News Flash:

Social-democratii au uitat cine a semnat contractul cu Bechtel

20 Martie 2013
774 Vizualizari | 0 Comentarii
Autostrada Transilvania
Unul dintre cele mai paguboase contracte cu statul roman a fost cel pentru constructia Autostrazii Transilvania. El a fost semnat in perioada guvernului condus de Adrian Nastase (PSD), ministrul Transporturilor a fost in acea perioada Miron Mitrea, tot de la PSD. Cu toate acestea, social-democratii clujeni se plang in continuare in legatura cu acest contract, desi ei au fost cei care au semnat condamnarea contribuabililor la risipa banilor public. Deputatul social-democrat Aurelia Cristea face o declaratie politica in care se plange de Autostrada Transilvania, fara sa mai tina minte ca partidul din care face parte a semnat contractul initial.

"De peste zece ani de cand a fost lansat proiectul, Autostrada Transilvania a devenit mai mult un subiect de dezbatere publica si politica. Scopul initial, acela de a construi o artera care sa ne deschida si mai larg poarta spre Europa a fost dat uitarii. Consider ca este si de datoria mea ca ardelean, ca social-democrata si ca sustinatoare a cabinetului Ponta sa ma preocup de finalizarea acestui obiectiv strategic pentru Romania, prin gasirea de surse alternative de finantare, altele decat exclusiv din bugetul de stat.
Finalizarea lucrarilor la Autostrada Transilvania este absolut necesara! Aveti idee de exemplu cat de multi investitori au fugit pur si simplu de noi atunci cand si-au dat seama de costurile de transport catre tara de origine al produselor pe care ar fi vrut sa le fabrice la noi? Am asistat personal la discutii de acest gen si mi-am promis ca nu voi ramane pasiva la pierderea atator oportunitati de dezvoltare din cauza jocurilor politice si a incompetentei!
In cei noua ani de eterne balbaieli politice si de incapacitati decizionale, statul roman a platit peste 1 miliard de euro pentru 52 de kilometri de autostrada, desi la semnarea contractului costul era de 2,2 miliarde de euro pentru 415 kilometri!

Stimati colegi,
Autostrada Transilvania ar determina nu doar fluidizarea traficului rutier in Ardeal, ci si crearea de noi oportunitati de dezvoltare regionala si comunitara. Din pacate, la ora actuala, autostrada serveste doar ca centura ocolitoare a unor orase!
Guvernarea PDL a abandonat orice alternativa de finantare privata, adoptand o atitudine obtuza, indepartata de realitatile cotidiene. Asta desi declarativ, membrii sai se considerau sustinatori ai liberalismului economic. Din pacate, parteneriatul public-privat sau concesionarea nu au fost luate in calcul de Emil Boc, Radu Berceanu, Anca Boagiu si nici de patronul afacerilor oneroase ale PDL, dl. Traian Basescu.
In ciuda previziunilor economice sumbre, fostul premier a trantit usa parteneriatului public-privat. Alungarea grupurilor Colas sau Vinci sunt exemple elocvente. Desgur, a fost mai usor sa sustina campaniile electorale din marile proiecte de investitii finantate din bugetul de stat si deturnate de „baietii destepti”, decat sa fi realizat aceste proiecte din fonduri europene, care presupuneau un control strict al cheltuielilor. Desi a fost primar al Clujului, domnul Boc s-a dovedit dezinteresat de acest proiect atat de important pentru oras!
Sigur ca asftel de abordari politice au ridicat semne de intrebare despre predictibilitatea si stabilitatea noastra ca parteneri de afaceri in randurile cercurilor europene de decizie. S-a inceput deja recredibilizarea Romaniei pe plan extern, dar va fi un proces de durata.
Sigur ca nepasarea guvernelor PDL a plasat Romania extra muros fata de Europa, lasandu-ne rupti de arterele principale ale vecinilor occidentali; sigur ca acest bilant sumbru nu-i opreste pe colegii democrat-liberali sa se exonereze de culpabilitate si chiar sa ne acuze ca abandonam obiectivul demult ignorat de dumnealor, extrem de important pentru regiune, dar repetent in agenda guvernarilor 2008-2012. Ne-am trezit in postura unui orfan uitat la portile Europei!
Este adevarat! Astazi trebuie ne asumam sa crestem acest orfan! Insa oare cu cata legitimitate si demnitate mai pot emite judecati de valoare si de moralitate cei ce au permis cu buna stiinta sa ajungem in ipostaza aceasta?
Concesionarea unei parti din Autostrada Transilvania sau realizarea acesteia in parteneriat public-privat sunt solutiile potrivite in acest moment pentru continuarea lucrarilor. Cele 188 de milioane de lei bugetate reprezinta un ajutor necesar acordat unei autostrazi care ne leaga de Europa. Este important sa intelegem si sa transmitem corect romanilor mesajul ca Autostrada Transilvania nu poate fi finantata doar de la bugetul de stat!
Autostrada Transilvania nu este doar un obiectiv regional, ci unul national, legand granita de vest cu Bucurestiul! Este evident ca fiecare parlamentar isi doreste cat mai multe resurse financiare pentru regiunea sa, insa este foarte important de explicat si de precizat ca acest proiect nu este destinat exclusiv unei regiuni istorice.
Marile proiecte de investitii trebuie calculate armonios pentru dezvoltarea intregii tarii si nu pentru favorizarea unei regiuni sau defavorizarea alteia, iar oprirea lucrarilor la A3 va afecta intreaga tara!
In acest sens consider ca finalizarea Autostrazii Transilvania nu reprezinta sfarsitul unui obiectiv vital pentru Romania, ci doar inceputul unei deschideri economice, sociale si culturale catre partenerii din Uniunea Europeana.
Finalizandu-ne drumurile catre Europa, vom reusi mai usor sa ne cunoastem intre noi, sa fim vizitati si apreciati la noi acasa si sa devenim mai respectati ca natiune.
Asa ca haideti, dragi colegi, sa facem impreuna istorie pentru Romania si sa nu ne impiedicam doar de calcule politice!", arata deputatul social-democrat.



adrian nastase psd ministrul transporturilor miron mitrea
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1273 (s) | 35 queries | Mysql time :0.016645 (s)

loading...