News Flash:

Anxietatea în timp de pandemie. Cum să gestionezi anxietatea în timpul izolării sociale

24 Aprilie 2020
1534 Vizualizari | 0 Comentarii
BZC Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.9279 RON (+0.0018)
USD: 4.0872 RON (-0.0065)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
anxietatea pandemie 1

Ca urmare a pandemiei de coronavirus, cei mai mulți dintre noi suntem izolați la domiciliu deja de câteva săptămâni, iar izolarea socială va mai continua pentru cel puțin trei săptămâni de acum încolo. Chiar și atunci când se vor elimina din restricții, va trebui să respectăm pentru o perioadă nedefinită distanțarea socială.

Sigur că trebuie să ne protejăm sănătatea fizică și a celor din jur, dar e important să nu uităm și de cea psihică. Teama cu privire la starea de sănătate proprie și a celor dragi, neliniștea cu privire la dificultățile financiare pe care e posibil să ni le rezerve viitorul, știrile alarmiste cu care suntem asaltați din toate părțile pot conduce la o explozie de anxietate. Contactul social reprezintă o nevoie umană fundamentală, iar lipsa sau reducerea sa semnificativă ne face să suferim pe plan mental, ba chiar și pe plan fizic – ne poate fi afectat somnul, apetitul, imunitatea. Pe plan mental, există o creștere a simptomelor depresive și anxioase. 

Când avem gânduri depresive sau anxioase, compania altor persoane ne poate ajuta să le ținem sub control. Multe persoane nu sunt obișnuite să stea singure perioade îndelungate de timp, iar anxietatea ne stimulează nevoia de a fi mai aproape de ceilalți oameni. Unul dintre cele mai mari riscuri în prezent este să ne lăsăm pradă gândirii negative. E greu să stopăm temerile când nu le putem verbaliza și nu există în apropiere persoane care să ne ajute să le liniștim. 

Iată câteva recomandări care te-ar putea ajuta să ții gândurile negative sub control:

Contactul cu ceilalți față în față

Trăim într-o lume în care comunicarea digitală a devenit prevalentă. Însă trecerea rapidă prin postările de pe rețelele sociale, comentariile superficiale la ceea ce scriu numeroase persoane, nu ne sunt foarte utile. Ce ar putea fi foarte util ar fi utilizarea rețelelor sociale și instrumentelor de comunicare pentru a avea interacțiuni semnificative cu un număr limitat de persoane. Deci calitatea și nu cantitatea ar trebui să prevaleze și în acest caz. 

Ai putea sta de vorbă cu membri ai familiei cu care nu poți să te întâlnești în momentul de față. Poți de asemenea să ai o videoconferință regulată cu câțiva prieteni apropiați sau colegi de muncă. S-ar putea să ai surpriza ca unele relații să devină mai profunde în această perioadă cu toate că ai doar un contact virtual cu persoanele respective. 

Menține-ți pe cât posibil rutina de dinainte de izolarea la domiciliu 

Încearcă să ai un program cotidian apropiat de cel de dinainte de criză. Acest lucru îți va permite să-ți reiei mai ușor modul de viață după ce vom începe să revenim treptat la acesta. Chiar și în cazul în care ai continuat să lucrezi de acasă, stilul tău de viață e posibil să fi devenit mai dezorganizat, mai letargic, ceea ce ar putea duce la o avalanșă de gânduri negative în mintea ta.
Stabilește-ți ore fixe de culcare și de sculare și de masă și nu-ți petrece toată ziua în pijama. Chiar dacă nu făceai sport înainte, acum ar trebui să-l incluzi în activitățile tale regulate pentru că mergi probabil mult mai puțin pe jos.

Evită să urmărești toată ziua informațiile și știrile legate de coronavirus

Nu-ți consuma timpul verificând mereu care sunt ultimele noutăți cu privire la pandemie, numărul cel mai recent de îmbolnăviri și de decese. Informează-te de 2-3 ori pe zi din surse sigure, oficiale ce s-a mai întâmplat. În rest, dacă îți rămâne timp neutilizat, angajează-te în activități casnice sau proiecte pe care le-ai tot amânat. Aceasta îți permite să reflectezi la alte lucruri, fiind mai puțin probabil să te concentrezi asupra gândurilor negative. 

Reformulează modul în care vezi situația actuală

De exemplu, în loc de „sunt blocat în casă”, spune-ți „sunt în siguranță acasă”. Oricât de sumbră ți s-ar părea situația prezentă, gândește-te la faptul că statul acasă este o dovadă de altruism pentru că protejezi astfel persoanele mai vulnerabile de îmbolnăvire. Întreabă-te cum ai putea folosi această perioadă pentru a-ți reorienta atenția spre cămin și spre tine însuți. În loc să-l vezi ca pe o închisoare, gândește-te la toate sarcinile amânate legate de casă și de familie.

Păstrează-ți simțul umorului

E în regulă să râzi, chiar dacă nu pare să existe absolut niciun motiv de amuzant. E normal să fim serioși în aceste momente pentru că situația este cu adevărat gravă – sunt oameni care sunt bolnavi și oameni care mor, iar viitorul nu știm ce ne rezervă. Însă umorul ne ajută să depășim situațiile grele, făcând lucrurile să pară mai puțin înspăimântătoare. Avem voie să râdem la bancurile despre situația în care ne aflăm, care tot circulă pe rețelele de socializare; putem trimite în continuare postări amuzante prietenilor noștri ca să-i bine dispunem. 
Dacă simți că gândurile negative te acaparează și nu-ți dau pace orice ai face, poți discuta cu un psiholog online sau poți beneficia de consiliere telefonică în această perioadă. 

Un articol de Ruxandra Comșa, Psiholog clinician & Formator
 

 





 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

ruxandra comsa
Distribuie:  

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

Sponsorizat
Sponsorizat
Sponsorizat
Sponsorizat
Adauga anunt gratuit

© 2021 - BZC.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1349 (s) | 33 queries | Mysql time :0.020315 (s)