Loturile lipsă din Autostrada Sebeș – Turda (A10) se apropie de finalizare, iar în aceste condiții de la Cluj se va putea circula neîntrerupt pe șosele de mare viteză până la Sibiu.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini din dronă cu lotul 2 al A10, după ce cu o zi în urmă a arătat și lucrările de la lotul 1. Acestea reprezintă traseul Aiud – Sebeș al autostrăzii dintre județele Cluj și Alba.

Lotul 2 este construit de asocierea Aktor Technical – Euro Construct Trading. Acest lot are 24 km și are un stadiu fizic realizat de 70%, conform CNAIR. Aceasta a precizat că stadiul fizic al lotului 2, construit de asocierea Impresa Pizzarotti și Pomponio Construcții, era de 89%.

„Angajamentele luate de către cei doi antreprenori generali, în prezenţa subcontractorilor şi beneficiarului, CNAIR, sunt certitudini că, în acest an, cele două loturi de pe A10 vor fi finalizate şi date în trafic, depăşind toate obstacolele.

Acolo unde vedem că lucrurile nu funcţionează, şi trebuie să recunoaştem că nu funcţionează aşa cum ar trebui între antreprenori şi subcontractori, am decis să ne implicăm şi să le spunem că suntem aici să rezolvăm problemele.

Subcontractorii s-au plâns de multe ori că nu îşi încasează banii. Dacă cineva crede că îşi bate joc de noi, eu îi transmit că se înşală. De România nu îşi bate joc nimeni şi de banii românilor”, declara ministrul transporturilor, Lucian Bode.

A10 va avea 70 km şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi. Primul lot se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud.

Loturile 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei în 2018, iar 1 și 2 au început în 2014 și trebuiau finalizate în 2019. Cum Autostrada București – Nădlac (A1) este funcțională pe 131 km, între Șelimbăr (Sibiu) și Șoimuș (Deva) când se va face joncțiunea cu A10, clujenii vor putea circula pe șosele de mare viteză pe aceste două trasee, spre județele Sibiu și Hunedoara.

Dacă ar fi gata și porțiunea lipsă între Deva și Lugoj (13 km), care include “tunelurile pentru urși”, șoferii din Cluj ar putea rula neîntrerupt pe autostradă, pe traseul Lugoj, Timișoara, Arad până la granița cu Ungaria de la Nădlac. coral