Marinela Marc, inspectorul general școlar Cluj, face apel către profesori să nu înceapă cu teste dure, încă din primele zile, ci să pună accent pe ceea ce au învățat copiii. 

”Fac un apel către cadrele didactice să discute cu cu elevii despre cum se simt aceștia, să pună accentul pe ce au învățat, nu pe câtă materie au pierdut, să nu înceapă cu teste dificile, care doar le vor arăta elevilor că au rămas în urmă cu materia, să le arate că pot recupera, că nu a fost o perioadă pierdută total să le dea ocazia să împărtășească celelalte lucruri utile pe care le-au învățat în această perioadă : cum să fie mai înțelegători, cum să aibă grijă de cei din jur, cum să comunice cu prietenii de la distanță, să le transmită încrederea că, deși acum e greu, lucrurile se vor îmbunătăți în viitor, dacă vom continua să respectăm regulile de siguranță sanitară.

În felul acesta, elevii vor avea posibilitatea să se adapteze din nou, să se simtă în siguranță și să reia procesul de învățare într-un mediu unde se simt înțeleși.

Părinții au datoria de a comunica permanent cu diriginții, învățătorii și educatoarele, de a monitoriza starea de sănătate a copiilor și de a transmite unităților de învățământ modificările care apar pentru a lua din timp,  măsurile care se impun, în vederea siguranței acestora”, a declarat Marinela Marc.

Aceasta crede că elevii sunt entuziaști să meargă la școală. 

”Cu siguranță, majoritatea copiilor sunt entuziasmați de revederea cu colegii, iar părinții se bucură că vor putea să se întoarcă la locurile de muncă, chiar dacă, poate, se gândesc la siguranța copiilor în spațiile școlare.

Sunt convinsă că, în toate unitățile de învățământ preuniversitar din județul Cluj, s-au făcut eforturi pentru a se risipi aceste temeri ale părinților: stabilirea circuitelor funcționale de acces, a spațiilor de recreere, asigurarea curățeniei, a stocurilor de materiale de curățenie, igienă și dezinfecție, a tuturor procedurilor de comunicare cu părinții în cazurile în care apar cazuri de îmbolnăvire într-o clasă de elevi sau grupă de preșcolari.

Un mediu sigur, în care copiii și cadrele didactice se simt confortabil, este esențial în următoarea perioadă, pentru că revenirea în școli înseamnă, pentru cadrele didactice, și gestionarea sănătății emoționale a copiilor, pe lângă încercarea de a recupera materia. Este posibil ca, atât elevii, cât și cadrele didactice să aibă dificultăți de adaptare, de concentrare, după ce au petrecut mai mult timp în familie, într-un mediu sigur și e nevoie ca toți să se simtă în siguranță în momentul în care se întorc la școală. Părinții trebuie să aibă încredere că unitățile de învățământ au luat toate măsurile necesare pentru a crea un spațiu cald, confortabil, în care să se poată continua procesul de învățare”, a mai adăugat Marinela Marc.

coral