News Flash:

Un medic roman dezvaluie: "Situatia unor pacienti de la Colectiv este critica"

10 Noiembrie 2015
607 Vizualizari | 0 Comentarii
Un roman stabilit in Norvegia a mobilizat o echipa de medici straini, care au venit ieri in Romania pentru a ajuta victimele incendiului din clubul Colectiv. Pavel Popescu venit sambata in Romania impreuna cu sase medici din Finlanda, Norvegia si Marea Britanie, care au evaluat toti pacientii raniti in urma incediului din clubul Colectiv. Evaluarile au avut loc in cursul noptii de sambata spre duminica. S-a ajuns la concluzia ca aproape 20 de pacienti pot fi transferati in strainatate, iar acum se fac demersuri pentru transportul lor.

In acest moment orice medic strain care vine in Romania sa ajute pacientii raniti are la dispozitie fise complete, cu datele tuturor oamenilor care au nevoe de ajutor.

Pavel Popescu
a povestit, pentru Europa FM, cum a decurs analiza pacientilor si ce l-a determinat sa se implice in acest caz.

Rezultatul este exceptional in momentul de fata, am reusit o mobilizare excelenta in 48 de ore, cu tot cu transportul lor, cu absolut tot. Am reusit sa facem o echipa mixta, compusa din trei medici norvegieni, doi finlandezi si doi medici din Anglia. Cu aceasta echipa s-a facut o evaluarea foarte buna a pacientilor din toate spitalele. Aceasta evaluarea a fost facuta in scopul transferului unora dintre ei spre destinatiile pe care toata lumea le-a aflat: Anglia, Norvegia, Finlanda. Mai urmeaza multe alte tari in cursul zilei de astazi (duminica, n.r). Avem atat de multe solicitari, din toate colturile Europei.

– Cati pacienti puteti ajuta?

Nu stiu daca avem atati pacienti transferabili, cate locuri disponibile am avea, sa-i transferam. Ieri (sambata, n.r) am dat o cifra si am zis 16, eu zic ca ne apropiem de 20, chiar mai mult. Dar nu mai sunt pacienti transferabili, asta este chestiunea.

– Acestia 20 ar putea fi transferati?

Da, si vor fi tranferati. Azi-noapte (sambata noapte, n.r) s-a dat ok-ul pentru acesti pacienti. Statul roman are 4 aeronave de transport, din cate am inteles. Acelea trebuie sa efectueaze transportul in functie de niste conditii si aprobari care implica si alte aprobari in afara autoritatilor din statele noastre. Dar se va face intr-un timp cat mai scurt, o zi, doua, nu pot sa va spun exact, ca nu mai depinde de noi. Vreau sa va spun doar ca munca doctorilor a fost extraordinara, lista a fost intocmita. In momentul de fata, orice echipa medicala care vine in Romania are o lista gata facuta de pacienti pe care ii poate prelua, fara a mai face o evaluare a lor. Deci noi am reusit sa facem, intr-o zi si-o noapte, o evalure a tuturor pacientilor din toate spitalele. Medicii aceia au fost niste eroi, au muncit pe branci sa faca aceasta evaluare.

– Reactia autoritatilor romane cum vi se pare?

As vrea sa-l amintesc pe domnul secretar de stat Dorel Sandesc, care a fost extraordinar de prompt, a preluat toate mesajele de ajutor din colturile Europei. Medicii nostri sunt extraordinari, nu pot face mai mult, situatia unor pacienti este critica. In general, pot sa spun ca a fost o colaborare buna cu autoritatile romane. Tot ceea ce tine de partea lor nu ne mai implica pe noi. A fost o colaborare buna si s-a ajuns la un rezultat excelent.

– Cum ati ajuns sa va implicati in aceasta actiune?

Cei implicati in accident sunt fratii mei, sunt romani. As vrea sa accentuez ideea aceasta, nimeni n-a tinut cont de chestiunea aceasta si anume ca ideea nu a fost a mea. Ideea a fost a lui Daniel Funeriu, pe care unii-l stiu, probabil unii l-au uitat, un om care s-a mobilizat exemplar si a dat scanteia aceasta, cu mobilizarea din Franta. A inceput sa dea disperat telefoane in Franta, pentru preluarea pacientilor in spitale. A reusit s-o faca in Franta, mi-a scris pe Facebook si mi-a spus “fa si tu ceva acolo, in tara in care esti!” Le-a scris si altor cunostinte pe care le avea. Unii s-au mobilizat exemplar, sunt sute de oameni pe Facebook care au facut ceea ce am facut si eu. Sa nu ma considerati un erou, ca nu sunt un erou, cum au scris multi din presa, ci toti suntem eroi, cei care am dat un share, care am dat un like, cei care am scris un mesaj despre aceasta actiune a medicilor.

pavel popescu
Distribuie:

Din aceeasi categorie