Odata cu aparitia pandemiei de COVID-19, comertul electronic a cunoscut o ascensiune fulminanta. Acest fenomen este perfect justificat din moment ce, in contextul lockdown-ului de la vremea respectiva si al restrictiilor de circulatie, oamenii s-au orientat in numar majoritar catre shopping-ul efectuat pe Internet, din confortul si siguranta propriei locuinte.

Magazinele online au devenit, astfel, varianta ideala pentru mentinerea distantarii sociale. Iar dat fiind faptul ca valul 4 al pandemiei ia amploare pe zi ce trece si masurile de siguranta si prevenire a raspandirii virusului revin atat in atentia persoanelor fizice, cat si a companiilor, trendul afinitatii pentru comertului electronic continua in randul consumatorilor.

Avand in vedere cererea tot mai ridicata pentru serviciile de livrare la domiciliu, tot mai multe magazine au inceput, inca de anul trecut, sa investeasca puternic in SEO pentru a-si propulsa site-urile in motoarele de cautare. Indiferent ca vorbim despre industria bunurilor neperisabile sau chiar despre produse alimentare, brandurile, mai mari sau mai mici, vaneaza mai mult ca oricand piata virtuala.

Asadar, pe langa faptul ca tendinta de achizitionare de produse pe cale electronica devine mai pregnanta decat de obicei, competitia intre branduri creste si ea, fiind necesare strategii de promovare online, precum serviciile SEO. Spre deosebire de campaniile de tip PPC (reclame platite pentru fiecare click), care „iti iau ochii” si te atrag pe site, SEO urmareste sa raspunda relevant, in mod organic, unei cereri specifice initiate de utilizator – unei cautari pe Google, spre exemplu.

SEO se diferentiaza de toate celelalte tehnici de promovare digitala prin faptul ca ofera rezultate pe termen lung si trafic organic (de calitate) pentru site-uri, care are mult mai multe sanse de a se transforma in conversii (n.r. transformarea utilizatorilor care ajung pe site in clienti). In urma optimizarii site-ului pentru motoarele de cautare precum Google (cel mai mare si utilizat motor la scara larga), oferta ta va deveni vizibila fiind afisata in prima pagina a rezultatelor returnate, pe o pozitie fruntasa, ceea ce va inspira in mod firesc incredere utilizatorului.

Mai multe detalii-cheie despre SEO

Search Engine Optimization, adica optimizarea pentru motoarele de cautare, este o tehnica de marketing online care te ajuta sa obtii mai mult trafic organic pe site-ul tau. Acesta poate fi un magazin online sau chiar o pagina de prezentare a serviciilor oferite.

Prin optimizarea SEO, continutul site-ului tau si mesajele promotionale sau informative (comunicare on-page si off-page) vor fi optimizate pentru anumite expresii de cautare relevante domeniului de activitate respectiv, atent selectionate.

Arhitectura si structura site-ului vor fi gandite astfel incat sa ofere utilizatorului o experienta de navigare (UX) cat mai placuta si eficienta.

Activitatea off-page presupune crearea unei retele de link-uri externe (link-building) care sa faca trimitere catre site-ul tau pentru cresterea notorietatii, autoritatii si brand awareness-ului.

De cele mai multe ori, in acest domeniu, incasarile vorbesc de la sine. Iar fara incasari, mai ales in vreme de pandemie, perioada care se coreleaza cu o noua criza financiara, business-urile nu pot supravietui. Asadar, prin Search Engine Optimization, investesti azi in ziua de maine! coral