„Sindromul Venus” - Semnal de alarma tras de un fost cercetator NASA

23 Aprilie 2013
Un fost cercetator din cadrul NASA, care a demisionat recent pentru a se concentra asupra problemelor legate de schimbarile climatice, trage un semnal de alarma in privinta a ceea ce el numeste „sindromul Venus”: Incalzirea globala ar putea duce la o schimbare atat de drastica a conditiilor de pe Terra, incat aceasta ar putea ajunge la fel de toxica si inospitaliera pentru viata ca si planeta Venus.

Dr. James Hansen a fost, pana de curand, directorul Centrului de Studii Spatiale Goddard din New York, apartinand NASA; este renumit pentru studiile sale de climatologie, ca si pentru eforturile sale ce urmaresc constientizarea, de catre public, a pericolelor incalzirii globale.

In urma cu cateva zile, el a renuntat la postul sau in cadrul NASA pentru a se dedica activitatii de educare a oamenilor cu privire la chestiunea schimbarilor climatice, conform descopera.ro

De asemenea, a publicat recent un articol in care analizeaza asa-numitul „sindrom Venus” - situatia in care incalzirea globala ar atinge un asemenea nivel, incat pe Terra nu va mai fi posibila viata umana.

„Nu e deloc exagerat sa sugerez, pe baza celor mai clare dovezi stiintifice de care dispunem, ca arderea tuturor combustibililor fosili ar avea drept rezultat o planeta care va lipsita nu numai de gheata, ci si de oameni”, a scris el.

„Daca ardem toti combustibilii fosili, este cert ca nivelul apelor marii va creste cu zeci de metri. Singurul lucru in privinta caruia ne putem contrazice este in cat timp vor deveni nelocuibile toate asezarile de coasta, ca urmare a cresterii cu mai multi metri a nivelului  marii.”

„E posibil, de asemenea, ca arderea tuturor combustibililor fosili sa duca, in cele din urma, la declansarea unui eveniment hipertermic.”

james hansen nasa incalzirii globale schimbarilor climatice terra