News Flash:

Uite cum sa suprimi senzatia de foame

11 Aprilie 2013
780 Vizualizari | 0 Comentarii
Aveti probleme cu silueta sau pur si simplu nu mai aveti ce manca? Un studiu japonez va indeamna sa sariti coarda sau sa faceti orice fel de exercitiu fizic care implica miscarea ritmica pe verticala, conform unui material publicat de LiveScience.

Exista si alte studii care au ajuns la concluzia ca exercitiile fizice pot suprima senzatia de foame insa pentru scurte perioade de timp, prin eliberarea in stomac a unor hormoni care regleaza apetitul. De aici au pornit cercetatorii japonezi care au vrut sa afle daca aceasta "indispozitie stomacala" ce se produce in timpul exercitiilor fizice care implica sarituri pe verticala poate avea efectul de a modifica nivelul unor hormoni precum grelina (hormon ce este eliberat atunci cand ne este foame), mai mult decat in cazul altor tipuri de exercitii fizice.

Practic ei au dorit sa identifice acele exercitii fizice care ne pot tine cel mai mult timp de foame.

Studiile anterioare au indicat faptul ca alergatul suprima apetitul mai mult decat mersul pe bicicleta, spre exemplu. Atunci cand sarim coarda intregul organism este miscat in sus si in jos mai mult decat atunci cand alergam. De asemenea, nu exista nicio miscare in directie orizontala iar acest exercitiu solicita cel mai mult stomacul, putand induce o suprimare de si mai lunga durata a senzatiei de foame.

Pentru a testa aceasta idee, cercetatorii au selectionat un grup de 15 tineri cu varsta in jur de 24 de ani. Acestia au fost pusi, prin rotatie, in zile diferite, fie sa sara coarda timp de 30 de minute, fie sa mearga pe o bicicleta stationara sau sa se odihneasca pe o canapea. Cercetatorii au reglat bicicletele stationare astfel incat nivelul de energie folosit de fiecare voluntar in parte, in timp ce pedala sa fie similar celui folosit in timp ce sarea coarda.

In anumite momente din timpul si de dupa exercitii, cercetatorii au masurat nivelurile hormonilor legati de apetit si i-au intrebat pe tineri cat de infometati se simt, precum si daca ar prefera o mancare sarata, dulce, acra sau mai grasa.

Rezultatele obtinute au demonstrat ca tinerii care au facut exercitiile fizice s-au simtit mai putin infometati decat cei care s-au relaxat, care au reprezentat grupul de control. Absenta senzatiei de foame s-a prelungit pana la 15 minute dupa ce au incetat exercitiile fizice. In plus, tinerii au precizat ca s-au simtit mai putin infometati atunci cand sareau coarda, prin comparatie cu perioada in pedalat, dupa doar 25 de minute de la inceperea exercitiului.

In plus, dupa 15 minute de la incheierea exercitiului de pedalare, tinerii s-au declarat mai infometati decat au fost in ziua in care li s-a spus sa se odihneasca, situatie care insa nu s-a repetat dupa ce au sarit coarda. Interesant este insa faptul ca nu s-au evidentiat niveluri diferite ale grelinei intre pedalare si sarituri, ceea ce inseamna ca exista un alt mecanism care explica diferitele niveluri ale foamei resimtite. De asemenea, o alta concluzie importanta este ca astfel de exercitii aerobe, dar in special saritul corzii, pot regla dorinta de a ingurgita alimente grase, imbunatatind astfel comportamentul alimentar.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

studii concluzia exercitiile fizice suprima foame hormoni sarituri acra
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0701 (s) | 33 queries | Mysql time :0.017230 (s)