O nuntă în pandemie înseamnă că numărul de invitați este unul restrâns față de cum era înainte. Deși în teorie, costul acesteia ar trebui să fie mai mic, în realitate, lucrurile nu stau deloc așa.

Costurile de organizare pentru o nuntă în pandemie

Teoretic, prețul unei nunți variază între 8.000 și 9.000 de euro, însă de multe ori, acest buget este depășit. În cuantumul acestei sume intră meniurile cu prețuri cuprinse între 50 și 100 de euro, pentru un număr maxim de 80 de invitați. Totuși, aceste prețuri pot fi influențate într-un mod negativ atunci când vine vorba despre criza economică, criză care este un efect tot al pandemiei de coronavirus. De cele mai multe ori, oamenii aleg să se rezume la ceea ce au strict nevoie, din motive economice.

Alin Caraman, proprietarul Bon Mariage a afirmat că românii nu mai pot organiza nunți mari din cauza veniturilor mai reduse și totodată nici prea mulți invitați nu vor călca pe la nuntă, din aceleași motive de a ”strânge cureaua”.

”Noi am estimat undeva la 8 – 9 mii de euro costul unei nunți, vorbim de un preț de meniu între 50 și 100 de euro. Vorbim de un preț mediu de un număr mediu de invitați de 75-90 de invitați la eveniment.

Sigur că deși aceste cifre diferă de la o perioadă de boom la o perioadă de recesiune și la perioadele mai proaste economic, pentru că atunci când suntem într-o criză scade foarte mult și numărul de invitați. Dacă te așteptai la 150 de persoane, vei avea 80-90-110 de persoane. Pentru că oamenii nu mai au disponibilitatea și putința să vină la o nuntă și atunci încep să găsească scuze să nu participe la acea nuntă”, a declarat Alin Caraman pentru ZF Live.

Piața nunților a cunoscut o nouă cădere după cea din 2007

Piața nunților a cunoscut o scădere drastică în anul 2007, atunci când căderea acesteia a fost una liberă care arăta un deficit de 70 de puncte procentuale. Motivul care a stat la baza acelei scăderi drastice a constat în criza economică de la acea vreme. Aceea a fost perioada când foarte multe astfel de evenimente se amânau, iar majoritatea aveau legătură cu situația financiară.

”Astfel, scade evident și piața nunților. În 2007 a fost o scădere foarte-foarte puternică, atunci când a venit criza, pentur că lumea nu mai plătea nici o aroganță pentru nuntă. Oamenii renunță, pe de altă parte scade foarte mult numărul de invitați și se amână evenimentele de la un an la altul, se tot amână pentru că nu există bani și atunci din acești trei factori am avut o scădere de 60 – 70  la sută a pieței și a cifrelor de afaceri”, a mai adăugat managerul Bon Mariage.

 

  coral