News Flash:

Mercedes ramane Mercedes

27 Februarie 2013
709 Vizualizari | 0 Comentarii
Se întâmpla ca de foarte multe ori sa asociem un parfum sau un miros banal cu o anumita persoana, cu o anumita situatie sau cu un anumit loc. Toti facem asta pentru ca suntem capabili sa înmagazinam numeroase mirosuri în arhiva creierului. Cand urci intr-un Mercedes Citan simti ceva familiar: Renault Kangoo

Transplantul este unul complet. Asa se face ca sub învelisul de tabla bate inima unui motor al Aliantei. Mercedes se foloseste de capacitatile unitatii dCi de 1.5 litri, un best-seller în segmentul vehiculelor utilitare mici. Nu e de mirare ca germanii si-au dorit un produs cu pedigree sub exponatul lor.

Cei 90 de cai putere sunt îndestulatori, iar cuplul motor de 200 de Nm pare sa îsi faca bine treaba imediat ce acul turometrului sare de 1750 rpm. Exploatarea momentului motor se face cu ajutorul unei transmisii manuale, cu cinci rapoarte care nu impresioneaza însa prin precizie. Se întâmpla sa agate sau sa rateze fixarea în marsarier.

Etajarea este scurta în primele trepte pentru a usura acceleratia, însa ceva mai lunga în treapta a cincea pentru a optimiza consumul.
Dieselul nu este chiar cel mai silentios, iar izolarea sa fonica la viteze mari sau turatii înalte nu este dintre cele mai fericite.
Costurile de exploatare sunt destul de mici si este înca o data meritul germanilor, care au reusit sa calibreze bine motorul si sa pastreze un nivel cât mai redus al consumului si eficientei. În oras consuma maxim 6.8 litri/100 de kilometri. În afara orasului, fara menajamente, consumul este de 4.7 litri/100 de kilometri. Valorile sunt cât se poate de optimiste si chiar le pot egala pe cele oficiale daca se opteaza pentru un sofat economic.

Cu o medie de consum de 4.7 litri/100 de kilometri, Citan este mai eficient decât Peugeot Partner Tepee (5.3 litri/100 km), fratele Renault Kangoo (4.9 l/100 km), Opel Combo Tour (5.5 l/100 km) si Citroen Berlingo Multispace (5.3 l/100 km). Citan este depasit doar de fratele mai îndepartat, dar membru al aceleiasi aliante: Dacia Dokker (4.3 litri/100 km).

Nu realizezi cât de mult cântareste logo-ul unui brand pâna când nu te uiti în lista de preturi. Sigla Mercedes da valoarea unui produs pe care francezii îl vând ca pe un model utilitar abordabil.

Chiar si asa, valoarea de brand si cele câteva modificari aduse Kangoo-ului nu pot justifica pretul de pornire extrem de piperat, care ajunge la 18.503 euro pentru versiunea diesel de 75 de cai putere. Doar cei de la Citroen sunt suficient de curajosi sa propuna un pret apropiat de cel al lui Citan. Restul concurentilor sunt cu câteva mii de euro mai ieftini.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

mercedes citan transmisii manuale acceleratia renault kangoo
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0963 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012137 (s)