News Flash:

Ovidiu Joita, CEO & Founder iAgency.ro: "Daca vrei sa te distingi de concurenta, ai nevoie de servicii de optimizare SEO"

8 Noiembrie 2018
175 Vizualizari | 0 Comentarii

Ovidiu Joita este CEO si fondator al uneia din cele mai cunoscute agentii de marketing online din Romania: iAgency.ro. Acesta a avut amabilitatea de a ne acorda un interviu in care am vorbit despre piata serviciilor de marketing online si cum pot brandurile sa se distinga de concurenta in anul 2018, cu ajutorul serviciilor de optimizare SEO.

Reporter: Salut, Ovidiu! Spune-ne, te rog, pentru inceput, cum ti-a venit ideea de a infiinta o agentie SEO si care au fost provocarile pe care le-ai intampinat atunci cand ai demarat proiectul?

Ovidiu Joita: Pana sa patrund in mediul online, am lucrat initial in vanzari si apoi in domeniul furnizorilor de publicitate. Am fost manager al Asociatei Producatorilor si Importatorilor din Industria de Publicitate timp de 4 ani, apoi am devenit asociat intr-o agentie de publicitate clasica. In timpul celor 6 ani petrecuti in publicitatea clasica am avut timp sa cunosc in profunzime domeniul si am avut chiar primele mele proiecte in online.

Dupa cum bine ne amintim cu totii, anul 2008 nu a fost deloc unul favorabil pentru industria de publicitate. Criza economica internationala ajunsese la noi in tara, iar companiile au inceput sa taie sever din bugetele de marketing si publicitate, din disperarea de a reduce costurile si a ramane in piata. Insa in mediul de business, ceea ce pentru unii reprezinta un ghinion, pentru altii este o oportunitate. Pe vremea aceea, era mult mai ieftin sa te promovezi in online decat prin canalele traditionale. Acela a fost un moment important pentru mediul online din Romania, deoarece din ce ce in mai multi marketeri au inceput sa sesizeze oportunitatile pe care le oferea Internetul. Asa ca am decis sa prind si eu acel tren si am infiintat o agentie dedicata promovarii in mediul online: iAgency.ro. Dupa 10 ani de la infiintare, sunt mandru sa spun ca iAgency este una din putinele agentii de pe piata care ofera servicii de optimizare SEO de top.

R: Care este nivelul competitiei in piata serviciilor de optimizare SEO?

O.J.: Daca ne referim la serviciile de optimizare SEO oferite de agentii sau freelanceri care doar pretind ca sunt specialisti in domeniu, competitia poate parea una stransa, dat fiind numarul mare al acestora. Insa, avand in vedere ca serviciile SEO de foarte buna calitate sunt o raritate pe piata autohtona, din punctul de vedere al agentiei noastre, concurenta nu mai pare una atat de mare (n.a: rade).

Ce nu inteleg foarte multi asa-zisi "specialisti" in optimizare SEO este ca domeniul a trecut prin multe transformari in ultimii ani si continua sa evolueze. Din pacate, multi dintre acestia folosesc tactici SEO care erau valabile acum 10 ani, lucru care e in defavoarea clientilor lor si a imaginii domeniului, in general. Din lipsa de informare sau din dorinta de a beneficia de promovare online cat mai ieftina posibil, multi pica in capcana acestor "specialisti" si ajung sa piarda bani pe termen lung in loc sa se dezvolte. Cei mai multi raman cu un gust amar dupa aceasta experienta si devin neincrezatori in potentialul acestor servicii. Multi dintre cei care apeleaza la serviciile agentiei noastre sunt la inceput sceptici, insa dupa ce vad care este abordarea noastra, metoda noastra de lucru si, in special, cand vad ca rezultatele incep sa apara, devin clientii nostri pe termen lung. Ne mandrim cu o rata de retentie a clientilor foarte mare, colaborarile noastre intinzandu-se de-a lungul mai multor ani de zile.

De la noi, din fericire, clientii nu pleaca, deoarece inteleg ca business-ul lor are nevoie in permanenta de SEO. Daca vrei sa te distingi de concurenta, ai nevoie de servicii de optimizare SEO indiferent ca business-ul tau este dedicat pietei online sau nu.

R: Care este cea mai mare provocare cu care te confrunti in prezent?

O.J.: Una din cele mai mari probleme de care ma lovesc este legata de lipsa de educare in domeniul SEO, atat a viitorilor specialisti, cat si a potentialilor beneficiari. In Romania, SEO este inca un teritoriu slab explorat, neexistand un nivel decent de pregatire specializata in domeniu. Din acest motiv, mi-am propus sa lansez o scoala de SEO, care se va numi JediSeoSchool.ro, unde voi tine cursuri si seminarii pentru toti cei care vor sa aiba un nivel satisfacator de cunostinte in domeniul optimizarii SEO, atat teoretice, cat si practice. Mai mult, cei care vor avea cu adevarat potential vor avea chiar oportunitatea de a ne deveni colegi la iAgency.ro. Avand in vedere ritmul in care creste agentia, avem nevoie mereu de colegi smart si ambitiosi, care sa performeze in marketingul online.

R: Cu cati clienti colaborati in prezent si din ce domenii provin?

O.J.: In momentul de fata gestionam peste 50 de proiecte online. Business-urile clientilor nostri provin din diverse domenii de activitate, precum turismul, serviciile medicale, servicii de inchirieri masini, fashion, IT etc.

Daca vrei sa afli mai multe despre optimizarea SEO, in perioada 9-10 Noiembrie va avea loc la BT ARENA editia de toamna a evenimentului premium de eCommerce din Europa de Est: TeCOMM Cluj 2018. La fel ca in fiecare an, echipa iAgency.ro va fi prezenta in cele doua zile ale evenimentului, unde va avea un stand dedicat la care ii asteapta pe participanti pentru a le oferi informatii si a le raspunde la intrebarile legate de SEO si marketing online.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

tecomm_2018_cover_750x380
tecomm cluj
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1092 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012846 (s)