News Flash:

O celebră firmă de mobilă din Cluj investește în educația profesională a tinerilor de la Colegiul „Anghel Saligny”

20 Aprilie 2018
1227 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6480 RON (0.0000)
USD: 4.0896 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Anghel Saligny

Din dorința de a promova meseriile și de a încuraja tinerii să aleagă un drum sigur în viață, Modena, firma clujeană de mobilă a făcut parteneriat cu o școală profesională din Cluj-Napoca. Astfel, tinerii pot să primească burse, să facă practică și eventual să fie angajați în cadrul firmei. 
Petru Călian, managerul firmei de mobilă Modena, a explicat că a acceptat o nouă provocare, aceea de oferi tinerilor șansa unui loc unde să facă practică, să învețe tainele industriei mobilei.
„Am acceptat o provocare nouă, majoră, atât pentru firma Modena cât și pentru firma de producție Megamod și mă refer la aici la problema legată de forța de muncă. Este o problemă majoră și este o provocare deoarece în această perioadă și chiar în ultimii ani a fost tot mai dificilă angajarea de personal, mai ales personal calificat. Din păcate, acest personal calificat nu prea există pe piața Clujului, nici a județelor limitrofe, datorită faptului că nu prea sunt tineri interesați să lucreze în acest domeniu extrem de frumos și bine plătit. Fiindcă până la urmă sfera serviciilor, indiferent despre ce servicii este vorba, că vorbim de servicii de curățenie, de amenajări interioare, mecanică, orice orice vor fi în permanență căutate și bine plătite”, a explicat Petru Călian
Astfel, firma Modena a găsit o soluție pe termen mediu și lung, aceea de a realiza o colaborare cu o școală profesională de specialitate, Colegiul „Anghel Saligny” din Cluj-Napoca. 

„În mod concret am apelat la serviciile unui liceu și a unei școli profesionale de specialitate, Anghel Saligny, astfel încât am semnat convenții prin care noi ne angajăm că vom primi să facă practică și ulterior să angajăm cu contract de muncă un număr de zece elevi care doresc să se specializeze în acest domeniu. Serviciile vor fi necesare în permanență, lumea evolulează, de construit se construiește, astfel încât dacă vor exista locuințe ele trebuie și mobilate”, a spus managerul. 
Astfel, prin această convenție, conducerea firmei Modena s-a angajat și să plătească bursele unui număr de 6 elevi, iar dacă acest proiect va evolua și numărul burselor va fi mai mare. De asemenea, se gândesc ca pe viitor să investească timp și resurse financiare în metode de promovare a școlilor profesionale. 


„Consider că trebuie mediatizată această acțiune. Astfel încât mă gândesc la modul cel mai serios să ne implicăm împreună cu această școală și cu alte școli, poate chiar să facem o caravană, mici demonstrații prin localitățile rurale, fiindcă în zona urbană este puțin mai dificilă, dar acolo putem folosi alte metode de promovare. Astfel încât să încurajăm copiii să se înscrie la licee și școli profesionale tehnice pentru că este mare nevoie pe piața muncii. Este mult mai important să termini o școală profesională și apoi să te angajezi pentru că aptitudinile și cunoștințele sunt altele decât să faci un curs de calificare”, a mai spus Pentru Călian. 

Din păcate, interesul pentru școlile profesionale este foarte redus, motiv pentru care este nevoie de promovare, ca elevii care termină școala gimnazială să cunoscă mai bine ce înseamnă o astfel de oportunitate.

„Până anul trecut, interesul, cel puțin pe domeniul nostru și mă refer aici la tâmplari, dulgheri, parchetari, faianțari, a fost destul de scăzut. Am avut o discuție și cu membrii consiliului de administrație de la această școală astfel încât le-am sugerat să încerce să mediatizeze mai mult prin școli această oportunitate. Au fost deschiși, au început și se vor deplasa la școli generale să încerce să atragă un număr cât mai mare de absolvenți de clasele I-VIII astfel încât să ajungă la o școală profesională sau la un liceu în domeniu. Sunt foarte puțini elevi care sunt înscriși la școlile profesionale acum, de aceea mediatizarea este vitală. Mai întâi trebuie să găsim elevii care să se înscrie la școală și apoi îi vom primi să facă practică. Suntem dispuși să acordăm și burse astfel încât să le dăm posibilitatea să învețe. Promovăm meseriile, ceeea ce este foarte important și firma Modena a înțeles că nu este suficient să se implice doar ministerul, școlile, inspectoratele. Trebuie și mediul de afaceri să se implice pentru că până la urmă, dacă nu fac echipă aceste entități, nu prea ajungi la niciun rezultat”, a spus managerul. 
De asemenea, piața muncii din România stă prost la capitolul personal calificat și datorită faptului că mulți dintre meseriași aleg să muncească în străinătate, părăsind astfel țara. 
„Am avut mult personal calificat, bine pregătit profesional care însă a plecat din țară. Apare și acest fenomen. Meseriașii care mai există la noi în țară merg să lucreze în străinătate. Însă la momentul actual nu putem să asigurăm un echilibru între venituri și cheltuieli astfel încât să putem oferi salarii ca în Italia, Spania, Franța sau alte țări din Europa. În condițiile în care am merge pe o grilă salarială atât de bună ca și venituri ar trebui să vindem produsele foarte scump, iar acest lucru ar diminua cererea, fiindcă aceasta este puterea de cumpărare la ora actuală în România”, a concluzionat Petru Călian. 
Însă, firma Modena angajează și persoane calificate dacă observă că au capacitatea de a se perfecționa. De asemenea, în cazul în care se angajează să lucreze timp de cel puțin doi ani în cadrul firmei, Modena se plătește cursul de calificare pentru a obține certificatul care să le permită să lucreze pe anumite utilaje. 
 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

Petru_Calian
modena anghel saligny petru calian
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0985 (s) | 32 queries | Mysql time :0.023220 (s)