News Flash:

Plantele care te ajuta sa dormi mai bine

5 Noiembrie 2013
1198 Vizualizari | 0 Comentarii
Problemele cu somnul nu strica doar noptile, ci si zilele celor care nu dorm bine. In multe cazuri, somniferele pot fi inlocuite cu plante, arata lepoint.fr.

Oamenii isi petrec o treime din viata, adica 25 de ani in medie, dormind. Insa, din opt persoane, doua nu reusesc sa aiba un somn odihnitor. Insomnia afecteaza intre 20% si 30% dintre francezi si aproape 10% iau regulat produse anxiolitice sau hipnotice. Somnul este la fel de indispensabil ca aerul sau hrana, iar lipsa lui se reflecta rapid asupra sanatatii. Dupa cateva nopti nedormite se remarca dificultati de concentrare, de memorie si o stare psihica proasta si, pe termen mai lung, scaderea imunitatii, hipertensiune, diabet, luare in greutate, vulnerabilitate la stres si depresie. Atunci apare cercul vicios fiindca anxietatea si depresia se afla la originea insomniilor in 50% din cazuri.

Pentru a evita insomnia cronica — dereglarea ciclurilor de somn—, folosirea plantelor, asociata cu o mai buna igiena a vietii, se dovedeste salvatoare si permite ocolirea spiralei infernale a somniferelor.
Cea mai cunoscuta planta pentru tratarea tulburarilor de somn este valeriana (Valeriana officinalis), care este folosita inca din antichitate, fiind recomandata, printre altii, de Hipocrat. Era foarte populara pana la descoperirea somniferelor. Actioneaza ca antidepresiv sau impotriva anxietatii si, in doze mai mari, functioneaza ca somnifer si sedativ. Se recomanda in special in cazul problemelor la adormit din cauza anxietatii sau a stresului prelungit. Efectele valerianei sunt vizibile dupa doua-patru saptamani. In schimb, actioneaza prea putin asupra trezirilor nocturne. Se poate consuma sub forma de ceai — doua-trei cesti seara — sau pastile, gustul ei nefiind insa prea apreciat.

Macul de California (Eschscholzia californica) este o alta planta recomandata in tulburarile de somn. 'El actioneaza ca valeriana, insa efectul hipnotic este mai intens. Poate fi insa prescris si copiilor sub 12 ani, contrar valerianei', arata dr Lorrain, fitoterapeut si autor al unei carti despre fitoterapie. Macul era cunoscut inca de pe vremea amerindienilor, care il foloseau pentru calmarea durerilor de dinti sau colici. A facut obiectul multor studii, care i-au demonstrat eficienta ca sedativ, mai ales in caz de anxietate sau hiperactivitate. Datorita macului de California, se adoarme mai repede, iar durata somnului creste, cu conditia sa se astepte cateva saptamani pentru primele rezultate. Se gaseste sub forma de tinctura sau de extracte fluide, dar se pot folosi si florile ca atare, in ceai.

Hameiul figureaza si el pe lista plantelor folosite cu succes pentru un somn bun si odihnitor. Poate fi consumat ca ceai, in forma de pastile, mai degraba decat in bere, alcoolul nefiind cel mai bun aliat al sau. De obicei se folosesc conurile de hamei deoarece contin un ulei esential cu efect sedativ si hipnotic atat de parfumat incat se pare ca cei care lucreaza in fabricile de bere simt uneori nevoia imperioasa sa doarma. Conform unui obicei englezesc, cine vrea sa aiba un somn linistit isi pune langa perna cateva conuri de hamei.
Hameiul se recomanda in insomniile legate de tulburarile de menopauza, cum ar fi bufeurile. Face bine un ceai baut cu o ora inainte de culcare.

Macul de camp (Papaver rhoeas) este cunoscut si ca 'somniferul copiilor', calmandu-i pe cei mai agitati. Si traditionalul ceai de tei, baut seara, ajuta la un somn bun. Extrem de rar, la persoane foarte sensibile, ar avea efectul invers, unul excitant.

In sfarsit, in caz de stres, somnul este fara indoiala mai bun dupa inhalarea catorva picaturi de ulei esential de portocale amare, incheie lepoint.fr.

dormind somn odihnitor somnul insomnia cronica hameiul
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0917 (s) | 33 queries | Mysql time :0.014681 (s)