News Flash:

Prefectul Clujului, Gheorghe Vuscan, a atacat in contencios numirea lui Mihai Seplecan in functia de presedinte al CJ Cluj

14 August 2014
524 Vizualizari | 0 Comentarii
Prefect Cluj Gheorghe Vuscan
Institutia Prefectului Cluj a anuntat, printr-un comunicat de presa, ca a atacat in contencios admnistrativ, pentru a doua oara, hotararea de consiliu prin care Ioan Oleleu a fost revocat din functia de vicepresedinte al Consiliului Judetean Cluj, respectiv prin care Mihai Seplecan a preluat aceeasi functiei.

Iata, in continuare, comunicatul de presa al Institutiei Prefectului Cluj: ”Azi, 14 august 2014, Prefectul Judetului Cluj a atacat in contencios administrativ Hotararile Consiliului Judetean Cluj nr.183/31.07.2014, nr. 184/31.07.2014, respectiv nr. 185/31.07.2014, solicitand instantei de judecata anularea acestora, ca fiind nelegale. Actiunea a fost inregistrata la Tribunalul Cluj sub nr 4494/117/14 din 14 aug 2014.

Prin Hotararea nr.183/31.07.2014, Consiliul Judetean Cluj a aprobat revocarea din functia de vicepresedinte al Consiliului Judetean Cluj a domnului Ioan Oleleu;

Prin Hotararea nr.184/31.07.2014, Consiliul Judetean Cluj a fost ales in functia de vicepresedinte al CJ Cluj domnul Mihai Seplecan in locul de vicepresedinte declarat vacant ca urmare a revocarii din functie a domnului Ioan Oleleu;

Prin Hotararea Consiliului Judetean Cluj nr.185/11.06.2014, dl Mihai Seplecan a fost desemnat sa exercite atributiile presedintelui CJ Cluj pe perioada suspendarii de drept a mandatului de presedinte, ca urmare a masurii arestarii preventive a dmnului Horea Uioreanu.

In urma controlului de legalitate exercitat de catre Prefect asupra celor trei hotarari ale Consiliului Judetean Cluj, acestea au fost apreciate ca nelegale, pentru urmatoarele considerente:

1. Hotararea nr.183/31.07.2014 incalca prevederile art 101 alin 3 din Legea 215/2001, republicata cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv Legea 215/2001 nu reglementeza in niciun fel revocarea din functie a vicepresedintelui consiliului judetean, neexistand nicio prevedere privitoare la conditiile, motivele si procedurile de urmat in aceasta situatie, legea prevazand doar conditiile si procedura de urmat pentru eliberarea din functie a vicepresedintelui consiliului judetean. In fapt, revocarea are efecte atat pentru trecut, cat si pentru viitor. In speta, dl Ioan Oleleu a indeplinit atributiile de vicepresedinte al Consiliului Judetean mai bine de 2 ani, iar efectele produse in aceasta perioada prin exercitarea atributiilor nu pot fi sterse prin revocarea acestuia din functie. Actele administrative care au produs efecte fiind realizate material, acestea se incadreaza in categoria exceptiilor de la principiul revocabilitatii actelor.
- De asemenea, HCJ nr. 183/31.07.2014 incalca prevederile art 16 din Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative. Respectiv, asa cum rezulta din interpretarea strict gramaticala a textului art 18 alin 4 din Legea nr 393/2004 prin  folosirea conjunctiei “sau” termenul de eliberare este identic cu cel de revocare. Prin urmare, efectele pe care 183/2014 le produce sunt identice cu ale HCJ 169/2014, ambele generand incetarea inainte de termen a mandatului de vicepresedinte a lui Ioan Oleleu, iar HCJ 169/2014 a fost deja atacata in contencios administrativ de Institutia Prefectului Cluj. Conform art 16 alin 1 din Legea 24/200 “In procesul de legiferare este interzisa instituirea acelorasi reglementari in mai multe articole sau alienate din acelasi act normativ ori in doua sau mai multe acte normative”. In concluzie, este interzisa de lege adoptarea a doua acte administrative cu acelasi continut, cum este cazul in speta.
2. Hotararea nr 184/31.07.2014 privind alegerea vicepresedintelui CJ, in locul declarat vacant, incalca prevederile art 49 alin 1 din Legea 215/2001, potrivit carora hotararile individuale produc efecte de la data comunicarii lor. Intrucat hotararea prin care dl Oleleu a fost revocat din functie a fost adoptata in aceeasi sedinta, aceasta nu a putut fi comunicata celui vizat in mod oficial si prin urmare nu avea cum sa isi produca efectele.
- Totodata, hotararea 184/2014 incalca prevederile art 16 din  Legea 24/2000 privind normele de tehnica legislativa, dat fiind faptul ca are un continut identic cu HCJ 178/2014, cea din  urma fiind suspendata de drept deoarece a fost atacata de Instututia Prefectului Cluj.
3. Hotararea nr 185/31.07.2014 incalca prevederile  art 49 alin 1 din Legea nr 215/2001, potrivit carora hotararile individuale produc efecte de la data comunicarii lor. De asemenea, HCJ 185/2014 este un act administrativ subsecvent atat HCJ 183/2014, cat si 184/2014 si conform principiului “accesorium sequitur principale” soarta actului subsecvent urmeaza soarta actului principal, in speta HCJ 183/2014. La momentul adoptarii HCJ 185/2014, dl Mihai Seplecan nu ocupa in mod legal functia de vicepresedinte al Cosniliului Judetean Cluj, astfel incat nu ne gasim in situatia desemnarii legale a acestuia sa exercite atributiile presedintelui Consiliului Judetean Cluj.”

ioan oleleu revocat mihai seplecan
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1158 (s) | 24 queries | Mysql time :0.043833 (s)

loading...