News Flash:

Viitorul televiziunii in contextul dezvoltarii mediului online

6 Noiembrie 2017
356 Vizualizari | 0 Comentarii

In anii 1990 - 2000, televiziunile din Romania reuseau sa ajunga usor la audiente impresionante, pastrand in fata micului ecran, pentru termen indelungat de timp, multe milioane de telespectatori. Era de ajuns un eveniment sportiv, un show de divertisment, un show politic sau chiar un film (eventual un serial) si publicul, in lipsa de alternative, consuma ceea ce difuzau principalele posturi de televiziune.

Intre timp, lucrurile s-au schimbat destul de mult, caci incet, dar cu pasi fermi, oferta de televiziune adresata publicului roman s-a schimbat in mod semnificativ. Au aparut multe posturi TV pe toate segmentele de continut, adresandu-se tuturor tipurilor de public. Nu prea mai exista continut general, nisele sunt "la putere". Chiar si daca vrei sa vizionezi sport, ai mai multe canale ce transmit competitii simultan, deci poti alege poate chiar un anumit sport sau, daca este vorba despre fotbal, o anumita competitie, un anumit meci. Astfel, cu zeci de televiziuni ce se lupta pentru a atrage atentia publicului, a devenit tot mai greu pentru o televiziune sa ajunga la audiente majore. Practic, termenul "mare" s-a modificat, "mare" inseamna astazi, in materie de audiente TV, mai putin decat insemna cu 10 - 15 ani in urma.

Viitorul televiziunii este insa amenintat de o concurenta ce vine din exterior, practic de un nou canal media: internetul. Continutul din mediul online schimba regulile jocului pe piata de divertisment. Pasionatul de filme poate urmari acum premiera noului sezon al serialului sau preferat direct pe internet, cu mult inainte ca episodul sa ajunga la TV. De asemenea, poate sa vada sau sa revada orice film, oricand doreste, fara a mai fi conditionat de programul televiziunilor.

Pasionatul de sport este rasfatat si el, caci gaseste orice continut doreste, de obicei gratuit. Poate sa vada meciuri din cam orice campionate din lume. Pariuri online poate experimenta de asemenea la orice ora din zi sau din noapte, combinand astfel tipurile de divertisment.

In randul generatiilor tinere, tot mai multe showuri de televiziune ajung mai degraba sa fie vazute online decat la TV, desi sunt produse pentru TV! Este o reala problema pentru televiziuni, atat timp cat nu gasesc metode de a monetiza acest trafic. Publicul este adesea atras spre TV, dar in acelasi timp companiile media au introdus publicitate si in continutul accesibil online. 

Se observa ca unele televiziuni au lansat si variante online, din dorinta de a nu pierde conexiunea cu anumite tipuri de public. Viitorul televiziunii este clar legat de internet, acolo unde concurenta este maxima si totul trebuie sa fie live si conform cerintelor publicului. Exista si avantaje, cum ar fi faptul ca, practic, continutul este promovat chiar de catre spectatori, prin distribuiri pe retele sociale. Exista si platforme cu plata, insa putine reusesc sa se impuna, in conditiile in care utilizatorul de internet este deja obisnuit sa gaseasca totul online gratuit sau cat mai aproape de acest concept... Cum vor evolua lucrurile in acest domeniu este greu de intuit, dar totul se misca rapid, iar companiile media trebuie sa simta mereu pulsul mediului online pentru a se adapta in aceasta noua realitate media.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

televiziune internetul mediul online
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1338 (s) | 32 queries | Mysql time :0.036210 (s)