News Flash:

Mircea Turdean, Director General Farmec SA: „Este posibil ca in cativa ani sa deschidem un centru de productie in alta tara"

9 Decembrie 2015
1965 Vizualizari | 2 Comentarii
Mircea Turdean Director General Farmec SA
Din pleiada de branduri autohtone care au pierdut pariul cu tranzitia, producatorul clujean de cosmetice, Farmec, face nota discordanta, la mai bine de 25 de ani de la revolutie, societatea clujeana a ramas, in continuare, cel mai mare producator local de produse cosmetice si de infrumusetare, la mare distanta de urmaritorii sai, atat in ceea ce priveste cifra de afaceri cat si a numarului de angajati. Chiar si asa, directorul societatii, Mircea Turdean, spune ca drumul nu a fost usor, compania clujeana fiind nevoita sa lupte atat cu bugetele enorme de marketing ale concurentilor multinationali cat si cu lipsa materiilor prime de pe piata autohtona. Totusi, Turdean este optimist in ceea ce priveste viitorul companiei clujene, acesta sperand ca in urmatorii ani Farmec sa devina un nume puternic in industria cosmetica internationala. Primii pasi au fost facuti deja, produsele Farmec ajungand in mai multe zone alte lumii, prin partenerii companiei Farmec care au deschis magazine acolo unde piata si clientii solicitau produsele companiei clujene. Magazinul din Italia, deschis luna trecuta este al optulea in care produsele Farmec se comercializeaza in afara tarii, dupa ce anul acesta au fost deschise magazinele din Franta (Menton), Grecia (Alexandroupoli) si Spania (Barcelona), iar anii trecuti au fost inaugurate unitati in Grecia (Thessaloniki si Katerini), Ungaria (Budapesta) si EAU (Sharjah).


Una dintre putinele societati puternice la nivel national care inca pastreaza actionariat 100% romanesc deține sase magazine de brand în Romania - in Cluj-Napoca, Arad, Timisoara si Targu-Mureș. In prezent, produsele Farmec ajung in peste 30 de tari, principalele piete fiind Japonia, Ungaria, Grecia, Macedonia, Republica Moldova, EAU, Irak, Kuwait sau Canada. Mircea Turdean, directorul general al Farmec spune ca societatea pe care o conduce va continua sa deschida magazine de brand, aceast fapt fiind parte din strategia companiei de extindere. In plus va sprijini partenerii externi care vor deschide magazine in care se vor comercializa produsele fabricate la Cluj.


„Avem un brand foarte cunoscut in peste 50 de tari, dar cele mai usoare si logice puncte de desfacere sunt in zonele invecinate Romaniei si in tarile in care romanii sunt prezenti in numar mai mare. Astfel, am inregistrat rezultate bune la capitolul vanzari in Spania, Italia sau Israel. De asemenea, si in Orientul Mijlociu sau Japonia suntem prezenti de peste 30 de ani cu gamele Gerovital si vindem cat se poate de bine mai ales ca acestea sunt considerate produse premium", afirma Turdean. Mai mult, directorul general al companiei clujene mai spune ca in viitorul apropiat Farmec va implementa un sistem clar de francize pentru toate magazinele din afara tarii. "In momentul de fata magazinele deschise in Europa si Asia nu au o identitate clara, pasul urmator fiind acela de a stabili un standard si o imagine unitara astfel incat sa transmitem exact valorile companiei. In acest sens lucram la manual de branding vizual care va fi implementat in toate locatiile noastre", mai spune Mircea Turdean.


Totusi, sustinerea  magazinelor in care se vand produsele Farmec in afara tarii reprezinta doar un prin capitol in planurile de dezvoltare a brandului clujean, directorul general al companiei afirmand ca nu exclude ca in viitorul apropiat sa deschida si un centru de productie in afara tarii. "Pe termen scurt ne dorim sa fim o companie puternica la nivel regional, iar pe termen mediu ne gandim sa ne extindem si mai mult. Este posibil, la felul in care evolueaza societatea actuala, ca in cativa ani sa deschidem un centru de productie in alta tara. Nu avem in plan asa ceva, in momentul de fata, dar este posibil ca in zece, 15 ani, daca vom avea aceasta oportunitate pe o piata anume sa facem ceva de genul acesta", mai afirma Turdean.



Mircea Turdean spune ca desi produsele Farmec indeplinesc aceleasi standarde de calitate, sau, in multe cazuri formulele sunt mai bune decat ale concurentei reprezentate de catre marile concerne internationale, unul din punctele nevraligice ale industriei de profil este ca societatile romanesti poarta, pe alocuri, o lupta inegala cu marii producatori internationali, acestea beneficiind de bugete de marketing imense in comparatie cu societatile autohtone. Chiar si asa, Turdean spune ca Farmec nu doar ca supravietuieste pe aceasta piata extrem de dura, dar, mai mult, reuseste sa isi creasca afacerile in fiecare an. "Lupta pe aceasta piata este extrem de grea. Trebuie sa fii o companie foarte puternica, sa ai niste branduri de succes ca sa poti sa concurezi. Daca nu ai niste branduri puternice pe care sa le cultivi, sa ai grija de ele nu ai nicio sansa in fata multinationalelor. Apoi, concernele internationale investesc de zece ori mai mult in marketing si acest lucru se vede la televizor. In acelasi timp, noi investim de zece ori mai putin, dar chiar si asa bugetul alocat pentru reclamele televizate este unul foarte consistent. Mai mult, daca e sa ne uitam pe indici, pe rezultatele obtinute suntem peste multinationale, asta chiar daca ei investesc mult mai mult. Este in avantajul nostru sa nu avem un buget de marketing mare pentru ca atunci suntem constransi sa fim eficienti", afirma Turdean.



Directorul Farmec spune ca de-a lungul timpului a primit nenumarate oferte de cumparare, dar le-a refuzat pe fiecare, acesta spunand ca multinationalele au "obiceiul" de a cumpara companii romanesti doar pentru a scapa de concurenta. "Tot timpul au fost oferte, dar nu am cedat niciodata. La urma urmei sunt concurentii nostri si politica lor este sa scape de un competitor. Din pacate s-au intamplat situatii in care multinationalele au cumparat companii romanesti, dupa care in perioada imediat urmatoare le-a scazut cifra de afaceri, in cel mai bun caz au importat marca si productia", considera Turdean.



Acesta mai spune ca desi existau furnizori locali puternici pentru materia prima necesara pentru realizarea produselor cosmetice, acestia isi inchid portile treptat, compania clujeana fiind nevoita sa cumpere materie prima din strainatate la preturi mult mai mari. „Noi suntem obligati sa aducem materie prima la preturi enorme, inclusiv din Indonezia. Din pacate, chiar daca am avut o industrie chimica puternica acum suntem nevoiti sa importam mai bine de 75% din materiile prime. Mai mult, din pacate nu exista an in care sa nu moara un producator autohton pe o materie prima si sa ne oblige sa ne reorientam", spune Turdean.



Conceput de catre autoritatile comuniste pentru a fi singurul producator roman de cosmetice, Farmec a trecut printr-o perioada mai complicata imediat dupa Revolutie, odata ce piata romaneasca a fost invadata de produsele straine. Cu un design, dar si cu un pret mai atragator, cosmeticele fabricate in afara fostului bloc sovietic au inceput sa intre rapid in cosurile de cumparaturi ale romanilor in detrimentul produselor autohtone. Chiar si asa, socul nu s-a resimtit puternic, Turdean afirmand ca managerii Farmec au stiut sa intuiasca trendurile de pe piata si sa se adapteze rapid cerintelor tot mai exigente ale consumatorului roman. „Pana la Revolutie, nefiind o economie de piata functionala, produsele romanesti nu aveau imaginea competitorilor din Occident. Din fericire am reusit sa tinem pasul cu tendintele si am luat masurile necesare la timp si astfel am reusit sa tinem pasul cu concernele internationale. Prima masura la momentul acela a fost sa ne facem propria forta de vanzari si am investit in distributie, logistica si in propriile reprezentante. A fost o chestiune castigatorare pentru ca la momentul acela putini gandeau in directia aceasta. Mai mult, investim constant in retehnologizare pentru a creste productivitatea si implicit calitatea produselor pe care le livram. Si toate aceste decizii bune s-au tradus in cresterea anuala a vanzarilor, indiferent de ce perioada discutam", afirma Turdean.



La fel ca si in toata industria romaneasca si Farmec resimte puternic lipsa fortei de munca calificate, chiar si asa pentru a acoperi necesarul de angajati compania clujeana a inceput sa investeasca in burse si programe educationale sprijinind financiar mai multe institutii de invatamant universitar si preuniversitar. „Avem o problema enorma in ceea ce priveste forta de munca. Chiar si asa, am demarat acum cativa ani un parteneriat cu liceul „Ana Aslan" din Cluj-Napoca, elevii de acolo vin si isi fac practica la noi in fabrica, foarte multi din acesti tineri, odata ce absolva liceul isi gasesc un loc de munca la noi pe linia de productie. Mai mult, sustinem financiar si cu tehnica laboratoarele lor pentru a le facilita accesul la cele mai noi tehnologii din domeniu", afirma Turdean. Totodata, compania clujeana a demarat si mai multe colaborari cu Facultatea de Chimie, cu cea de Farmacie si cu cea de Stiinte economice, oferindu-le studentilor burse si programe de internship.


Mircea Turdean, trup si suflet pentru Farmec!


Inginer de profesie, Mircea Turdean a absolvit Facultatea de Tehnologie Chimica din Cluj-Napoca si Open University Business School din Marea Britanie - primul sau loc de munca a fost in cadrul departamentului de cercetare al Farmec. A fost pe rand tehnician (laborant), apoi cercetator, sef de sectie, iar din 2003 director tehnic. Din aceasta functie a fost responsabil cu coordonarea activitatilor de productie, cercetare si investitii noi, atat la nivel intern, cat si pe plan extern. Din ianuarie 2010 a preluat functia de director general al companiei.


 

Galerie Foto

Farmec_1
cosmetice farmec cluj-napoca
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Florin  | #18445
Bani la domiciliu!
Un program exceptional de castigat bani la domiciliu, acum la dispozitia tuturor oamenilor seriosi si harnici! Incepi rapid, simplu, eficient! Faci bani la domiciliu si esti ajutat in activitate, pas cu pas! Numai cand te hotarasti cu seriozitate, cere informatii mai multe la adresa de email: florin_33_2006@yahoo.com
Balog Ferencz  | #18450
Bani din prima luna! 100-285 de euro lunar! Avem nevoie imediat, acum, de colaboratori din toate localitatile tarii, pentru o activitate simpla, in timpul liber sau full-time, la alegere, cu castiguri imediate, de 100 de euro lunar (part-time) sau 285 euro lunar (full-time), acum, din prima luna. Atentie, cerem seriozitate maxima! Va rugam sa solicitati cat mai repede detaliile necesare, unuia dintre membrii echipei noastre, la una dintre adresele noastre de email: balogferencz.artist@yahoo.com
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1270 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022381 (s)

loading...