Există tot atâtea tipuri de căști motocicletă câte tipuri de motociclete există. Cele mai frecvente sunt căștile cu fața deschisă, căștile modulare, căștile integrale, căștile cu clapetă și căștile de competiție (de exemplu, de trial sau motocros). În acest caz, ne vom concentra pe căștile moto modulare și dorim să vă spunem despre avantajele și dezavantajele căștilor modulare.

Ce este o cască modulară?

O cască modulară, denumită și cască convertibilă, este un tip de echipament moto care încorporează o protecție pentru bărbie rabatabilă și care, prin urmare, poate funcționa atât ca o cască cu fața deschisă, cât și ca o cască integrală. Partea inferioară a căștii poate fi ridicată de un mecanism pentru a deveni o cască jet, în timp ce partea inferioară a căștii poate fi readusă în poziția inițială pentru a deveni o cască integrală.

Acest tip de cască a devenit foarte popular în ultimii ani datorită versatilității sale. Iată câteva dintre principalele avantaje și dezavantaje ale căștilor modulare.

Avantajele unei casti motocicletă modulare

– Sunt căști foarte versatile: funcționează ca o cască integrală, dar pot fi transformate și în căști cu fața deschisă/cască jet în anumite circumstanțe. Acest lucru permite o mai mare respirabilitate și confort în anumite momente.

– Acestea sunt recomandate persoanelor care simt o anumită claustrofobie cu o cască integrală sau celor care trebuie să meargă în mod constant pe motocicletă și nu vor să-și scoată casca tot timpul (de exemplu, curierii).

– Aceste căști motocicletă oferă o mai bună protecție a capului în caz de cădere decât o cască jet.

– De asemenea, acestea sunt mai eficiente decât căștile cu fața deschisă în ceea ce privește reducerea la minimum a daunelor cauzate de pietriș, insecte sau alte obiecte.

Dezavantajele unei căști modulare

– Acestea nu sunt căști dintr-o singură bucată și, prin urmare, nu sunt la fel de închise, compacte și sigure ca o cască integrală.

– Materialele folosite sunt, în general, de calitate inferioară celor folosite pentru căștile integrale, un echipament moto mai scump, însă.

– Există factori care pot influența performanța acestora, de exemplu starea balamalei de deschidere și închidere. Această balama necesită o anumită întreținere, deoarece se poate uza sau bloca.

– O stare proastă a mecanismului de balama provoacă, de asemenea, o creștere a jocului în carenă, ceea ce duce la creșterea vibrațiilor, a zgomotului și la scăderea eficienței.

– În cazul în care casca are prea mult joc, aceasta nu se va potrivi perfect pe cap și se poate mișca la denivelări sau chiar poate cădea atunci când privești în jos.

– O cască de protecție care nu se potrivește bine din cauza unor balamale defecte poate, de asemenea, să afecteze vederea pe motocicletă.

– Este interzisă călătoria cu bărbia ridicată sub formă de vizieră. Deși mulți motocicliști fac acest lucru, în special la semafoare sau în timpul unor călătorii scurte, codul rutier nu permite acest lucru.

– Acestea sunt mai grele și mai puțin aerodinamice decât o cască integrală. În ceea ce privește greutatea, se recomandă ca căștile modulare să nu depășească 1,4 kg pentru a evita leziunile la nivelul gâtului pe termen mediu.

– De asemenea, acestea produc mai mult zgomot și vibrații, în special în cazul vânturilor laterale.

Casca de protecție este elementul de protecție și siguranță de echipament moto cel mai important, pe care trebuie să îl purtăm întotdeauna atunci când conducem o motocicletă. Nu există nicio scuză pentru a ne lipsi de ea, indiferent cât de bine ne îngrijim. Dacă am fi loviți la o viteză mai mare de 17 km/oră, am suferi daune foarte grave la cap. Un impact la nivelul craniului la 30 km/h ar duce la deces în 98% din cazuri.

Conform datelor oficiale, rănile la cap sunt principala cauză a deceselor în accidentele de motocicletă, iar căștile de protecție reduc cu 42% numărul deceselor și cu 69% numărul rănilor grave în accidentele de motocicletă. Așadar, este elementul de echipament moto care oferă cea mai mare protecție pentru răni grave sau deces.

De fapt, motocicliștii care nu poartă căști motocicletă de protecție au cu 40% mai multe șanse de a muri în cazul unui accident de motocicletă. coral