News Flash:

Moartea unui brand din Cluj: Napolact inchide fabrica de branza de Nasal

16 Mai 2013
1544 Vizualizari | 0 Comentarii
In mare secret, proprietarii Napolact au decis sa inchida unitatea de la Taga, care producea celebra branza de Nasal. Mai grav e ca acestia nu vor mai permite nimanui sa produca aceasta marca de branza.

Rand pe rand, cele mai puternice brand-uri locale dispar. Industrii, fabricii si marci de referinta ale Clujului, au fost trase pe linie moarta sau au o activitate mult redusa fara ca autoritatile statului sa poata interveni in vreun fel, iar aici amintim, la comun fabrica de imbracaminte Flacara, cea de mobilier, Libertatea, Industria Sarmei de la Campia Turzii, Combinatul de sticla din Turda, Fabrica de bere Ursus, fabrica Clujana si acum, cireasa de pe tort, unitatea de productie a celebrei branze de Nasal. Actionarii firmei Napolact (societatea Friesland) au decis, dupa ce si-au facut o puternica publicitate pe seama branzei de Nasal, sa inchida unitatea de productie de la Taga. Toti angajatii au primit decizie de disponibilizare, incepand cu 1 iunie. Fabrica va fi scoasa la vanzare insa cei care o vor cumpara nu vor mai avea dreptul sa produca aceasta marca de branza.

Dispare traditionala branza de Nasal. Numarandu-se printre celebrele "produse de Cluj", aceasta branza e una dintre cele mai cunoscute si apreciate printre consumatori, stiut fiind faptul ca este fermentata in conditii speciale, in interiorul unei grote aflate pe dealul localitatii clujene Taga, unde se formeaza o bacterie ce produce un mucegai specific pentru aceasta branza, care nu a mai putut fi reprodus nicaieri in tara. Angajatii unitatii de productie din Taga, in numar de 14, au anuntat ca au primit instiintari oficiale, in care li se spune ca incepand cu 1 iunie vor intra in somaj. "Cu toti vom fi disponibilizati. Ni s-a comunicat doar ca fabrica se va inchide, fara sa ni se ofere alte detalii", a subliniat unul dintre angajati sub protectia anonimatului.

De altfel, din interiorul societatii Napolact ni s-a comunicat, de asemenea, tot sub protectia anonimatului, ca prin intermediul unei criculare, actionarii majoritari ai societatii (olandezii de la Friesland detin peste 95% din Napolact), au anuntat ca vor inchide unitatea de la Taga. Intrebati oficial despre situatia acestei unitati de productie, angajatii Napolact din Cluj ne-au directionat spre firma mama, de la Bucuresti, societatea Friesland. Nimeni de la nivelul acestei societati nu a dorit insa sa faca vreun comentariu, desi ni s-a comunicat ca in cel mai scurt timp vom primi lamuri.

Primarul comunei Taga, Romulus Mirza, a mentionat ca nu i s-a comunicat absolut nimic din partea reprezentantilor Napolact/Friesland, despre inchiderea fabricii. "Pur si simplu am aflat si eu ca angajatii vor fi disponibilizati. De la ei stiu ca se va pune lacat pe fabrica. Mai multe nu stiu si nici nu cred ca cineva va considera de cuviinta sa ma instiinteze cu privire la planurile de viitor pentru aceasta unitate de productie", a spus Mirza.


Compania Friesland a facut o ampla camapnie de promovare a produselor Napolact, folosindu-se de celebra branza de Nasal. Unitatea de la Taga prelucra 5.000 l de lapte pe zi. Din 10 l de lapte se realiza 1 kg de branza, mult mai scumpa decat cascavalurile clasice, deoarece productia se facea strict manual.

napolact taga branza cluj romulus mirza
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0731 (s) | 23 queries | Mysql time :0.009680 (s)