Modificarea curajoasă a centrului Clujului ar urma să înceapă săptămâna viitoare. Proiectul de peste 3 milioane euro, bani europeni, prevede extinderea spațiului pietonal, plantarea unor aliniamente de arbori, modernizarea iluminatului public cu tehnologie led, amplasarea de mobilier urban modern, dar și construirea primului stand pentru taxiuri electrice.

De săpătmâna viitoare vor începe lucrările pe strada Ferdinand din zona centrală a orașului și vor fi anumite mutări temporare, inclusiv de linii de transport pentru a se putea lucra în permanență pe această stradă, ca să o terminăm într-un interval rezonabil. Am primit contractul de finanțare semnat și începem imediat lucrările. Vom informa opinia publică cu privire la calendarul respectiv, acum se discută de către conducerea pimăriei și firma de specialitate modul de implementare a lucrărilor pe această stradă”, a declarat Emil Boc, la un post de radio local.

Autorizația de construire pentru "creșterea și îmbunătățirea spațiului pietonal în zona urbană prin modernizarea străzii Tipografiei (două tronsoane) și străzii Regele Ferdinand cu străzile adiacente acesteia" a fost eliberată marți, 13 august 2019. Investiția de bază este de 15 milioane de lei (peste 3 milioane de euro), iar organizarea de șantier, de 20.000 lei, bani europeni. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 11 luni de zile. Lucrările vor fi executate de către firma Diferit SRL.

De asemenea, Primăria Cluj-Napoca a relansat licitația pentru amenajarea și modernizarea străzii Tipografiei (tronsonul 2) din centrul orașului, la începutul lunii august. Contractul este estimat la 1.287.341 lei, fonduri europene. Termenul limită de depunere a ofertelor este 26 septembrie 2019.

Pe Regele Ferdinand se păstrează cele trei benzi actuale. Modificarea importantă este că pe o bandă, dinspre Bd. 21 Decembrie spre Piața Mihai Viteazul, vor putea circula numai mijloacele de transport în comun. În fața magazinului Central se va realiza o piațetă. Tot acolo se va păstra o stație cu refugiu pentru troleibuze și autobuze.Taximetrele vor fi mutate de pe Ferdinand pe Tipografiei, de unde vor dispărea locurile de parcare la bordură. Pe ambele laturi ale străzii vor exista benzi pentru biciclete, iar la capetele străzii vor fi, în paralel, treceri pentru pietoni, dar și pentru biciclete. În plus, este prevăzută o a treia trecere pentru pietoni/ biciclete, în zona poștei. Arhitecții biroului Asiza, coordonați de Vlad Sebastian Rusu, câștigător a două concursuri de soluții organizate de primărie (Parcului Feroviarilor şi Turnul Pompierilor, n. red.), au imaginat un aliniament de arbori pe ambele părți ale străzii.

Emile Zola va fi în cea mai mare parte cu "shared space"; aceasta înseamnă că mașinile de aprovizionare și ale riveranilor pot intra, dar nu pot staționa. Aceeași situație a fost prevăzută și pe Sextil Pușcariu. De la intersecția cu S. Pușcariu, strada Emil Zola va deveni complet pietonală. Vor fi prevăzuți stâlpi retractabili, pentru acces în cazuri de forță majoră. Ambele străzi au fost gândite cu arbori.

Pe Tipografiei nu vor fi permise parcările. Mașinile vor putea circula, dar au fost prevăzuți stâlpișori pe marginea carosabilului pentru a nu putea staționa. Doar în dreptul magazinului Central va exista o zonă care va funcționa ca stand de taxi. În capătul dinspre str. Cuza Vodă – S. Brassai e propus un taluz înierbat. 

coral