Motivul pentru care nu ne intalnim cu extraterestrii: incalzirea globala. Catastrofa care a lovit fiecare planeta din Univers

11 Iunie 2014

Oamenii de stiinta au gasit un motiv aparent uluitor pentru care pana acum nu am intalnit fiinte de pe alte planete: schimbarea climei. Nu la noi, ci la ei, adica pe alte planete.

David Waltham, profesor la Universitatea din Londra, incearca de ani de zile sa descopere motivul pentru care omenirea nu a intalnit nicio civilizatie extraterestra. Explicatia sa este legata de incalzirea globala. Majoritatea planetelor cu o clima care ar permite dezvoltarea unor forme de viata devin nelocuibile cu mult inainte ca aceasta viata sa evolueze pana la o forma inteligenta, spune cercetatorul britanic. Si asta din cauza ca stelele in jurul carora orbiteaza aceste planete „imbatranesc” si se transforma in gigante care parjolesc suprafata planetelor.

Citeste si: Topul celor mai misterioase 9 locuri de pe Pamant

Pamantul, spune Waltham, a fost norocos. „Schimbarile climatice de pe plantea noastra au fost miraculos de moderate in ultimele 4 miliarde de ani”, afirma omul de stiinta. Alte planete din Univers ar fi putut insa sa nu aiba acest noroc.

Cercetatorii spun insa si ca absenta oricaror semne de viata in Univers ridica mari probleme pentru si omenire. Ei au creat un model - „Marele filtru” – un eveniment sau un lant de evenimente catastrofale prin care presupun ca trec la un moment dat toate planetele similare Terrei. Cele care depasesc „Marele filtru” ar putea dezvolta forme de viata inteligenta care la un moment dat sa ajunga sa calatoreasca in Univers sau macar sa transmita mesaje.

Citeste si: Descoperirea SECOLULUI? Ce s-a gasit SUB piramidele din Egipt

Intrebarea pe care si-o pun este insa daca Pamantul chiar a trecut de acest filtru sau el ne asteapta undeva in viitor. Daca nu, savantii spun „Marele filtru” ar putea duce la disparitia omenirii si care ar putea consta la fel de bine intr-un cataclism natural, schimbare a climei sau in dezvoltarea unei tehnologii auto-distructive.

motivul extraterestrii incalzirea globala catastrofa univers pamantul