Andi Daiszler, organizatorul Lights On Romania, clujean foarte implicat în comunitatea din Cluj-Napoca a venit cu 10 idei de cadouri pe care Moș Crăciun ar trebui să le aducă municipiului Cluj-Napoca.

„Zece lucruri pe care mi-aș dori să le aducă Moș Crăciun municipiului Cluj-Napoca și care să prindă viață într-o formă sau alta anul viitor (în cel mai bun scenariu cu putință):

– concurs internațional de soluții pentru locuințe sociale organizat în primăvară, care să includă inclusiv zona verde adiacentă și demararea primelor lucrări în toamnă

– impozit 5.000 % pentru spațiile comerciale neocupate din clădirile aflate în centrul orașului (vezi Eroilor) sau obligarea proprietarilor la donarea vitrinelor sau chiar spațiilor artiștilor locali, ONG-urilor, elevilor, studenților pentru proiecte comunitare pe durată limitată de timp cu obligarea achitării resurselor consumate (apă, curent, gaz etc) – vezi exemplul recent al expoziției din vitrinele Hotel Continental organizată de Centrul Cultural Clujean.

– bază de date cu lucrările de construcție contractate de autorități sau privați din care să poată afla oricine ce se construiește, cum ar trebui să arate la final, când e finalul, contact persoană responsabilă (de multe ori s-ar putea evita amenzile sau penalitățile dacă responsabilii de proiecte ar putea fi notificați de simpli trecători că ceva nu merge bine, că atârnă un cablu aiurea undeva etc) + trecere în revistă a proiectelor mult întârziate (diverse construcții, refațadizări întârziate, amenajări de străzi etc.)

– mai multe carduri și biciclete la Clujbike

– o nouă rețea de gări/stații de tren ușor pe ruta feroviară existentă pe tronsonul Baciu – Dezmir scoase la concurs și date în construcție.

– soluție digitală pentru spațiile de afișaj publice din oraș prin care oricine să poată să vadă disponibilitatea de afișare (perioadele disponibile), costurile etc.

– licitație pentru terase amplasate pe domeniul public cu facilități crescute pentru câștigători, inclusiv chirie zero pentru primul an, ca măsură de revenire HORECA post-pandemie

– prima campanie de comunicare integrată la nivel de oraș pentru atragerea turiștilor în Cluj-Napoca

– închiderea rampelor temporare de gunoi și campanie coerentă de reciclat, sortat plus deschiderea unor spații suplimentare de colectare moloz de la populație mai ales că toate comunele adiacente orașului le-au închis pe ale lor recent.

– consultant de comunicare pentru optimizarea limbajului dintre autorități și populație inclusiv în paginile web, formulare online sau formulare de completat offline

Bonus:

– rețea publică/privată unificată de monitorizare a calității aerului

– susținerea și încurajarea orelor de informatică pentru pensionari prin cluburile de cartier și educarea acestora în privința utilizării aplicațiilor Primăriei (de ex My Cluj pentru sesizări)

Promitem să facem și noi mai multe proiecte mai bune și să continuăm să sprijinim dezvoltarea orașului pe care-l numim casă

Sărbători fericite!”, a scris Andi Daiszler pe pagina sa de Facebook. coral