News Flash:

REVOLTATOR! Industria farmaceutica inventeaza boli pentru vanzari. Cum profita de temerile oamenilor

20 Aprilie 2015
858 Vizualizari | 0 Comentarii
Cand intri intr-o farmacie pentru o reteta banala iesi mai bolnav decat credeai, totul datorandu-se unui plan diabolic si perfid al reprezentantilor industriei farmaceutice si medicilor unsi cu bani grei. Este o retea uriasa care apeleaza la un lobby agresiv prin care exploateaza temerile oamenilor. Ii convinge ca sunt bolnavi si ii indoapa cu tot felul de medicamente care, de cele mai multe ori, fac mai mult rau decat bine. In scurt timp omul chiar se imbolnaveste si consuma tot mai multe medicamente. In timp ce clientii sunt otraviti cu buna stiinta, cei din industria farmaceutica si medicii o duc imparateste, fara sa dea doi bani pe amaratii pe care ii indoapa inutil cu pastile. Mai mult, amenintati de medicina alternativa, medicii combat prin orice mijloace tendinta unor oameni sanatosi la cap, care nu pica in plasa atent tesuta de aceasta retea si prefera tratamentele naturiste pentru afectiuni banale.



Toate aceste informatii au inceput sa iasa la iveala cand Henry Gadsden, managerul colosului farmaceutic "Merck", se confesa revistei "Fortune", aratandu-si dezamagirea ca uriasul potential de productie al firmei sale este destinat doar bolnavilor. El visa ca "Merck" sa devina un fel de "Wrigley" si, dupa modelul marelui producator si distribuitor de guma de mestecat, sa "vanda la toata lumea". Inclusiv oamenilor sanatosi. Trei decenii mai tarziu, visul raposatului Gadsden a devenit realitate. Strategiile de marketing ale marilor firme farmaceutice tintesc din ce in ce mai agresiv catre oamenii sanatosi. Suisurile si coborasurile vietii devin tulburari mentale, slabiciuni sau stari mai proaste, dar obisnuite, sunt transformate in afectiuni infricosatoare. Intr-o carte din 2005, Selling Sickness. How Drug Companies Are Turning Us All Into Patients, Alain Cassels (cercetator in politica medicamentelor, la Universitatea Victoria din Canada) si Ray Moynihan (jurnalist specializat in Sanatate) fac o radiografie necrutatoare a strategiilor de marketing cinice, atunci cand nu sunt pur si simplu criminale, ale producatorilor de medicamente.

 
Cei doi cercetatori dezvaluie cum, prin campanii de promovare concertate, industria farmaceutica mondiala, cu o cifra de vanzari de circa 500 miliarde dolari anual, exploateaza perfid temerile cele mai profunde ale omului: de moarte, de subrezire fizica, de boala. Pe masura ce, in tarile dezvoltate, majoritatea locuitorilor se bucura de o viata mai lunga, mai sanatoasa, mai dinamica, cu atat campaniile publicitare ii baga in panica pe cei grijulii cu sanatatea lor. Probleme minore sunt descrise ca tulburari grave, care necesita tratament imediat. Astfel, timiditatea se transforma in "anxietate sociala", iar tensiunea premenstruala devine "tulburare disforica premenstruala". Simplul fapt de a fi expus la un risc patologic devine patologie in sine, arata evz.ro.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

farmacie reteta banala mai bolnav plan diabolic perfid lobby agresiv
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1250 (s) | 33 queries | Mysql time :0.034507 (s)