News Flash:

4 platforme care te ajută să comunici cu instituțiile statului

24 Mai 2022
497 Vizualizari | 0 Comentarii
4 platforme care te ajut s comunici cu institu iile statului 1

Contextul intern și internațional generat de actualele crize, medicală, socială și economică, a determinat adoptarea într-un ritm accelerat a tehnologiei digitale, ducând la o creștere a influenței tehnologiei digitale prin conștientizarea și nevoia de adaptare la noul context al transformării digitale. România este o țară care nu a fost scutită nici ea de această necesitate a transformării digitale. Instituțiile publice au trebuit să întreprindă un efort mare de a pune la dispoziția contribuabililor platforme digitale care să le ușureze comunicarea cu autoritățile publice.

Și, deși conform clasamentului pentru 2021 al indicelui economiei și societății digitale (DESI), România ocupă ultimul loc în UE în ceea ce privește indexul de Servicii Publice Digitale, totuși există câteva platforme la nivel național care ajută cetățenii să relaționeze exclusiv digital cu instituțiile statului. Am pregătit pentru tine o listă cu platformele digitale din România prin intermediul cărora românii pot accesa servicii publice:

Avansis

Platforma Avansis este o soluție software pentru plata online a taxelor și impozitelor și facilitează comunicarea directă, în timp real, cu utilizatorii. Schimbul de informații este realizat mult mai ușor, deoarece contribuabilii pot să facă plăți online către direcțiile de taxe și impozite locale, iar instituțiile publice asigură acoperirea activităților de constatare, impunere, încasare, executare silită etc. Avansis este o platformă utilă și matură, fiind folosită de o treime din municipiile reședințe de județ din România. Ea se bazează pe folosirea CNP-ului, iar de aici apar toate datele necesare pentru desfășurarea circuitelor de plăți online.

Ghișeul.ro

Ghișeul.ro este o platformă oficială de plăți online, înființată în 2011, fiind administrată de ADR (Autoritatea pentru Digitalizarea României), în colaborare cu APERO (Asociația de Plăți Electronice din România). Este un parteneriat public-privat care și-a dovedit valoarea în ultimii 10 ani. Platforma a avut o evoluție fulminantă odată cu apariția pandemiei. Pandemia a determinat oamenii să treacă la mediul online în relația cu statul și astfel nu au mai fost nevoiți să stea la coadă la un ghișeu fizic. Platforma cuprinde peste 1000 de instituții publice ce sunt interconectate. Mulți români aleg să-și plătească taxele și impozitele prin intermediul acestei platforme. O altă schimbare care a apărut a fost accesarea platformei de către utilizatori de pe telefonul mobil. Peste 60% dintre cei care au accesat Ghișeul.ro pentru a-și plăti serviciile publice (taxe, amenzi, utilități) au făcut-o de pe telefoanele mobile. Este o schimbare importantă pentru interacțiunea dintre cetățeni și instituțiile publice. Ghișeul.ro este un exemplu de standardizare, prin faptul că toate sistemele informatice cu care platforma comunică și din care extrage datele sunt furnizate de companii private, care au produs soluții informatice personalizate pentru fiecare primărie în parte.

SEAP

Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) înregistrează peste 192.000 de entități, dintre care 21.000 sunt autorități contractante și peste 171.000 sunt ofertanți. SEAP este una dintre cele mai utilizate platforme online din România, prin intermediul căreia autoritățile publice își achiziționează – utilizând mijloace electronice – bunuri, lucrări și servicii necesare. În 2020, peste 14.000 de proceduri au fost atribuite în platforma SEAP, totalizând o valoare de peste 33 miliarde de lei. Totodată, platforma SEAP a intermediat două milioane de cumpărături directe atribuite, în valoare de peste 14 miliarde de lei.

SPV

Spațiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu gratuit, pus la dispoziția cetățenilor de către ANAF, fiind accesibil tuturor utilizatorilor, fie persoane juridice, fie persoane fizice. Ordonanța nr. 11/ 2021 referitoare la Codul de procedură fiscală s-a modificat și, începând cu data de 1 martie 2022, orice document pe care vrei să-l depui la ANAF trebuie declarat doar prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Documentele în format fizic nu vor mai fi acceptate. Această lege se aplică atât persoanelor fizice ce desfășoară o activitate profesională sau au o activitate economică independentă, cât și pentru persoanele juridice.

Sursa foto: pexels.com

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

avansis seap spv
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

© 2022 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.0994 (s) | 22 queries | Mysql time :0.029228 (s)