Sistemele CRM au devenit unul din cele mai fierbinți subiecte de discuție pentru specialiștii de marketing din întreaga lume. În calitate de concept, ele au apărut încă din anul 2015, dar abia acum au ajuns la maturitate pe cele mai de succes piețe internaționale, oferind utilizatorilor lor șansa de a maximiza veniturile și profiturile afacerilor pe care le conduc.

CRM înseamnă Customer Relationship Management și se referă la modul de administrare a relațiilor cu clienții săi de către o companie. Prin sistemele CRM, întreprinderile din întreaga lume urmăresc să-și consolideze relațiile cu clienții lor și prin creșterea satisfacției acestora să convingă și alte persoane să investească în bunurile sau serviciile pe care le oferă.

Despre sistemele CRM se spun multe lucruri, atât în presă, cât și în viu grai, dar nu toate zvonurile sunt adevărate și pentru a face puțină lumină cu privire la acest subiect, am ales să vorbim în continuare despre două din cele mai des întâlnite preconcepții la adresa CRM-urilor.

CRM-urile au un ROI slab

Greșit. În implementarea unui sistem CRM, Return on Investment înseamnă evaluarea rentabilității în raport cu costurile implicate. CRM-urile sunt de multe ori privite ca niște investiții cu un ROI slab, dar este grești să gândim așa. De fapt, este mult mai probabil să obții un ROI dacă nu implementezi un sistem CRM pentru compania ta, decât dacă implementezi unul pentru că în lipsa acestuia, iar costurile de oportunitate sunt mai mari. Principalele cauze ale unui ROI slab sunt ignorarea oamenilor și a strategiilor de procedură, absența unui benchmarking cuantificat pentru măsurarea rezultatelor, lipsa de viziune în ceea ce privește managementul oportunităților etc. Acestea sunt punctele de luat în considerare înainte de a judeca ROI unui CRM.

Responsabil de implementarea unui CRM este cineva din personal

Cine este responsabil pentru implementarea unui sistem CRM în cadrul unei companii? Biroul de marketing? Cel de vânzări? Serviciul de clienți? Specialiștii IT? Toți aceștia la un loc?

Nu este deloc înțelept să încărcăm cu povara implementării unui sistem CRM pe niciunul dintre specialiștii enumerați mai sus, nici în mod individual, nici colectiv. Rezultatul va fi că niciunul dintre ei nu va simți că implementarea sistemului respectiv este responsabilitatea lui. Persoana responsabilă cu implementarea unui CRM ar trebui să fie întotdeauna CEO-ul care este liderul întreprinderii și care este cel care formulează și gestionează strategiile de afaceri. De ce să simtă presiune o altă persoană, în general un angajat care nu simte în mod direct beneficiile oferite de un sistem CRM și nici nu profită la fel de mult de pe urma acestuia. Pentru a avea un indice de succes mai bun, CEO-ul și eventual adjunctul său, dar niciodată altă persoane, ar trebui să fie bine educați și instruiți pentru o mai bună implementare a sistemelor CRM. Da, departamentul de marketing, cel de vânzări, cel responsabil cu relațiile cu clienții și alte departamente similare pot și chiar trebuie să folosească sistemele CRM în folosul afacerii, dar niciodată să simtă presiune în legătură cu implentarea lor.

În România, la ora actuală, Publyo CRM este singurul sistem CRM disponibil pentru agențiile de marketing și publicitate. Publyo a fost creat de Oblyo Digital Agency în parteneriat cu Weboratory Capital și reprezintă o soluție sigură și eficientă pentru toți specialiștii în marketing care doresc să optimizeze timpul de creare a campaniilor lor de advertoriale și să monitorizeze performanțele acestora.

Cu Publyo, fără să dai niciun telefon sau email echipei tale de writeri, publisherilor sau chiar clienților tăi, poți crea de la zero campanii de succes, ale căror rezultate să fie vizibile timp îndelungat. Pe scurt, Publyo îți oferă posibilitatea să planifici și să monitorizezi advertorialele tale din presa românească, dar și să raportezi toate etapele campaniei tale de marketing clienților cu care colaborezi.

Fiind și singura soluție CRM disponilă în prezent, Publyo poate fi privit și ca un studiu de caz pentru cei care vor să analizeze importanța sistemelor CRM în domeniul digital marketingului în anul 2022 și să evalueze impactul acestora asupra unei strategii de marketing. coral