Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prezentat imagini recente de pe loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș – Turda (A10).

Pe lotul 1 a început mutarea stâlpilor de înaltă tensiune ce blocau unul dintre nodurile rutiere, blocaj invocat de constructor care îl împiedica să termine lucrările la pasajul peste calea ferată din Alba Iulia, unul dintre punctele critice. Finalizarea lucrării este programată în această lună.

Astfel, compania Impresa Pizzarotti va putea să avanseze rapid cu construirea pasajului peste calea ferată și a nodului rutier Alba Iulia Nord. Breteaua care face legătura cu sensul giratoriu existent a fost deja conectată la acesta şi a fost turnat primul strat de asfalt.

Lotul 1 (17 km) este executat de asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio Construcții, cu un stadiu fizic de 90%. Execuția loturilor 1 și 2 a demarat în 2014, ele urmând să fie gata în noiembrie.

În lungime de 24 km, lotul 2 este cel mai lung. Contractul de proiectare şi execuţie a fost atribuit asocierii Aktor Technical Societe Anonyme – EuroConstruct Trading 98, pentru 549 de milioane de lei. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 2014, termenul iniţial de finalizare fiind 2016.

Loturile 3 și 4, între Turda și Aiud, au fost date în circulație în 2018. Valoarea investiţiei în A10 se ridică la 420 de milioane de euro: 85% din sumă este din fonduri europene, iar restul de 15%, de la bugetul de stat.

coral