News Flash:

Regula celor trei plusuri sau cum se inconjoara politicienii de lingai in campania electorala

4 Noiembrie 2016
973 Vizualizari | 0 Comentarii
Dan Horea

Notorietatea are efecte electorale (sau comerciale) pozitive mai ample decat propaganda laudativa. Asta mi-a spus, acum 18 ani, un spin doctor englez.

Spin doctor = manipulator profesionist.

Ma rog, oficial li se zice consultanti electorali (sau de marketing, daca lucreaza in afaceri).

Asta stia, instinctiv, si Ioan Stoica (Caritas), cand le spunea cucoanelor ce-l admirau isteric ca nu conteaza daca presa il lauda sau il injura, important e sa-l pomeneasca frecvent. Cat mai frecvent.

Acelasi destoinic englez mi-a mai prezentat Regula Celor 3 Plusuri:

+++=-, ++-=+, =--= adesea+; uneori chiar si ---=+.

De ce?

Fiindca adevarata reclama (sau manipulare, ca e totuna) nu seamana deloc a reclama. Deloc.

Cand omul vede/aude/citeste ca politicianul X este cel mai frumos, mai destept, mai cinstit si mai umed la nadragi de grija tarisoarei, automat i se declanseaza mecanismul indoielii.

- Hai, ma, ca n-are cum fi perfect, ceva hibe tre' sa aiba, iar daca le ascunde inseamna ca sunt grave!

Daca, insa, primeste o portie inteligent mixata de informatii pozitive si negative (cele negative fiind astfel plasate incat, per ansamblu, sa nu afecteze plusul final), sansele de a privi cu bunavointa personajul in cauza cresc exponential.

- Mda, are si bune si rele, dar e cinstit si pune toate cartile pe masa.

De cand am aflat aceste rudimente ale meseriei de spin doctor ma mira nonstop prostia politicienilor romani si a celor pe care-i platesc cu sume dolofane ca sa-i "consilieze" electoral.

A fi politician si a refuza criticile si confruntarea de idei, acceptand in jur doar lingai, este semn de nerozie spumanta.

A fi consultant si a propune ceea ce crezi/simti ca i-ar place clientului sa auda, este semn de incompetenta crasa.

Culmea e ca politicienii isi aleg consultantii din acelasi grup restrans care-si dovedeste amatorismul la fiecare ciclu electoral.

Da, dar cine-i spune domnului/doamnei candidat ca e cel mai cea, iar principala actiune de campanie trebuie sa fie promisiunile desarte + balacarirea preopinentilor? Sa-i sugereze fudulului platitor presararea unei mici cantitati de cenusa pe freza/coafura? Feritu-ne-a Dumnezeu! Ar fi concediati imediat!

Politicienii de acest soi (majoritar) sunt ca acel patron care-i spune agentului de marketing al unei firme de presa ca nu vrea sa-si faca reclama la acea televiziune/radio/ziar/site, pentru ca nu-i place. Ca si cum reclama ar face-o ca sa se convinga pe el sa-si cumpere produsele, nu publicul acelei firme de presa!

Orgoliul de neam prost si atitudinea gen "las' ca stiu eu mai bine" nu aduc niciodata vreaun castig real.

Pagube, in  schimb, aduc cu certitudine.

De ce? Fiiindca +++=-.

 

Dan Horea

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

dan horea editorial
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0872 (s) | 23 queries | Mysql time :0.030141 (s)