Primarul Emil Boc spune că metroul va scoate din uz 30.000 de mașini și va reduce prețurile de pe piața imobiliară, cea mai scumpă din România. 

”Noi sperăm să nu existe riscul ca termenul de finalizare să fie prelungit. Până acum, acest proiect respectă toate graficele de implementare și apreciez eforturile guvernului, a premierului și miniștrilor de resort, ca înainte de sfârșitul anului indicatorii tehnico-economici să fie aprobați. Anul 2022 va fi anul organizării licitației, conform planului inițial.

Acest proiect are o valoare de 1,7 miliarde de euro, fără TVA și are o perioadă de zece ani de execuție. Noi lucrăm de 4 ani pentru a pregăti acest proiect. Ne bucurăm că s-a ivit ocazia de a primi bani din PNRR și am beneficiat de o parte de finanțare europeană.

Acest proiect este foarte important pentru conectarea Spitalului Regional de Urgență la Cluj (e în fază de studii de 10 ani, n.red.), pentru conectarea Gării și a Aeroportului, prin trenul metropolitan. 

Acest proiect al metroului este foarte important pentru a decongestiona cea mai aglomerată cale rutieră din România, Cluj – Florești. Am avut o medie de 70.000 de mașini zilnic. Asta înseamnă că avem nevoie de mijloace alternative de transport. S-au studiat cinci mijloace alternative de transport, iar metroul a ieșit pe primul loc. La darea lui în folosință, vor fi scoase din uz, vor fi eliminate din trafic, 30.000 de mașini. O dată cu metroul vor fi mai puțin cu 30.000 de mașini în trafic, în Cluj-Napoca. 

Este cel mai important proiect din istoria Clujului, care va permite să creștem calitatea vieții, să nu ne sufocăm în trafic și să scădem prețurile imobiliare, care au ajuns la niște costuri foarte mari”, a spus primarul Emil Boc, la DIGI 24, care nu a explicat cum vor scădea prețurile apartamentelor.

Acesta a spus că locuitorii din Cluj-Napoca sunt fericiți că se va face metrou. ”Clujenii sunt receptivi, pentru că o calitate a vieții presupune mai puțină poluare. Vom avea o viață mai bună, fără spitale și boli”, a mai spus Emil Boc. 

Moderatoarea nu a întrebat nimic despre sursele de finanțare și nici despre faptul că metroul ”a intrat la apă” și din 19 stații se vor face numai 9, în prima fază, pentru că nu sunt fonduri.

De asemenea, nu a întrebat nici despre faptul că Clujul dispune numai de 300 de milioane de euro din cele 800 de milioane necesare pentru a se face primele 9 stații. În plus, primarul nu a explicat cum poate garanta că va fi realizat acest proiect în 10 ani, când un drum de 1,6 km (pe Dealul Lomnbului) a fost asfaltat în 7 – 8 ani, iar Primăria Cluj-Napoca nu are în portofoliu proiecte de mare anvergură. 

Primarul Emil Boc nu a făcut nicio conferință de presă de cel puțin un an, preferând să meargă la emisiuni radio și tv, unde nu se pun întrebări și nu se cer explicații.

coral