În 2020 au fost dați în trafic puțin peste 60 de km de autostradă, cel mai mare număr din ultimii șapte ani, România trecând peste borna de 900 de km de autostradă aflați în exploatare. Poate mai important este că anul acesta s-au și semnat contracte noi pentru circa 155 de km de autostradă și drum expres. În prezent, în total, sunt contractați, și o bună parte în lucru, circa 313 km de autostradă și drum expres, iar în 2021 ar putea fi dați în trafic alți 86 de km de drum de mare viteză.

Autostrăzi deschise traficului în 2020:

– A3 Biharia – Borș – 5,3 km

– A3 Iernut – Chețani – 18 km (17km + 1 km nod Chețani)

– A7 VO Bacău – 16 km

– A10 Sebeș – Turda Lot 1 – 15 km (din 17 km)

– A3 Rășnov – Cristian – 6,3 km (+3,5 km drum de legătură)

––
TOTAL: 60,6 km

HARTĂ INTERACTIVĂ – Autostrăzile în România 2020 – 2021

 

Legendă: VERDE – deschis circulației în 2020 / ROȘU – în lucru/contractat / NEGRU – deschis circulației anterior

Tronsoane noi de autostrăzi contractate în 2020:

 

A0 Nord – Lotul 4 – 4,5 km – contractat cu UMB pentru circa 60 mil euro, termen 2022

 

A1 Sibiu – Pitești, Secțiunea 5 – 30 km – contractat cu astaldi pentru circa 350 mil euro, termen 2025

 

A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km + 5 km drum de legătură – contractat cu Strabag pentru circa 40 mil euro, termen 2022

 

A3 Nădășelu – Mihăiești – Zimbor – 30 km – contractat cu UMB pentru circa 290 mil de euro, termen 2023

 

A3 Zimbor – Poarta Sălajului – 12,3 km – contractat cu UMB pentru circa 140 mil euro, termen 2023

 

A3 Nușfalău – Suplacu de Barcău – 13,5 km – contractat cu Nurol Insaat Ve Ticaret pentru circa 80 mil euro, termen 2022

 

A3 Biharia – Chiribiș – 29 km – contractat cu Trameco (Selina) pentru circa 70 mil euro, termen 2022

 

DX12 Craiova-Pitești, Lotul 3 – 32 km – contractat cu UMB pentru circa 140 mil euro, termen 2023

 

*DX 12 Craiova – Pitești, Lotul 4 – 31,8 km – contractat inițial cu UMB, dar reîntors la evaluare de către instanță

–-
TOTAL: 155,8 km
 

Tronsoane care ar putea fi deschise traficului în 2021

 

Ce loturi ar putea fi deschise traficului n 2021 conform estimărilor șefei Companiei de Autostrăzi transmise într-un interviu HotNews.ro:

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză
 

Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:

A1: București-Pitești – 110 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
A3: București-Ploiești – 62,8 km
A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
A3: Biharia – Borș – 5,3 km
A4: Centura Constanța – 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
A7: VO Bacău – 16 km
A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
A11: Parte din Centura Arad – 2 km
–––––––––––––––––––––––
TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km
Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:

2004 – 97,2 km
2007 – 50,7 km
2009 – 42 km
2010 – 28 km
2011 – 57 km
2012 – 139 km
2013 – 108 km
2014 – 28,2 km*
2015 – 46,6 km
2016 – 22,1 km*
2017 – 15 km
2018 – 58,4 km
2019 – 42 km
2020 – 60,6 km

 

*Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.
  coral