News Flash:

Rezultatul disputelor de ieri de la CJ: Un protocol urat mirositor cu batai de cap pentru juristi

2 Octombrie 2014
892 Vizualizari | 0 Comentarii
Consilierii judeteni au aprobat in cursul zieli de ieri, cu mare greutate, proiectul privind aprobarea Protocolului cu Primaria Cluj, privind reglementarea depozitarii deseurilor din judetul Cluj pe platformele de stocare temporara autorizate si in curs de autorizare pana la deschiderea celulei de la Centrul de Management Integrat al Deseurilor, dar nu mai tarziu de 31.12.2015, precum si monitorizarea Depozitului neconform Pata Rat.

Problema pentru aprobarea protocolului dintre municipalitate si Consiliul Judetean a constituit-o formularea privind terenul adiacent conturului, care i-a facut pe juristii prezenti sa refuze semnarea documentului. Consilierii PDL si PSD s-au contrat timp de peste o ora si au reusit un compromis, cu o nota finala ambigua, care ar putea anula complet protocolul, doar dupa o pauza de consultari cu juristii Primariei.

Protocolul a fost aprobat de Consiliul Local Cluj, in cursul saptamanii trecute, in ciuda unor opinii ale consilierilor PSD, care au cerut garantii de legalitate. Aceleasi probleme privind operatorul privat Salprest si terenurile private de identificat au ridicat ample discutii si in forul deliberativ al municipiului.
Autoritatile clujene incearca diferite solutii care depasesc cadrul legal, din cauza intarzierii finalizarii noii rampe ecologice, avand in vedere ca la orizont pluteste amenintarea blocarii ridicarii deseurilor clujenilor.
Consilierul judetean PDL Alexandru Coroian a insistat ca precizarea conform legii elimina orice problema juridica, dar juristii Consiliului Judetean au afirmat ca nu-si asuma responsabilitatea identificarii unui teren pentru operatorul privat Salprest.

Consilierul Dan Canta i-a cerut explicatii lui Mihai Seplecan, pentru receptionarea printr-un proces verbal a terenului de la rampa. Reactia lui Seplecan a starnit rumoare, acesta afirmand ca merge impreuna cu Canta la prefect, pentru a-l convinge sa retraga amendarea hotararii consilierilor, prin care devenise presedinte interimar.

“Cu tine nu merg nicaieri, nici la femei”, a contracarat Canta, spre deliciul celor prezenti, consilieri judeteni si directori ai serviciilor subordonate Consiliuli Judetean.

Finalul proiectului arata ca ceea ce au semnat consilierii este aproape inutil, neproducand efecte juridice.

NOTA: Raportul compartimentului de resort reprezinta un act pregatitor, o operatiune material–tehnica neproducatoare de efecte juridice, avand o natura consultativa: este necesara existenta acestuia, dar nu este necesara asimilarea intocmai de catre Consiliul Judetean Cluj, decizia finala apartinand acestuia.

Citeste mai jos raportul:

RAPORTUL COMPARTIMENTELOR DE RESORT
SI AVIZUL SECRETARULUI JUDETULUI CLUJ
asupra proiectului de hotarare pentru aprobarea Protocolului privind reglementarea depozitarii deseurilor din judetul Cluj pe platformele de stocare temporara autorizate si in curs de autorizare pana la deschiderea celulei de la depozitul nou, ecologic, dar nu mai tarziu de 31.12.2015, precum si monitorizarea depozitului neconform de la Pata Rat

In conformitate cu prevederile art. 44 din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Directia Juridica, Directia Generala Buget Finante Resurse Umane, Directia Dezvoltare si Investitii si Directia Urbanism si Amenajarea Teritoriului, in calitatea acestora de compartimente de resort din cadrul aparatului de specialitate al Consiliului Judetean Cluj, au analizat proiectul de hotarare propus de vicepresedintele Consiliului Judetean Cluj, domnul Vákár István Valentin pentru aprobarea Protocolului privind reglementarea depozitarii deseurilor din judetul Cluj pe platformele de stocare temporara autorizate si in curs de autorizare pana la deschiderea celulei de la depozitul nou, ecologic, dar nu mai tarziu de 31.12.2015, precum si monitorizarea depozitului neconform de la Pata Rat, si au constatat urmatoarele:
Prin Protocolul privind reglementarea depozitarii deseurilor din judetul Cluj pe platformele de stocare temporara autorizate si in curs de autorizare pana la deschiderea celulei de la depozitul nou, ecologic, dar nu mai tarziu de 31.12.2015, precum si monitorizarea depozitului neconform de la Pata Rat, insusit de catre Consiliul Local al Muncipiului Cluj-Napoca prin Hotararea nr. 364/18.09.2014, se stabilesc o serie de obligatii in sarcina semnatarilor acestuia, respectiv Municipiul Cluj-Napoca, Judetul Cluj si S.C. SALPREST RAMPA S.A.
Conform prevederilor art. 4 din acest Protocol, Municipiul Cluj-Napoca si Judetul Cluj se obliga, sa puna la dispozitia operatorului S.C. SALPREST RAMPA S.A., in conditiile legii, spatiul adiacent conturului depozitului neconform sistat, in vederea depozitarii deseurilor inerte, pamant si deseuri din constructii.
Referitor la aceasta obligatie precizam urmatoarele:
In urma corespondentei avute cu Primaria Municipiului Cluj-Napoca prin adresa- raspuns nr. 116038/453/08.04.2013 inregistrata la Consiliul Judetean Cluj sub nr. 5656/24.04.2013, aceasta ne comunica faptul ca, raportat la solicitarea institutiei noastre de a ne transmite dreptul de administrare asupra suprafetei de 20,79 ha. in vederea inchiderii si ecologizarii depozitului de deseuri urbane neconform de la Pata Rat, Municipiul Cluj-Napoca are competenta de a transmite dreptul de administrare doar pentru suprafata de 18, 208 ha.
Avand in vedere faptul ca pentru implementarea obiectivului de investitii “Inchiderea si ecologizarea depozitului de deseuri urban neconform Pata Rat”, in varianta initiala era necesara suprafata de 20,79 ha., si ca Municipiul Cluj-Napoca nu a gasit solutii de a pune la dispozitia Consiliului Judetean Cluj intreaga suprafata solicitata, fapt ce a determinat adoptarea de noi solutii prin restrangerea suprafetei necesare pentru acesta, consideram ca Judetul Cluj nu isi va putea indeplini obligatia precizata la articolul 4 din Protocol, in conditiile in care nu detine terenuri disponibile si nici resursele financiare necesare in vederea achizitionarii unui astfel de teren.
Totodata precizam faptul ca in conformitate cu prevederile articolului 4 din Protocol, terenul va fi folosit pentru depozitarea deseurilor inerte, pamant si deseuri din constructii.
Potrivit prevederilor art. 2, alineat 1, din Legea serviciului de salubrizare a localitatilor nr. 101/2006, republicata
"(1) Serviciul public de salubrizare a localitatilor face parte din sfera serviciilor comunitare de utilitati publice si se desfasoara sub controlul, conducerea sau coordonarea autoritatilor administratiei publice locale ori ale asociatiilor de dezvoltare intercomunitara, in scopul salubrizarii localitatilor."
Alineatul 3 al aceluiasi articol precizeaza ca "Serviciul de salubrizare cuprinde urmatoarele activitati:
........................
j) administrarea depozitelor de deseuri si/sau a instalatiilor de eliminare a deseurilor municipale si a deseurilor similare;"
Totodata, articolul 12 prevede faptul ca gestiunea serviciului de salubrizare se realizeaza, prin urmatoarele modalitati:
a) gestiune directa;
b) gestiune delegata.
(2) Alegerea modalitatii de gestiune a serviciului de salubrizare se face prin hotarari ale autoritatilor deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale, in conformitate cu strategiile si programele de salubrizare adoptate la nivelul fiecarei localitati, precum si in conformitate cu prevederile Legii nr. 51/2006, republicata.
Raporturile juridice dintre autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale/sectoarelor municipiului Bucuresti sau dintre asociatiile de dezvoltare intercomunitara si operatorii serviciului de salubrizare, dupa caz, sunt reglementate prin:
a) hotarari privind darea in administrare a serviciului, adoptate de autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale, in cazul gestiunii directe;
b) hotarari privind atribuirea si incheierea contractelor de delegare a gestiunii serviciului, adoptate de autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale ori, dupa caz, de adunarile generale ale asociatiilor, in cazul gestiunii delegate. - Art. 13 (1)
Operatorii serviciului de salubrizare pot fi desemnati fie prin hotarare de dare in administrare, in cazul gestiunii directe, fie prin hotarare de atribuire a contractului de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, in cazul gestiunii delegate. - Art. 17.(2)
Procedura de atribuire si regimul juridic al contractelor de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare a localitatilor se stabilesc de autoritatile deliberative ale unitatilor administrativ-teritoriale, conform prevederilor Legii nr. 51/2006, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2006.
Insa, gestiunea directa este modalitatea in care autoritatile deliberative si executive, in numele unitatilor administrativ-teritoriale pe care le reprezinta, isi asuma si exercita nemijlocit toate competentele si responsabilitatile ce le revin potrivit legii, iar gestiunea delegata se realizeaza prin intermediul unor operatori sau operatori regionali de drept privat, selectati in baza unei proceduri de selectie publica.
Precizam faptul ca si Asocierea EPMC Consulting - Ramboll SEE, consultantul care asigura asistenta tehnica pentru sprijin managerial in implementarea proiectului Sistem de Management Integrat al Deseurilor in Judetul Cluj recomanda trasportul deseurilor de constructii la platforma de reciclare de la Dej.
Totodata, conform Planului Urbanistic General in vigoare, zona adiacenta conturului Depozitului de deseuri neconform Pata Rat este incadrat in unitati teritoriale de referinta aferente zonelor verzi, ceea ce nu permite schimbarea destinatiei acestei.
Avand in vedere cele de mai sus,propunem modificarea articolului 4 din Protocol dupa cum urmeaza:
"4.1. Municipiul Cluj-Napoca va depune toate diligentele in vederea identificarii unui teren, pentru ca, in conditiile legii, sa il puna la dispozitia operatorului SC SALPREST RAMPA SRL, pentru depozitarea deseurilor inerte, pamant si deseuri din constructii."
4.2. Corelativ obligatiei stabilite la art. 4.1, Judetul Cluj va depune toate diligentele in vederea identificarii unui teren si transmiterii acestuia in administrarea / folosinta Municipiului Cluj-Napoca, pentru ca acesta, in conditiile legii, sa il puna la dispozitia operatorului SC SALPREST RAMPA SRL, pentru depozitarea deseurilor inerte, pamant si deseuri din constructii."


DIRECTOR GENERAL ARHITECT SEF
Simona Tatomir Claudiu Salanta


DIRECTOR EXECUTIV DIRECTOR EXECUTIV
Mariana Ratiu Dan V. Pop

SEF SERVICIU SEF SERVICIU
Stefan Iliescu Alexandru Cretu
SECRETAR AL JUDETULUI
Simona Gaci
Avizat cu obiectiunile de mai sus
NOTA: Raportul compartimentului de resort reprezinta un act pregatitor, o operatiune material–tehnica neproducatoare de efecte juridice, avand o natura consultativa: este necesara existenta acestuia, dar nu este necesara asimilarea intocmai de catre Consiliul Judetean Cluj, decizia finala apartinand acestuia.

consilierii judeten primaria cluj pata rat pdl psd alexandru coroian
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1112 (s) | 33 queries | Mysql time :0.046395 (s)