News Flash:

Un proiect CNADR, avizat de Politia Romana, pune in pericol traficul din Feleacu. Localnicii se asteapta deja la accidente GALERIE FOTO

26 Mai 2016
1081 Vizualizari | 0 Comentarii
Proiect CNADR
In anul 2007, CNADR a initiat un proiect, finantat din fonduri europene si sustinut de Politia Romana, menit sa imbunatateasca siguranta rutiera.

Din pacate, cel putin in localitatea Feleacu din judetul Cluj, lucrurile par sa stea exact pe dos. Cetatenii din zona considera aberant proiectul, ba mai mult, sunt convinsi ca este doar o chestiune de timp pana vor avea loc primele tragedii rutiere pe sectorul de drum national DN1 care traverseaza localitatea, tragedii care vor consemna pierderi de vieti omenesti.


Totul a inceput cand reprezentantii Politiei Rutiere Romane au semnalat, la nivel national, existenta a peste 130 de asa-zise "puncte negre", adica zone cu potential crescut de accidente grave. Practic, un sector de drum este considerat "punct negru" daca, pe o perioada de cinci ani si pe o distanta de maxim un kilometru, s-au produs peste 10 accidente rutiere grave cu tot atatea victime, morti sau raniti.


Apoi, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADR) a gasit finantare pentru eliminarea "punctelor negre" de pe DN 1, prin semnarea unui contract de finantare a unor lucrari destinate imbunatatirii sigurantei rutiere. Potrivit reprezentantilor CNADR, in luna noiembrie a anului trecut a fost aprobata finantarea proiectului „Modernizarea infrastructurii privind siguranta circulatiei pe DN1, in sate liniare si puncte negre", iar Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial "Transport" 2007-2013 si CNADR din Romania SA au semnat contractul de finantare pentru acest proiect. Conform celor de la CNADNR, dupa ce au identificat „punctele negre", in judetul Cluj sunt vizate tronsoanele de drum national DN1 de pe raza localitatilor Tureni (km 455+440 - km 456+920), Feleacu - Valcele (km 463+040 - km 464+700), Floresti (km 482+420 - km 487+680), Gilau (km 492+260 - km 497+300), Paniceni (km 511+820 - km 513+280) si Osorhei (km 618+900 - km 622+300).


In Feleacu, lucrarile au demarat cu cateva luni in urma. Daca, initial, cetatenii din zona nu au priceput mare lucru din ce urma sa se faca (de spus, nu le-aspus nimeni - nici primar, nici drumar, nici politist), incet-incet, acestia au realizat ca lucrarea nu numai ca nu isi are rostul ci, dimpotriva, pune in pericol vietile participantilor la trafic si pe ale locuitorilor din zona. Lucrarile constau in realizarea unei "zone tampon" intre cele doua sensuri de circulatie prin amplasarea unor insule continue din pavaje si borduri.


Numai ca tronsonul de drum national DN1 care traverseaza localitatea Feleacu are doua benzi de circulatie pe directia de mers Valcele-Cluj si doar una pe directia de mers Cluj-Valcele. Sigur, altfel ar fi stat lucrurile daca si pe directia de mers Cluj-Valcele ar fi existat doua benzi de circulatie, insa, in aceste conditii, prin realizarea acestei "zone tampon" a fost "furat" mai bine de un metru din latimea carosabilului, ingreunand, in mod evident, traficul auto. In plus, nu toate strazile adiacente DN1 de pe raza localitatii Feleacu au prevazute iesiri in drumul national care sa permita accesul pe ambele sensuri de circulatie.


Cei mai revoltati sunt locuitorii de pe Valea Caprioarei, acolo unde s-a dezvoltat un adevarat cartier de case al Feleacului. Daca initial nici macar nu fusese prevazuta in proiect o iesire in DN1 pentru directia de mers catre Cluj, ci doar pentru directia de mers catre Turda, in urma protestelor a fost realizata o iesire care, la cum este executata, pare provizorie: "Daca eu vreau sa ies de pe Valea Caprioarei si sa merg la Cluj, dar nu as putea sa o iau direct spre Cluj, ci as fi obligat sa fac un ocol pana in Valcele, urmatoarea localitate, in urma calculelor mele ar trebui sa fac, in fiecare an, cel putin 1.000 de kilometri in plus. Imi plateste CNADR si Politia Romana benzina si uzura masinii?", intreaba un cetatean din zona.


"Iesirea asta n-are nicio noima, e facuta de mantuiala. Se vede ca nu facea parte din proiect. A fost facuta pentru ca am protestat noi. Dar, uitati-va la ea cat e de scurta si ingusta. E dificil si pentru o masina mica sa vireze dreapta, spre Turda. Daca e vorba de una mai mare, de o duba, de exemplu o Salvare, iese din 4-5 miscari. Daca vine o masina si mai mare, de exemplu una de Pompieri, ii este imposibil sa iasa. Nota bene, pe directia asta de mers, dinspre Cluj spre Turda, vin toti cu viteza, ca nebunii. O sa ne ia in plin. La anul pe vremea asta sa va interesati cate accidente or fi avut loc aici. Un giratoriu ar fi rezolvat mult mai bine problema.", declara un alt rezident pe Valea Caprioarei.


"Au ingustat singura banda de mers spre Turda in asa hal ca astia cu masini mari merg ca pe sarma. Zici ca fac echilibristica. (...) Chiar aici e statia de transport in comun M12. Practic, e compromisa... Si blocheaza tot traficul cat sta in statie. N-avem trotuare in Feleacu, dar ne-am umplut de borduri. Ii clar, iar s-a imbogatit cineva!", isi arata nemultumirea un alt felecan.


La Paniceni, unde se executa acelasi gen de lucrari in cadrul proiectului, a avut deja loc un grav accident de circulatie in care a fost implicat un TIR, iar zeci de soferi s-au plans ca si-au distrus jentile masinilor din cauza ca banda de circulatie este extrem de ingusta, iar curba este foarte stransa.


Pentru ca am dorit sa aflam mai multe amanunte in legatura cu acest proiect si efectele lui asupra traficului auto, am fost sfatuiti sa ne adresam Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj. Vasile Fechete, responsabil DRDP pe districtul Feleacu, ne-a trimis catre Serviciul Siguranta Circulatiei, Autorizari si Verificare Zona DN din cadrul DRDP. Acolo, Horatiu Samarean ne-a sfatuit sa ne adresam direct catre CNADR. Iar la CNADR... nu am mai vorbit cu nimeni.


Poate ca la anul, dupa ce vom fi consemnat cateva tragedii rutiere in Feleacu, va avea fiecare cate un raspuns. Ar fi bine sa le pregateasca de pe acum.


Valoarea fazei I a proiectului este de 53.040.949 lei, din care valoarea totala eligibila este de 42.878.439 lei. Antreprenorul general al lucrarilor este firma S.C. Antepriza de Reparatii si Lucrari ARL Cluj S.A., consultantul pe lucrare este Asocierea AECOM Ingenieria S.R.L. / PRIMACONS Group S.R.L., si  proiectantul de specialitate este EPTISA International.


 


 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

Galerie Foto

Proiect_CNADR_1
cnadr proiect fonduri europene politia romana siguranta rutiera
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0913 (s) | 33 queries | Mysql time :0.025735 (s)