Consiliul Local a decis pe 12 mai regulamentul după care vor fi acordate facilităţi la transportul public în comun persoanelor vârstnice, pensionarii cu domiciliul în municipiul Cluj-Napoca și pentru cetățenii de onoare ai municipiului Cluj-Napoca. VEZI ÎN GALERIA FOTO Locațiile pentru emiterea cardurilor.

Tipuri de abonamente și modalitățile de acordare ale acestora

Abonamentul valabil pe toate liniile se acordă pentru:

a) persoanele vârstnice definite conform art. 1 alin (4) din Legea nr. 17/2000 și pensionarii ale căror venituri înregistrate pe cuponul de pensie la rubrica „Total drepturi” sunt de până la 2150 lei;

b) persoanele vârstnice definite conform art. 1 alin (4) din Legea nr. 17/2000 care au împlinit vârsta de 70 ani, indiferent de cuantumul pensiei;

c ) cetățenii de onoare ai municipiului Cluj-Napoca.

Abonamentul valabil pe o singura linie se acordă pentru:

– persoanele vârstnice definite conform art. 1 alin (4) din Legea nr. 17/2000 și pensionarii ale căror venituri înregistrate pe cuponul de pensie la rubrica „Total drepturi” sunt cuprinse între 2151 lei și 2400 lei.

 Acordarea facilitaților la transportul public în comun se acordă la cerere.

Ce documente sunt necesare pentru obţinerea beneficilor

– Buletin/Carte de identitate în original și copie (se reține la ghișeu copia);
– Cupon de pensie din luna anterioară solicitării în original și o copie (se reține la birou una dintre ele); Decizia de pensionare în copie, pentru persoanele care sunt la primul abonament de pensionar;
– Cardul de transport emis anterior (petru beneficiarii care nu sunt la prima solicitare de emitere a unui card de calatorie);
– Persoanele care nu au mai avut card , vor completa  “Cerere emitere card” pusă la dispoziție la centrul de eliberare legitimații de călătorie – se predă la ghișeu . Primul card emis nu se plătește;
– Persoanele care au avut card dar s-a pierdut/furat/deteriorat –  achită contravaloarea pentru emiterea unui card nou și completează “Cerere -Card Pierdut/Furat/Deteriorat”- se predă la ghișeu.

Utilizarea cardului de călătorie contactless:

Cardul se validează la fiecare călătorie, astfel: se apropie cardul de zona marcată cu cercuri concentrice pe carcasa neagră a validatorului. Se menține cardul nemișcat circa 2 secunde, până la confirmarea validării pe fundal verde.  Abonamentul pe linii este valabil și pe altă linie decât cea din abonament, dar numai pe traseul comun. Trebuie apasat butonul „TRONSON COMUN” înainte de a apropia cardul pentru validare. Validarea pe tronson comun se face pe proprie răspundere a călătorului.

În cazul pierderii/ furtului/ deteriorării cardului, acesta va fi blocat la cererea posesorului iar titlurile de călătorie vor putea fi transferate pe un nou card (costul cardului nou emis va fi suportat de deținătorul cardului).

Cardul (suportul de plastic) poate fi folosit circa 3 ani de la data emiterii, perioada  în care nu va trebui emis un nou card, noile abonamente  înregistrându-se pe cardul existent.

Pentru a asigura confortul, siguranța și distanțarea socială la centrele de eliberare a legitimațiilor de călătorie, emiterea abonamentelor va fi efectuată în baza programării telefonice anticipate.

Programarea se va face la numărul de telefon 0745585165 , luni-vineri, intre orele 06:30 – 20:00. coral