Iulian Pădurariu, cofondatorul Flow, un sistem de sharing de trotinete electrice, a investit 1 milion de euro într-un proiect care va fi lansat în această primăvară. O mie de trotinete electrice ar urma să fie instalate în Cluj-Napoca și București.

Cunoscut pentru implicația în realizarea proiectului PONY, primul sistem de car sharing din România, tânărul antreprenor stabilit în Viena propune o variantă similară, de data aceasta cu trotinete.

Trotinetele electrice ar rezolva problema micromobilității. Încercăm să oferim posibilitatea potențialilor clienți de a-și lăsa mașinile acasă și de a se mișca cu un sistem mult mai flexibil de transport în comun. Este un trend puternic pe plan internațional, pornit din San Francisco, operatorii Lime și Bird au ajuns să acopere multe țări și orașe, inclusiv în Europa”, a mărturisit Pădurariu, într-un interviu pentru Ziarul Financiar, dezvăluind apoi că a testat aceste trotinete încă din vara anului trecut, la Viena.

CUM FUNCȚIONEAZĂ SISTEMUL?

Antreprenorul susține că trotinetele electrice dispun de cea mai mare rată de acceptabilitate. Acesta a explicat că sistemul de sharing este similar conceptului PONY: ai o aplicație mobilă, o hartă care afișează o arie de acoperire, pe scurt unde se află trotinetele. Acestea vor fi parcate într-o arie operațională, vor putea fi accesate cu ajutorul aplicației Flow, vor avea un buton de accelerare și de frână, iar la finalul cursei se va parca trotineta, urmând să fie închisă aplicația.

Iulian Pădurariu spune că Flow oferă o șansă de business pentru mai multe părți. Acesta oferă exemplul „juicer”-ilor, care vor aduna trotinetele descărcate, le vor încărca și le vor instala înapoi, primind în schimb o recompensă – tot prin aplicație. Deocamdată sistemul este în etapa de beta, fiind nevoie de optimizarea proceselor tehnologice, „lecții” învățate din problemele ivite cu sistemul PONY.

 „Ca să te plimbi prin oraș, duci cu tine o mașină de două tone. Aici vorbim de un vehicul de 4-5 kilograme, care nici măcar nu va fi în grija persoanei. […] Clujul are o problemă atipică față de București legat de adopția bicicletelor sau trotinetelor. Este un oraș deluros, de exemplu să cobori de pe Calea Turzii este foarte ușor, dar când te întorci, e mai greu. Trotineta electrică este o soluție viabilă”, susține Iulian Pădurariu.

CUM VA FI TAXATĂ CURSA?

Conform antreprenorului, vor exista două tipuri de pricing. Primul, pe modelul vestic, va fi adaptat prețurilor de pe piața locală. Plecatul de pe loc ar urma să fie taxat cu 2 lei apoi, pentru fiecare minut parcurs cu trotineta electrică, se vor plăti câte 20 de bani (1 leu pentru 5 minute scurse). Cea de-a doua modalitate de plată este cea bazată pe abonament – „all you can eat” – care va costa în jur de 50 de euro lunar, clientul urmând să aibă acces nelimitat la întreaga flotă de trotinete.

Pe lângă Cluj-Napoca și București, Pădurariu se gândește și la un al treilea oraș mare din România în care ar urma să fie implementat proiectul. Printre variantele vehiculate se numără Timișoara, Iași sau Brașov. Costurile unui model chinezesc de trotinetă electrică Xiaomi se ridică la circa 500 euro.

Sursa: monitorulcj.ro coral