Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, în calitate de for decizional, o propunere legislativă a USR care prevede majorarea de la 100 km/h până la 120 km/h a limitei maxime de viteză în afara localităţilor pe drumurile expres, informează Agerpres.

Proiectul legislativ pentru majorarea limitei maxime de viteză pe drumurile expres la 120 de km/h, faţă de 100 km/h cum este în prezent, a trecut cu 283 voturi „pentru” şi o abţinere.

„Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș”, a scris preşedintele USR Cătălin Drulă, pe Facebook.

De asemenea, vitezele maxime admise în afara localităţilor pentru autovehiculele din categoriile A şi B vor fi:

130 km/h pe autostrăzi, 120 km/h pe drumurile expres (faţă de 100 km/h cum este acum), 100 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri. Pentru autovehiculele din categoriile C, D şi categoria D1 vitezele maxime vor fi: 110 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres (faţă de 90 km/h cum este acum), 90 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 80 km/h pe celelalte categorii de drumuri, se arată în proiectul de lege care are ca obiect modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002.

Pentru autovehiculele din categoriile A1, B1 şi C1 limitele de viteză vor fi 90 km/h pe autostrăzi, 85 km/h pe drumuri expres (faţă de 80 km/h cum este acum), 80 km/h pe drumurile naţionale europene (E) şi 70 km/h pentru celelalte categorii de drumuri.

„Pe autostrăzi sau pe drumurile expres este interzisă circulaţia pietonilor, a autovehiculelor cu gabarite sau mase depăşite, fără autorizaţie specială de transport eliberată de administratorul drumului public, conform reglementărilor în vigoare, a vehiculelor cu tracţiune animală, a animalelor, a vehiculelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelor, trotinetelor electrice si mopedelor, a tractoarelor agricole sau forestiere şi a maşinilor autopropulsate pentru lucrări agricole, precum şi a vehiculelor care, prin construcţie sau din alte cauze, nu pot depăşi viteza de 50 km/h”, au mai stabilit deputaţii.
 

coral