Traficul auto şi pietonal va fi închis pe perioada lucrărilor de modernizare la Podul Porţelanului, cel mai îngust pod din Cluj-Napoca. Au fost propuse două soluţii alternative pentru pietoni, iar decizia va fi luată astăzi. 

"Astăzi avem ultima discuţie, ultima negociere pentru Podul Porţeanului. Constructorul nu vrea nici în ruptul capului să lucreze sub trafic. Eu le-am cerut soluţii alternative, măcar pentru traficul pietonal. Ce îi spun eu cetăţeanului în momentul în care se închide podul pentru lucări? Există două variante: una este greu de implementat şi implică o pasarelă pietonală paralelă, iar a doua vizează o discuţie cu Compania de Transport Public (CTP) Cluj-Napoca pentru a fi introduse microbuze, pe perioada lucrărilor, pe care oamenii să le folosească pentru a parcurge distanţa până la următoarea staţie de autobuz şi a înconjura astfel podul", a explicat edilul Emil Boc, la ZIUA LIVE. 

Executantul lucrării este Diferit, aceeași firmă care a construit noul pod Traian, în perioada 2016-2017, şi care va moderniza Podul N, de la ieşirea spre Floreşti. 

Podul Porţelanului va fi nou, cu două benzi

Reconstrucția podului costă 1,1 milioane de euro, conform primăriei, termenul de realizare a lucrării fiind estimat la un an. Acum se efectuează relocarea reţelei de electricitate, urmând să se poată trece efectiv la reconstrucţie. 

Se va construi un pod nou de 62 m, cu trei deschideri: 8,76 m + 35,94 m + 8,76 m. Podul va asigura circulația pe două benzi cu lățimea de 7,8 m carosabil. Trotuarele vor fi de 1,2 m lățime pe ambele laturi. Se va amenaja şi o pistă pentru biciclete. Lățimea va fi de 10,8 m. Lucrările de proiectare au fost realizate de VCE Vienna Consulting Engineering.

Podul face legătura între strada Porțelanului, pe malul drept, și străzile Nădășel și Alexandru Sahia, pe malul stâng. Acesta a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile este de 4 m, cu doar un singur fir de circulație.

coral