Agenția Națională de Administrare Fiscală a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în spațiul privat virtual (SPV) de la ANAF.

SPV este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. El permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale, primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin SPV au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV. Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă.

Pentru a se înregistra în SPV fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile ANAF, acestea au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice (MFP) sau ANAF.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în SPV se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente: notificarea privind destinația sumei de 2 sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit; notificarea privind nedepunerea în termen a declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii.

Alte documente sunt notificarea privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă sau ale convenţiei de evitare a dublei impuneri; notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit sau de impunere. Rămân valabile decizia de impunere; decizia referitoare la obligaţii de plată accesorii; somația; numărul scrisorii primită în 2018 de la MFP referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Accesarea SPV se realizează din pagina principală a site-ului ANAF. Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul SPV (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Contribuabilii care nu sunt înrolați în SPV pot utiliza formularul de contact de pe site-ul agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

coral