News Flash:

Societatea de Transport Public intrerupe contractul cu Turda si acuza municipalitatea de „abuz de putere" si „culpa contactuala"

11 Februarie 2015
1270 Vizualizari | 0 Comentarii
Societatea de Transport Public Sa Alba Iulia a anuntat in cursul zilei de astaz intreruperea contractului de prestari servicii de transport public pe raza municipiului Turda, incepand cu data de 20 aprilie 2015. Potrivit companiei, „Municipiul Turda si Consiliul Local Turda au manifestat in permanenta: "culpa contractuala", "pasivitate" si "abuz de putere ", incalcari contractuale deosebit de grave consemnate cu putere de lucru judecat si de SENTINTA CIVILA nr.3670/2014 pronuntata de Tribunalul Cluj in dosarul nr. 236/117/2014, mentinuta de Decizia civila nr. 10445/04.12.2014  pronuntata in luna decembrie de catre Curtea de Apel Cluj".

Reprezentantii companiei mai sustin ca situatia financiara dificila in care se regaseste STP este  creata in mod deliberat de Municipiul Turda prin Primar, care a incalcat in permanenta Contractul de concesiune nr. 4771 din 02.04.2010.


Primaria Turda, acuzata ca favorizeaza ALIS-ul


Societatea de Transport Public Sa Alba Iulia sustine de asemenea ca  Primaria si al Consiliului Local Turda vor sa ii elimine si sa ii inlocuiasca cu SC Tours Claus SRL parte a ALIS Grup. "Din pacate  Municipiul Turda procedeaza cu STP exact cum a  procedat cu Regia Autonoma de Transport Local Turda (RATL) incercandu-se distrugerea si falimentarea noastra, pentru ca Transportul Public Local sa ajunga pe mana grupului de interese ALIS. Este important de precizat ca SC Tours Claus SRL efectueaza transport ilegal de persoane in municipiul Turda inca din anul 2008 cand a eliminat, de asemenea ilegal, RATL de pe traseul Turda - Campia Turzii. Niciodata nu a avut vreun contract care sa ii confere dreptul de efectua transport local in Turda ci doar o licenta de traseu pentru transport judetean si care ii dadea dreptul sa opreasca doar intr-o singura statie din oras: Autogara Sens Vest.


Vezi mai jos motivele intreruperii prestarii serviciului de transport public local in Municipiul Turda:


1.       Prejudiciul cauzat STP in derularea Contractului de concesiune, ajuns la cuantumul de 11.627.842 lei (peste 116 miliarde de lei vechi) la nivelul lunii septembrie 2014, ceea ce face imposibila continuarea derularii activitatii. Aceasta suma  nu reprezinta un profit prezumtiv pentru subscrisa ci pierdere directa, constand in cheltuieli efective facute de catre STP pentru prestarea Transportului Public Local in Municipiul Turda si neachitate de catre Primarie, cumulate incepand cu luna aprilie 2012, de cand Primaria Turda nu a mai platit subventia necesara pentru functionarea in conditiile impuse prin Contract si Caietul de sarcini.


2.       Nesanctionarea sau sanctionarea formala (de aparenta) a concurentei neloiale practicata de grupul de interese ALIS Grup care efectueaza transport public local paralel cu cel efectuat de subscrisa desi exclusivitatea ne este garantata prin Contractul de concesiune. In acest sens, am facut fara succes peste 130 de adrese catre Primaria Turda si peste 190 de adrese catre  Politia Locala pentru a se lua masuri impotriva operatorilor de transport care ne incalca acest drept exclusiv de exploatare a traseelor contractate si de a transporta calatori in interiorul Municipiului Turda. Pierderile inregistrate de societatea noastra datorita acestei situatii sunt de circa 90.000 de lei/luna. Din 2010 pana in prezent Politia Locala Turda a aplicat doar 24 de sanctiuni la valoarea minimala, in conditiile a peste 1000 de opriri ilegale zilnice. Adica o sanctiune la peste 60.000 de opriri ilegale desi la cca 100 de metri de sediul Politiei locale, au loc zilnic cel putin 120 de opriri ilegale. Municipiul Turda prin primar a recunoscut expres prin pozitia exprimata in dosarul nr. 6229/117/2014 al Tribunalului Cluj activitatea nelegala a SC Tours Claus SRL.


3.       Incurajarea concurentei neloiale prin Hotarari de Consiliu nelegale, contestate de catre noi in fata instantelor de judecata. Ne referim la acordarea catre SC Tours Claus SRL (parte a ALIS Grup) a dreptului de a opri in 51 de statii pe traseele pe care detinem exclusivitate, dintre care 41 primite in anul 2013 , iar altele 10 dintre statiile concesionate STP sunt atribuite inca din anul 2010 in urma unei decizii a Consiliului Local. Deciziile Consiliului Local incriminate sunt HCL 269/2013 si HCL 69/2010. E foarte grav ca prin HCL 269/2013 SC Tours Claus (parte a Alis Grup) a primit pentru amenajare de statii in mod nelegal terenuri apartinand domeniului public, fara licitatie si neidentificate ca suprafata, pe termen nelimitat si cu titlu gratuit. Aceste statii, amenajate si receptionate fara Proces verbal de predare-primire, care incalca avizul Politiei Rutiere si fara acordul administratorului drumului, nu au fost niciodata folosite, ele fiind doar un paravan gandit de Administratia locala pentru a se masca ilegalitatea opririlor in statiile noastre. Pentru a face o comparatie, pentru statiile concesionate STP platim anual 200.000 de lei (2 miliarde de lei vechi), desi in conformitate cu prevederile art.57 din OMAI nr. 353/2007 firma noastra trebuia sa beneficieze de dreptul de folosinta gratuita in baza contractului semnat cu Municipiul Turda. In schimb SC Tours Claus, desi utilizeaza gratuit 51 de statii, nu detine vreun contract cu Municipiul Turda si nu plateste nimic la bugetul local.


4.Practicile de concurenta neloiala prin favorizarea obtinerii de contracte pe raza Municipiului Turda au continuat si in anul 2012 cand compania SC Lapp Insulators SA a solicitat Primariei Municipiului asigurarea transportului pentru angajatii sai, prin Adresa nr.1264/24.09.2012. Nu s-a intreprins nimic pentru satisfacerea conform legii a cerintelor acestei companii, iar STP care conform contractului de concesiune avea calitate de unic operator de transport la nivel local a fost inlaturat de pe piata desi tarifele ii sunt impuse de catre Consiliul Local Turda. Firma respectiva a fost indrumata spre reprezentantii ALIS Grup cu care au incheiat un contract de transport, incepand sa presteze in baza lui transport nelegal, fara licenta de traseu obligatorie conform legii, in paralel cu autobuzele noastre. Efectuarea de transport public fara licenta de traseu e favorizata si de faptul ca in mod intentionat si ilegal in Municipiul Turda nu exista un regulament local pentru curse regulate speciale aprobat de catre Consiliul Local Turda. Astfel s-a ajuns ca timp de 853 zile (pana in 08.02.2015)  s-au efectuat ilegal cate  9 curse in fiecare zi. In total conform art 45 alin (7) lit b) corelat cu art 45 alin (8) din legea 92/2007 valoarea amenzilor acordate de primar si  imputernicitii acestuia trebuia sa se situeze intre 76.770.000 si 230.310.000 lei pentru cursele ilegale efectuate. Dar in complicitate cu reprezentatntii autoritatilor, firma SC Tours Claus SRL invoca caracterul ocazional al curselor amintite cu toate ca se incalca prevederile art. 76/2011 OMTI 980/2011, art. 1345 lit. af) din OMTI 980/2011, art. 3 pct. 16) din OG 27/2001 si pct. 1) din Anexa nr. 22 la OMTI 980/2011.


5. Limitarea artificiala si nelegala a subventiei acordate transportului public local prin adoptarea in anul 2013 a unei Hotatari de Consiliu Local in acest sens. Astfel s-a redus sprijinul financiar acordat de Primarie, dar fara modificarea conditiilor de desfasurare a transportului, care se desfasoara conform cerintelor impuse de catre Consiliul Local prin Caietul de sarcini aprobat in 2009, parte integranta din Contractul 4771/02.04.2010 incheiat cu operatorul de transport. Adoptarea  HCL 105/23.08.2012 a oficializat artificial si nelegal neplata subventiei pentru Transportul Public Local incepand cu luna aprilie 2012, in conditiile in care gratuitatile acordate populatiei se deconteaza ilegal la o valoare mai mica decat cea pe care o platesc calatorii platitori de abonamente.


6.Decontarea doar partiala de catre Municipiul Turda a abonamentelor gratuite acordate pentru cca. 5500 de pensionari, la valoarea de doar 36 de lei/abonament fata de pretul de 70 de lei/abonament platit de orice cetatean al orasului pentru acelasi tip de abonament este tot o forma de ruinare a operatorului de transport prin subfinantare fata de obligatiile impuse (culpa contractuala grava si abuz de putere), cu consecinta deteriorarii calitatii serviciului public si punerea in pericol a continuitatii acestuia.


Pentru anul 2015, proiectul de buget prevede la capitolul destinat transportului public local cu 2.572.858 lei mai putin fata de anul 2014, cand a fost prevazuta suma de 8.369.858 lei si s-au achitat efectiv 7.459.105 lei. Scaderea este de peste 30% in conditiile in care obligatiile impuse operatorului au ramas neschimbate. In plus, in aceasta suma sunt cuprinse si cheltuielile cu reparatiile si intretinerea drumurilor si podurilor in 2015. In conditiile unui buget redus cu 30%, desi  insuficient si in anii anteriori, suntem convinsi ca transportul public (cel efectuat conform prevederilor legale, evazionistii fiind avantajati si mai mult) va fi din nou primul sacrificat si lipsit de banii necesari functionarii conform conditiilor impuse.


transport public turda municipiul turda culpa contractuala stp
Distribuie:  
Incarc...

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1284 (s) | 35 queries | Mysql time :0.037679 (s)

loading...