News Flash:

Vlad Tausance, omul din spatele campaniei online a presedintelui Iohannis: „Klaus Iohannis s-a folosit mai bine de comunicarea online”

30 Mai 2015
773 Vizualizari | 0 Comentarii
Campania electorala pentru alegerile prezidentiale de anul trecut a marcat un moment important pentru comunicarea politica romaneasca, fiind primul scrutin in care social-media a jucat un rol important in victoria unuia dintre candidati.

Vlad Tausance
, responsabil de campania online a lui Klaus Iohannis, si unul dintre artizanii victoriei fostului primar al Sibiului la alegerile prezidentiale a  vorbit, ieri, studentilor Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si ale Comunicarii (FSPAC) din cadrul Universitatii Babes-Bolyai (UBB) despre meseria de comunicator politic, care sunt provocarile ei, dar si cum a construit campania online a actualului presedinte a Romaniei. Dupa aceasta conferinta, Tausance a acceptat sa raspunda intrebarilor reporterului bzc.ro, acesta afirmand ca politicienii romani trebuie sa investeasca mai mult in comunicarea online, dar si sa isi adapteze mesajele in functie de audienta.

Reporter: Se tot vorbeste de mai bine de zece ani despre social-media, despre comunicare online ca metoda de promovare politica. Se castiga campanii electorale cu ajutorul social-media, cad guverne cu ajutorul Facebook, totusi, in Romania, din acest punct de vedere lucrurile se intampla foarte timid. De ce credeti ca politicienii romani nu sunt capabili sa urmeze exemplul politicienilor din „afara”?

Vlad Tausance: In primul rand cred ca din lipsa de resurse. Sunt multi politicieni care ar vrea, dar nu stiu exact ce inseamna, exact, zona aceasta de comunicare online. Faptul ca aceasta zona s-a profesionalizat foarte mult din cauza brandurilor comerciale care o aplica foarte bine, pe retete venite de afara sau pe retete descoperite aici face ca un candiat sa fie nevoit sa concureze, din punctul de vedere a comunicarii online cu brandurile mari nu cu adversarul politic. Ei, ca sa concurezi cu brandurile mari trebuie sa-ti permiti, fie o agentie de digital sau una de comunicare profesionista, fie sa-ti cresti niste resurse interne. Or, o echipa profesionista presupune sa angajezi un grafician, un fotograf profesionist care sa aiba un program si un concept, un copywriter, un om de strategie, plus un junior care sa ajute in zona de moderare, feedback. Trebuie sa ne intrebam ce politician  isi permite o structura de cinci oameni profesionisti? Cat dureaza pana cresti o structura de genul acesta in interiorul unei filiale de partid? Este o chestiune de resurse, si de bani, si de oameni.

Rep.: Pana la campania din octombrie-noiembrie nu am vazut prezenta online coerenta puternica sau solida a niciunui politician mare. De ce crezi ca se intampla acest lucru?

V.T.: Pana anul trecut paginile de Facebook si, in general, comunicare online a functionat pe durata limitata, fix pe perioada campaniei electorale, dupa care conturile erau abandonate, acestea fiind reactivate cand aparea alta campanie. Genul acesta de comunicare discontinua afecteaza atat audienta cat si credibilitatea ta in mediul online. Daca tu ceri ceva de la mine doar cand ai nevoie, cu siguranta nu o sa colaborez cu tine. Totusi, de anul trecut am vazut putina continuitate si pentru ca cei doi contracandidati, Klaus Iohannis si Victor Ponta sunt, in continuare, in functie. Ei continua sa comunice consistent si dupa ce s-a terminat campania, si repet, pentru ca sunt in functie. Singurul politician care nu s-a „acrit” si a continuat sa comunice online, e adevarat, intr-un mod foarte bizar este Mircea Geoana. Acesta si-a pastrat popularitatea si postreaza coerent, cu un ADN destul de clar, pe niste valori. As vrea sa vad genul acesta de continuitate, in schimb, si la politicieni locali, la primari, sau consilieri, care dupa ce au castigat alegerile si-au inchis contul. Tine atat de resurse, cat si de o cultura a lor care sa presupuna dialog. Sunt din ce in ce mai multi primari tineri care pot sa coboare in randul electoratului, la propriu, la cafeneaua din centrul orasului, fara sa se uite nimeni dubios la ei. Sunt primari care nu o sa faca asta niciodata. Poate ca suntem intr-un plin proces. Eu zic ca semnele sunt bune, multi politicieni incep sa bugeteze social media, dar si sa o constientizeze ca nevoie.

Rep.: S-a tot vorbit in ultimele luni despre faptul ca social-media l-a ajutat pe Klaus Iohannis sa castige alegerile. Cat de adevarata este aceasta afirmatie, sau social-media a fost doar un vehicul?

V.T.: Social media nu este un scop si o arma in sine. Este un mediu in care informatia se propaga intr-un anumit fel, mult reactiv, mult mai rapid. Iohannis s-a folosit mai bine de comunicarea online, in conditiile in care, din punctul meu de vedere comunicarea online in cealalta tabara a fost mai degraba „old school”, inclusiv in social-media. Nu prindeau ocazia, nu generau subiecte. Comunicau tot pe sistemul clasic, piramidal: emit un mesaj, voi il recepatati si eventual il dati mai departe. Noi am incercat sa preluam subiecte, am fost atenti la ce erau interesati oamenii, am fost atenti la ce ne cer alegatorii. Cu cat comunici mai mult pe „limba” audientei si ti cont de specificul mediului de comunicare cu atat ai mai mult succes.

Rep.: Este Iohannis o persoana tech savy? Cate statusuri publica Iohannis, personal, pe contul de Facebook?

V.T.: Nu este rolul unui politician sa scrie pe Facebook. Rolul lui este sa aprobe, sa dea niste linii directoare, sa dea niste mesaje. Si da, Iohannis este prieten cu tehnologia, intelege ce se intampla.

Rep.: Cat de deschis a fost la ideile voastre din campanie?

V.T.: Foarte deschis. De aceea ne-a chemat. Am stabilit impreuna niste obiective, am definit un brand si niste valori pe care le-am agreat. Si rezultatele nu s-au lasat asteptate.

Augustin Stanciu

campania electorala alegerile prezidentiale vlad tausance fspac
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0974 (s) | 33 queries | Mysql time :0.034177 (s)