News Flash:

RATUC acapareaza Metropola

4 Februarie 2013
1084 Vizualizari | 0 Comentarii
Primarii din comunele limitrofe municipiului par sa se fi pus de acord cu RATUC in privinta semnarii unui contract pentru seriviciul de transport public in comun, in ciuda faptului ca firmele concurente sustin ca procedura ar fi ilegala.

Comuna Floresti
a fost prima care a hotarat sa aleaga regia municipiului Cluj-Napoca pentru a asigura serviciul de transport public. Acceasi decizie a luat-o, dupa numai o saptamana, si comuna Apahida, urmand, cel mai probabil, ca rand pe rand sa se alinieze demersului si restul comunelor limitrofe, Felac, Chinteni si Baciu. Primarul din Apahida, Grigore Fati, a explicat ca s-a luat aceasta decizie dupa o serie de negocieri cu RATUC. Chiar daca firmele private de transport arata ca masura administratiilor locale ar fi nelegala, atat edilul municipiului Emil Boc, cat si seful RATUC, Liviu Neag, sustin ca prin intermediul structurii „Asociatiei Zona Metropolitana Cluj", autoritatile locale asociate au dreptul sa-si implementeze un sistem integrat de transport in comun.

Cativa reprezentanti ai firmelor private de transport de persoane au spus ca nu sunt dispusi sa accepte decizia primariilor de a semna un contract direct cu Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC), aflata in subordinea Consiliului Local Cluj Napoca. „Este absolut ilegala aceasta masura. Se elimina concurenta intr-un mod abuziv. Vom ataca in instanta aceaste decizii ale forurilor locale, pentru ca se incearca salvarea RATUC-ului care nu a fost in masura sa castige nici un traseu la licitatia la care am participat cu totii", a explicat un transportator, sub protectia anonimatului.

De celalta parte, atat edilul Emil Boc cat si seful RATUC, Liviu Neag, considera ca decizia primariilor din localitatile limitrofe este abosolut corecta si jusitificata. „Si municipiul si comunele limitrofe sunt parte din aria metropolitana, prin urmare firesc ar fi sa avem acelasi serviciu de transport in comun, mai ales ca putem dispune de o serie de proiecte cu finantare europeana. Oricum, nu suntem primii care procedam astfel. Si Timisoara si Bucurestiul au propria regie de transport care deserveste intreg arealul metropolitan", a spus Boc. Seful RATUC, Liviu Neag, a explicat ca a avut deja o intalnire cu primarii si ca se asteapta ca toate comunele, Baciu, Floresti, Chinteni, Feleacu, si Apahida, sa adopte aceasta masura. „Este perfect legal ceea ce facem noi. Traseele din arealul metropolei Cluj nu au de ce sa fie cuprinse in pachetul comun de trasee intrajudetene. Asociatia Zona Metropolitana Cluj a fost infiintata tocmai in ideea de a implementa proiecte comune, unitare, pentru dezvoltarea integrata a infrastructurii si transportului. De pilda, sistemul de ticketing, proiect cu finantare europeana pe care Primaria Cluj-Napoca l-a castigat deja, ar trebui sa includa si aria metropolitana, nu doar municipiul. Cum sa implementam acest sistem si in comunele limitrofe, atata timp cat RATUC-ul nu deserveste si acele zone", a explicat Neag. In prezent, legislatia spune ca administratia judeteana are obligatia sa faca un pachet cu toate traseele intrajudetene de transport public. Mai departe, la nivel central se organizeaza o licitatie electronica, urmand ca firmele de transport sa fie selectate in functie de oferta pe care o depun pentru fiecare traseu in parte.

Primarul Emil Boc a informat ca traseele din zona metropolitana pot fi scoase pur si simplu din acest pachet, atata timp cat Consiliul Judetean este de acord sa faca acest lucru. Presedintele Consiliului Judetean, Horea Uioreanu, spune ca deocamdata nu s-a schimbat nimic, iar pachetul ramane asa cum a fost intocmit. „Daca toate primariile vor fi de acord sa scoatem aceste trasee, le scoatem. Dar mai intai trebuie verificat sa vedem ce spune legea. Daca ne este permis sa luam aceasta decizie, o vom lua, pana la urma cel mai important este interesul oamenilor", spus Uioreanu.

Primaria Floresti a adoptat deja Hotararea de a angaja RATUC-ul pentru transportul calatorilor, incepand din aprilie, cand expira contractul actual cu Fany. Acelasi lucru l-a facut si comuna Apahida, acum cateva zile. „Chiar daca nu am cine stie ce sa reprosez firmei actuale care ne asigura transportul, cred totusi ca este mai bine sa semnam un contract cu RATUC, avand in vedere ca putem implementa o serie de proiecte comune", a spus Fati. Oricum, acesta a aratat ca RATUC-ul si-a luat si niste angajamente ferme, in primul rand in privinta diminuarii costurilor biletelor de transport. „In prezent, un bilet din Apahida in Cluj Napoca ajunge la 4 lei. RATUC-ul s-a angajat sa coboare pretul la 3,5 lei, asa cum de altfel este si in municipiu. Mai mult, ne-am inteles sa prelungim linia pana in Campenesti si, de asemenea, sa mai facem un traseu si pana in Sanicoara. Atata timp cat isi pastreaza anagjamentul, nu vad de ce sa nu semnam un contract cu RATUC-ul", a spus Fati.e

comuna floresti transport public apahida emil boc liviu neag
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1075 (s) | 33 queries | Mysql time :0.016937 (s)