News Flash:

UBB face publice rezultatele cercetarii privind alfabetizarea copiilor de etinie roma din Romania. Vezi rezultatele obtinute pe un esantion de 500 de elevi de clasa 1

5 Iulie 2015
876 Vizualizari | 0 Comentarii
UBB Cluj
Universitatea Babes Bolyai anunta ca de  la debutul proiectului de cercetare privind alfabetizarea timpurie la copiii de etnie Roma din Romania, pana in prezent, au fost parcurse etapele si pachetele de activitati planificate, intre care cele mai importante din punct de vedere stiintific sunt urmatoarele:

Evaluarea unui numar de 500 de elevi din clasa I cu o baterie complexa de teste psihologice saturate in indicatori ai abilitatilor de alfabetizare;

Parcurgerea programului de interventie formativa pentru accelerarea alfabetizarii la elevii din clasa I;
Evaluarea impactului programului de interventie asupra abilitatilor de alfabetizare.

Analiza rezultatelor obtinute pe parcursul acestor etape si activitati a constituit agenda de lucru a reuniunii Comitetului Stiintific al proiectului, activitate care s-a desfasurat recent la Universitatea din Oslo (15 – 17 iunie 2015).  Din partea Universitatii Babes Bolyai, promotor de proiect, au participat la reuniune Dr. Dacian Dolean si Dr. Ioana Tincas, iar din partea partenerilor norvegieni, gazedele intilnirii, au participat Prof. Arne Lervåg, Prof. Monica-Melby Lervåg si Dr. Crina Damsa.

Notam in continuare aspectele importante dezbatute si solutiile avansate de membrii Comitetului stiintific la reuniunea de la Universitatea din Oslo.

Cu privire la strategia de diseminare a rezultatelor proiectului, s-a decis ca rezultatele cercetarii sa fie publicate  in jurnale indexate ISI cu factor de impact cat mai mare. Au fost identificate teme relevante pentru publicare, precum:

Analize de regresie ierarhica prin care sa se prezinte comparativ capacitatea de decodare a elevilor romi si ne-romi la timpul de testare T1 (prima evaluare);

Analzia impactului absenteismului asupra capacitatii de decodare;

Studii de corelatie intre componenta clasei de elevi, integrarea scolara a copiilor romi si dezvoltarea performantelor scolare ale acestora;

Evaluarea programului de interventie s.a.

O atentie speciala a fost acordata de catre participanti analizei programului de interventie. S-au realizat analize de varianta, regresii liniare si alte prelucrari statistice asupra datelor din studiul longitudinal intreprins. Aceste analize multifactoriale continua in etapa urmatoare a proiectului, pe masura ce colectia de date de cercetare se intregeste.  Tinta finala este de a identifica, pe baze stiintifice, factorii care au influenta semnificativa asupra dezvoltarii abilitatilor de alfabetizare timpurie si  traducerea concluziilor de cercetare in programul de predare – invatare la Aria curriculara Limba si comunicare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

etnie roma alfabetizare
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1206 (s) | 33 queries | Mysql time :0.034537 (s)