News Flash:

Milioane de euro, ingropate in drumuri care rezista doar cateva luni. Centura care s-a surpat la putin timp dupa inaugurare

8 Aprilie 2014
692 Vizualizari | 0 Comentarii
Lucrari de reparatii de drumuri nationale zeci de milioane de euro, terminate cu intarziere si surpate la cateva luni de la inaugurare. Este reteta „aplicata” in cazul unor lucrari de modernizare realizate pe bani europeni in judetul Caras Severin.

Cu lucrari de reabilitare care au costat aproape 770.000 de euro per kilometru, centura comunei Domasnea din judetul Caras Severin este nefunctionala de aproape doi ani, dupa ce o portiune din drum s-a surpat la cateva luni de la deschiderea circulatiei.

Citeste si Soferi AVENTURIERI au iesit cu masinile prin Cluj, fara a avea permis

Un caz similar este cel al centurii Caransebes. Inaugurata in 2011, dupa doi ani de reparatii si 30 de milioane de euro investiti, a fost inchisa circulatiei dupa doar cinci luni, pentru ca se surpase un pod. Redeschisa, a fost inchisa din nou, pentru ca acelasi pod se stricase din nou. De situatie a profitat primarul din Caransebes, care a pus, timp de opt luni, taxa de tranzit de 100 de lei pentru tirurile care traversau orasul. Din decembrie anul trecut centura Caransebes a fost redeschisa. A treia oara.

Centura Domasnea, inchisa de doi ani, dupa ce a fost "reparata" cu fonduri ISPA

In vara anului 2005 Administratia Nationala a Drumurilor, actualul CNADNR, a beneficiat de mai multe contracte cu fonduri europene nerambursabile in cadrul Programului ISPA pentru reabilitarea DN6 Drobeta Turnu Severin-Lugoj. In cadrul Memorandumului de Finantare incheiat de Comisia Europeana si Guvernul Romaniei pentru finantarea acestui proiect au fost semnate noua contracte in valoare totala de circa 170 milioane de euro, incluzand fondurile ISPA si cofinantarea de la bugetul de stat.

Contractele vizau, printre altele, reabilitarea a 132,6 kilometri de drum existent pe cele doua benzi de circulatie si construirea variantelor de ocolire a oraselor Drobeta Turnu Severin, Mehadia, Domasnea si Caransebes, dar si reabilitarea podurilor existente.

In plus, investitiile presupuneau si amenajarea de parcari si statii de autobuz si construirea de sisteme de scurgere si drenare a apelor de-a lungul drumului.

 Intre ele se afla si proiectul finantat in cadrul programului ISPA de reabilitare a DN 6 sectiunea Domasnea-Caransebes, inclusiv centura ocolitoare a localitatii Domasnea. Contractul initial a avut o valoare de 23,38 milioane de euro. Ulterior contractul a fost suplimentat cu alte trei acte aditionale, iar valoarea finala a contractului a ajuns la 33,78 milioane de euro. Adica un cost de reparatii de drum national de 770.000 euro, fata de 500.000 de euro, pret anuntat la semnarea contractelor, in 2005.

Contractul si actele aditionale au fost incheiate cu firma greceasca Aktor Technical Societe Anonyme - Aktor SA (fosta Pantechniki SA).

Primarul din Domasnea, Petru Lorint, a declarat pentru gandul ca centura de ocolire a Domasnea s-a stricat la doar cateva luni dupa ce a fost deschisa circulatiei, iar in prezent varianta ocolitoare este inca inchisa pentru reparatii. Cu toate acestea, reprezentanti ai Confederatiei Transportatorilor Rutieri (CNR) care au trecut prin zona spun ca cu greu pot fi sesizati muncitori pe santierul centurii Domasnea.

„La doar cateva luni dupa inaugurare, drumul s-a surpat si de atunci nu mai este functional. Centura Domasnea este importanta pentru ca alftel tirurile trec pe strazile inguste din comuna”, a declarat pentru gandul Petru Lorint, primarul comunei Domasnea.

Citeste si A renuntat la COMBUSTIBILUL TRADITIONAL pentru ceva mai ieftin: Miroase un pic a

Si Petrisor Petru, reprezentantul din Caras Severin al Confederatiei Nationale Rutiere (CNR), a confirmat pentru gandul ca transportatorii nu pot folosi centura Domasnea de doi ani.

„Centura Domasnea a fost deschisa circulatiei in toamna anului 2011, dar in februarie 2012 a fost inchisa, dupa ce s-a surpat o portiune. Astfel ca de doi ani varianta de ocolire Domasnea nu este functionala. Am trecut recent pe acolo si in continuare acolo nu se munceste”, a declarat pentru gandul Petrisor Petru, reprezentantul din Caras Severin al Confederatiei Nationale Rutiere (CNR).

Reparatii de 30 de milioane de euro. Lucrarile au tinut doar 5 luni

Probleme asemanatoare au fost si pe centura Caransebes care are o lungime de 12 kilometri si care a fost reabilitata, de asemenea, cu fonduri ISPA, printr-un proiect in valoare de 30 de milioane de euro.

Centura Caransebes este folosita mai ales de soferii care se deplaseaza pe ruta Lugoj – Severin si scurteaza drumul celor care circula in directia Poiana Marului, Hateg sau Petrosani.

Lucrarile la centura Caransebesului au durat doi ani. Constructorul a fost firma spaniola Copisa Constructora Pireneica SA.

Dupa ce a fost inaugurata in decembrie 2011, pe centura Caransebesului s-a circulat doar cinci luni, iar in luna mai a anului 2012 drumul a fost inchis pentru reparatii la un pod. Din iulie 2012, drumul a fost redeschis. La un an de la prima inchidere a drumului, centura a fost inchisa iar, pentru reparatii la acelasi pod. Si asta spre disperarea transportatorilor rutieri de marfuri care, daca voiau sa traverseze orasul Caransebes, erau nevoiti sa achite o taxa de tranzit de 100 de lei perceputa de primaria Caransebes.

In decembrie anul trecut, CNADNR a deschis din nou circulatia pe centura Caransebes.

Primarul din Caransebes, Marian Vela, a explicat pentru gandul ca taxa pe care Consiliul Local Caransebes a perceput-o timp de opt luni in 2013 pentru tirurile care tranzitau orasul era justificata de reparatiile necesare pe drumurile deteriorate de transportatori.

Citeste si Crin Antonescu: Parlamentarii PNL vor vota impotriva accizei pe carburanti

"Consiliul local a instituit taxa de tranzit. Tirurile treceau la cativa metri de cladiri de patrimoniu. In loc sa construim alei sau sa punem bancute, trebuia sa reparam tot timpul drumul. Din decembrie anul trecut nu a mai fost cazul, s-a dat drumul la centura Caransebes", a explicat pentru gandul primarul din Caransebes, Marian Vela.

Pana la aparitia articolului reprezentantii CNADNR nu a raspuns la solicitarile gandul pentru detalii despre contractele de reparatii pe DN 6.

Sursa: gandul.info
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

reabilitare domasnea caras severin centurii caransebes cnadnr
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1171 (s) | 24 queries | Mysql time :0.030185 (s)