News Flash:

Secretul tineretii fara batranete

15 Martie 2013
695 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru ca sanatatea si frumusetea merg mana in mana cu alimentatia, este important sa alegi dintre alimentele sanatoase pe acelea care iti aduc cele mai multe beneficii. Women's Health ne propune o serie de indicatori dupa care sa ne ghidam atunci cand alegem din magazin produsele care vor ajunge pe masa din bucatarie.

Antioxidantii - Ce sunt si cum ii "detectezi"
Reclamele la cosmetice, nutritionistii si retetele naturiste se folosesc renumele antioxidantilor pentru a se promova. Totusi, ce sunt aceste substante si cum ne dam seama daca se regasesc din plin intr-un aliment? Ei bine, antioxidantii sunt compusii care dau nuanta de rosu intens tomatelor, cei care fac ca frunzele de broccoli sa fie verzi si care dau culoare galbenusului de ou.

De ce te-ar interesa? Antioxidatii, acesti super-eroi ai nutritiei, neutralizeaza radicalii liberi, cei care distrug celulele, proces asociat adesea cu aparitia ridurilor, a imbatranirii precoce si a afectiunilor cronice, cum ar fi cancerul.

Ca sa fii sigura ca elimini cat mai multe potentiale riscuri de imbolnavire si imbatranire, este bine sa consumi antioxidanti dintr-o gama cat mai variata de alimente, adica din fructe si legume de culori diferite. Spre exemplu, antioxidantii din mure si rodii ajuta la prevenirea riscului de boli cardiovasculare, in timp ce compusii din broccoli si varza de Bruxelles sunt buni pentru prevenirea cancerului mamar.

Grasimile bune. Cum le alegi
Stim ca toata lumea se fereste de grasimi ca necuratul de tamaie. Totusi, nu comite prostia de a fugi de tot ce inseamna grasimi, adica si de cele mononesaturate, care se regasesc din plin in uleiul de masline, peste, nuci si seminte, deoarece ele sunt bune pentru prevenirea bolilor "de batranete": artrita, diabetul, atacul cerebral, cancerul sau Alzheimerul.

In plus, compusul Omega 3, regasit in special in pestele gras, ajuta la prevenirea aparitiei ridurilor.

Vinul rosu - Cat de mult si cat de des?
Consuma un pahar de vin rosu in timpul mesei, astfel incat corpul sa il absoarba mai usor. Daca acest obicei se va repeta de patru sau cinci ori pe saptamana, riscul declansarii unei boli de inima sau a diabetului va fi redus considerabil.

Totul se datoreaza continutului de flavonoizi, antioxidanti hidrosolubili regasiti in soiurile de vin rosu, cum ar fi Pinot Noir, care ajuta la revigorarea arterelor inflamate.

Cat de mult te ajuta ceaiul verde
Ceaiul verde se numara printre putinele surse de antioxidanti anti-imbatranire care se pot consuma in stare lichida. Acesta contine catehine, compusi organici care reduc riscul aparitiei atacului cerebral, cancerului sau diabetului.

O singura ceasca de ceai verde pe zi scade riscul aparitiei hipertensiunii arteriale cu 46%, iar procentul creste proportional cu cantitatea de ceai consumata.

Mancare mai putina, beneficii mai multe pentru sanatate
Nu este o noutate pentru nimeni ca excesele, in special cele alimentare, nu sunt bune pentru sanatate. Totusi, pe cat este de promovata aceasta teorie, pe atat de putine lucruri se stiu despre felul in care aceasta se aplica.

Cercetatorii de la Harvard vin si cu o explicatie cat se poate de simpla. Pe masura ce inaintam in varsta, hormonul care ajuta la intretinerea masei musculare se elibereaza in cantitati din ce in ce mai mici.

Astfel, oricat de multe eforturi ai depune pentru a te mentine in forma, dupa o anumita varsta nu vei mai putea sa compensezi prin miscare fizica micile excese alimentare.

Asadar, chiar daca vei depune mai mult efort fizic, nu vei mai putea arde la fel de multe calorii ca acum cinci ani, iar singurul lucru pe care il poti faci este reduci, pe cat posibil, cantitatea de mancare pe care o consumi si sa te lipsesti de alimentele nesanatoase pe care ti le mai permiteai, din cand in cand, in tinerete.
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0916 (s) | 24 queries | Mysql time :0.010586 (s)

loading...