News Flash:

Parlamentul le-a dat unda verde vitezomanilor. Suntem deja tara din UE cu cei mai multi oameni morti in accidente

5 Iulie 2018
386 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6478 RON (+0.0043)
USD: 3.9793 RON (-0.0072)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
radar

Chiar daca soselele din tara noastra sunt deja cele mai nesigure din intreaga Uniune Europeana, parlamentarii le-au dat romanilor liber la apasat pedala de acceleratie!

Dupa ce trecuse deja de Senat, proiectul de lege care-i obliga pe politisti sa isi semnalizeze de la sute de metri sau chiar kilometri masinile dotate cu radar a fost adoptat, joi, si in Camera Deputatilor. Legea va ajunge, in continuare, pe masa presedintelui Klaus Iohannis, pentru promulgare.

Statisticile Comisiei Europene arata ca pe soselele din Romania mor in medie, zilnic, nu mai putin de 5 oameni, in accidente rutiere.

Cu alte cuvinte, informeaza Comisia Europeana, in tara noastra si-au pierdut viata, in 2017, in urma accidentelor, 98 de oameni dintr-un milion. Asta inseamna ca s-au inregistrat mai multi morti in astfel de evenimente decat in orice alt stat din UE. Din pacate, au fost chiar mai multi decat se inregistrasera la noi, in 2016.

Aproape la fel de riscant ca in Romania mai e traficul din Bulgaria, unde au murit in 2017 nu mai putin de 96 de locuitori dintr-un milion. La polul opus, numarul de suedezi care mor in accidente rutiere - 25 dintr-un milion - este de aproape 4 ori mai mic decat al romanilor care isi gasesc sfarsitul in acest mod groaznic.

Politia Romana nu recunoaste ca lucrurile stau atat de rau. Astfel, intr-un comunicat postat pe site-ul propriu, informeaza ca "anul 2017 a reprezentat, pentru tara noastra, un pas inainte, din punct de vedere al sigurantei rutiere.

Comparativ cu 2016, anul trecut s-au inregistrat cu 42 de accidente rutiere grave mai putine, in timp ce numarul persoanelor ranite grav si ranite usor a scazut cu 106, respectiv 16 persoane.

Daca analizam lucrurile in ansamblu, in ultimii 10 ani, observam ca unul dintre indicatorii care definesc siguranta rutiera, numarul persoanelor care si-au pierdut viata in evenimente rutiere, s-a redus la jumatate fata de acum 10 ani (...)

In primele 3 luni ale acestui an, numarul persoanelor decedate in accidente de circulatie a scazut fata de aceeasi perioada a anului precedent cu 1,7%".

E clar ca Politia Romana si Comisia Europeana nu se bazeaza pe aceleasi seturi de date. Indiferent cui am da crezare, insa, e destul de clar ca pe strazile din Romania se moare des. Iar printre cauzele care duc la producerea accidentelor mortale se numara si viteza excesiva.

Chiar Politia Rutiera informa, prin intermediul aceluiasi comunicat, dintre cele 2.618.101 de sanctiuni pe care le-a dat in 2017, cele mai multe (adica 758.003 - n.red.) au fost pentru depasirea vitezei legale.

Radare semnalizate si de la 4 kilometri departare

Chiar daca strazile din Romania sunt cele mai periculoase din intreaga Uniune Europeana, atat senatorii cat si deputatii au votat proiectul de lege care le da romanilor ocazia sa circule pe sosele cu ce viteze doresc, fara sa mai riste sa fie amendati sau sa ramana fara carnete de conducere.

Proiectul de lege a fost initiat de 15 parlamentari PNL, care si-au dorit sa modifice prevderile OUG 195/2002.Printre altele, proiectul prevede ca masinile dotate cu radar trebuie semnalizate, astfel incat soferul sa stie ca peste 500 de metri, 1.000 de metri sau chiar 4.000 de metri exista un echipament de masurare a vitezei.

In expunerea de motive a proiectului de lege se arata ca astfel de masuri se impun, printre altele, din cauza ca "mare parte dintre lucratorii de politie rutiera sunt constransi, pe linie ierarhica, sa 'colecteze', in termene bine definite, saptamanal sau lunar, asa numite 'norme de amezi'".

In aceste conditii, potrivit aceluiasi document, "cetatenii incep sa perceapa lucratorii de politie rutiera doar ca pe cei care 'stau dupa tufis' si aplica sanctiuni".

Iar cum folosirea radarelor nesemnalizate n-a dus la scaderea numarului de accidente, spun deputatii - desi Politia Rutiera sustine contrariul - s-ar impune semnalizarea lor.

Pana aici, proiectul de lege inca pare sa aiba noima. Prevederile cu adevarat de neinteles sunt introduse abia printr-un amendament adus de deputatii Bodea Marius (PNL), Bende Sandor (UDMR) si Benedek Zacharie (UDMR) . Acesta prevede ca radarele trebuie semnalizatte chiar si de la 4 kilometri departare.

Or, asta inseamna ca nu mai au nicio eficienta, in conditiile in care, afland ca urmeaza radar, soferul va avea timp sa franeze si sa evite amenda, indiferent cu ce viteza va circula. Iata cum suna amendamentul:

"In cazul utilizarii dispozitivelor radar instalate pe autovehicule stationare sau pe suportii amenajarilor rutiere, ori a utilizarii dispozitivelor radar tip pistol, este obligatorie presemnalizarea prezentei acestora in zona drumului public prin panouri de atentionare, postate mai inainte pe sensul de mers, cu minimum 500 m in localitate si cu minimum 2000 m in afara localitatii, dar nu mai mult de 1.000 m in localitate si 4.000 m in afara localitatii fata de radar".

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1056 (s) | 32 queries | Mysql time :0.020501 (s)