Peste un milion de euro costă automotorul TFC care va transporta călătorii pe ruta Cluj-Napoca – Aghireș. Transferoviar Călători (TFC) și Remarul 16 Februarie au inaugurat noul automotor care va circula pe ruta metropolitană Cluj-Napoca – Aghireș.

„Noi, echipa Transferoviar, avem misiunea să asigurăm mobilitatea călătorilor într-un mod confortabil și în condiții de siguranță, iar trenul automotor reflectă compania noastră și ceea ce vrem să facem. Trenurile sunt prevăzute cu aer condiționat, wi-fi, toalete ecologice și sunt echipate cu camere de supraveghere. Acest automotor, de tip Bombardier Talent, este o premieră în România. Iar astfel de automotoare rulează doar în Austria, Norvegia, Germania și Canada”, au transmis reprezentanții TFC.  

Viteza este de 100-120 km/h, iar trenul dispune de 120 de locuri pentru călători. Primele garnituri vor circula între Cluj și Aghireș, pe o distanță de 28 de km. TFC pune zilnic la dispoziție șase curse pe fiecare sens: cele care au trei opriri fac 29 de minute, iar cele care au 9 opriri fac 41 de minute. Aceste trenuri vor circula și între București – Otopeni, din aprilie 2022. Majoritatea trenurilor sunt din 2004 și 2001. 

Momentan sunt disponibile 15 automotoare de acest tip, iar ulterior vor mai fi achiziționate și altele.

„O mare parte din aceste trenuri vor rula în zona metropolitană a Clujului, precum și în zona metropolitană București. Inclusiv pe trasee precum București – Aeroport, Ploiești – București, dar și București – Brașov, din martie 2022. Automotoarele au fost achiziționate din Germania. Prețul unui asemenea automotor este de peste un milion de euro”, a declarat Călin Mitică, patronul Transferoviar Grup, din care fac parte TFC și Remarul 16 Februarie.

Primarul Clujului laudă investiția

Emil Boc a apreciat această investiție, a declarat că este mulțumit de calitatea automotoarelor și a spus că investiția reprezintă un prim pas pentru implementarea viitorului proiect al trenului metropolitan. 

„Salut această investiție privată, care reprezintă primul pas în realizarea trenului metropolitan! Putem spune că, de astăzi, un mic pas în realizarea acestui proiect major pentru comunitatea noastră se realizează.  Felicit Transferoviar pentru această inițiativă! E bine că privatul vine și deschide această linie primul. Va fi și un test!

Îi felicit și pe toți cei care au făcut această investiție posibilă, întrucât reprezintă un efort comun, o investiție privată în colaborare cu statul român”, a declarat primarul municipiului Cluj-Napoca, prezent la inaugurarea noului tren TFC.

Conform edilului, demersul celor de la TFC urmează să fi integrat în proiectul noului tren metropolitan, aflat într-o fază de pregătire avansată. Documențația pentru trenul metropolitan Cluj va fi gata în 2022. Investiția primăriei din fonduri europene vizează un tronson de 43 de km de la Nădășelu la Bonțida, cu 22 de stații, multe dintre ele noi (Tetarom, 1 Mai, Aeroport) Emil Boc a declarat azi că cetățenii vor avea trenuri din cel puțin 30 în 30 de minute către zona metropolitană. 

„Vom asista la o dezvoltare urbană prin care nu toți oamenii vor fi nevoiți să locuiască în Cluj-Napoca și vor avea posibilitatea ca pe o rază de 50 km să ajungă în 15 minute la Cluj-Napoca, să lucreze, iar seara să ajungă acasă cu un tren care circulă din 30 în 30 de minute, după cum se întâmplă peste tot în Europa. Acum lucrăm la integrarea trenului metropolitan cu transportul public din oraș. Astfel, cu un singur bilet cu care vei circula pe ruta Cluj-Nădășel sau Cluj-Aghireș, vei putea circula întreaga zi cu tramvaiul, cu autobuzul, cu troleibuzul și cu metroul, după ce va fi gata, în Cluj-Napoca”, a explicat Emil Boc. 

Gratiutate la transportul în oraș pentru călătorii trenului metropolitan

„Cu un singur bilet, de pe ruta Cluj-Napoca – Aghireș/Cluj-Napoca – Nădășelu, oamenii vor putea să circule în oraș, cu autobuzul, tramvaiul și metroul când va fi gata, toată ziua”, a anunțat primarul.

„Viitorul mobității este pe cale ferată, pentru că este rapid, nepoluant și ieftin, iar Clujul va ajunge o metropolă de un milion de locuitori peste 20-30 de ani”, a mai precizat edilul.

Potrivit lui Emil Boc, cele mai importante stații ale trenului metropolitan se vor afla în zona IRA, acolo se va realiza conexiunea cu metroul, și la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj.

Moernizarea căii ferate Cluj-Oradea, scoasă la licitație

Tronsonul Cluj – Aghireș, pe care circulă, începând de astăzi,garniturile TFC, este prins în proiectul proiectul de modernizare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj – Oradea, care include și realizarea Pasajulului de la Tăietura Turcului. Proiectul este în licitație la Ministerul Transporturilor, cu șanse mari de a se realiza. coral