News Flash:

Tu stii la ce riscuri te expui cand consumi SARE in exces?

24 Aprilie 2013
790 Vizualizari | 0 Comentarii
Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda reducerea consumului de sare la o lingurita, zilnic.

Abuzul de alimente sarate provoaca numai rele: Hipertensiuneaccident vascular cerebral, migrene, decalcifierea oaselor.

Un studiu al cercetatorilor canadiene demonstreaza ca o dieta cu preparate prea sarate accelereaza declinul cognitiv. Adica, prea multa sare duce la putinatatea capacitatii intelectuale.

Cel mai recent studiu privitor la consecintele nefaste ale abuzului de sare aduce probe potrivit carora consumul mare de sare favorizeaza aparitia cancerului de stomac. Vestea vine de la cercetatorii de la Universitatea Vanderbilt din Nashville (Statele Unite).

Pana acum cea mai responsabila de aparitia acestei forme de cancer a fost declarata bacteria ulcerului, respectiv Helicobacter pylori. Potrivit OMS, la ora actuala, aproximativ 50% din populatia Europei este infectata cu aceasta bacterie fara sa acuze simptome particulare.

Cercetatorii americani sustin ca a manca foarte sarat si, in acelasi timp, a fi purtator al helicobacter pylori sunt doua conditii suficiente pentru a activa o oncoproteina specifica. Astfel, este marit foarte mult riscul de cancer al stomacului.

Organizatia Mondiale a Sanatatii ne recomanda sa nu depasim zilnic 5 grame de sare, respectiv o lingurita de sare. Problema este “aportul de sare ascunsa”, deoarece multe alimente contin foarte multa sare despre care habar nu avem. “Sa nu uitam, o mare parte din e-uri sunt saruri de sodiu. Sunt carausi de sodiu, pe langa clorura de sodiu care se gaseste in cantitati mari in alimentele procesate industrial”, ne avertizeaza profesorul doctor Gheorghe Mencinicopschi.

Iata si cateva date orientative: 100 grame de orez - 4 mg de sare, un ou intreg – 130 mg de sare, 100 g de masline – 600 mg sare, 100 g paine alba - 500 mg sare, 100 grame sardina in ulei – 760 mg sare. Trebuie sa mai stim ca in mod natural alimentele au in compozitia lor sare, in special cele de origine animala: lapte, carne, peste, ou etc. Nu uitati ca inclusiv apa minerala contine sare.

Potrivit OMS, limitarea aportului zilnic de sare la 5 grame ar contribui, la nivel global,  la reducerea cu aproape un milion a numarului deceselor prin accident vascular cerebral si cu aproape trei milionae a numarului deceselor provocate de bolile cardiovasculare, scrie jurnalul.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

alimente sarate hipertensiune migrene decalcifierea oaselor dieta
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0889 (s) | 33 queries | Mysql time :0.017056 (s)