O grevă spontană a avut loc luni dimineață la sediul Supercom Dej, angajații fiind nemulțumiți de întârzierile care sunt înregistrate la plata salariilor, iar bonurile de masă nu s-au primit din luna martie. 

”Avem o problemă cu Supercom Dej. Nu se dau banii la timp sau nu se da avansul la timp. Bonurile de cinci luni nu s-au dat.  Dacă ne cerem dreprurile, șeful ne amenință. Nici hainele nu s-au dat la timp, dacă mergem să-i spunem ceva la birou zice „no, vă trimit acasă dacă nu vă convine”, a relatat un protestatar.

Acesta reclamă că șefii îi mint pe angajați și le promit rezolvarea situației, dar nu se întâmplă nimic.

”Ce fac ei cu noi că suntem în bătaie de joc, e strigător la cer. Suntem 60 și ceva de oameni angajații și șefii nu-s în stare să ne dea tot ce ne trebuie și apoi au pretenții ca noi să lucrăm.

Fiecare om ar câștiga pâinea și dacă mergem să-i spunem la domnul Mureșan imediat începe să zbiere la noi, ne amenință că ne trimite acasă și asta tot cu amenințări. Nu poți merge la el la birou că imediat te scoate afară și zbiară și te amenință”, a spus un alt protestatar.

Angajații care au declanșat greva spontană au reluat activitatea în jurul orei 9, după 2 ore de protest.

Dejenii, obligați să pătească celor de la Supercom

Supercom, unul dintre cei mai mari jucători din piață, a câștigat, după lungi licitații și contestații finalizate în instanță, mai tot ce înseamnă contracte de salubritate în județul Cluj, având din acest an contract și la Dej.

Pitrivit unui comunicat la începutul verii de către Primăria Municipiului Dej, cetățenii erau informați că operatorul de salubritate Supercom distribuie pentru gospodăriile și agenții economici, care au încheiat contract cu societatea, pubele speciale pentru colectarea selectiva: Deșeuri menajere, Plastic-metal, Hârtie-carton.

Potrivit administrației publice locale, n vederea gestionării eficiente a activității de depozitare și colectare deșeuri, Supercom va prelua de la gospodării sau agenții economici doar deșeurile depozitate în containerele distribuite de către societate.

"Administrația locală reamintește cetățenilor că potrivit HCL nr. 57/30.03.2018, CAP.II, Art.4 ,, Proprietarii, administratorii şi chiriaşii imobilelor, precum și persoanele juridice au obligația să încheie contracte de prestări servicii publice de salubrizare, pentru colectarea, transportul și depozitarea deșeurilor menajere.”

În acest context fiecare cetățean al municipiului Dej și a localităților componente are obligația de a încheia contracte de salubritate cu firma Supercom, pentru ca deșeurile să ajungă în locuri autorizate de Ministerul Mediului.
Potrivit HCL nr. 58/27.05.2021, dacă gospodăriile nu încheie astfel de contracte vor plăti de 3 ori costul serviciului de salubritate, stabilit la nivel de oraș. Această taxă va fi percepută prin Compartimentul Taxe și Impozite din cadrul Primăriei Municipiului Dej.", se arăta la acel moment în comunicat.

  coral