Mega Image recunoaște incidentul în care o clujeancă nevăzătoare a fost împiedicată, zilele trecute, să intre într-un magazin al rețelei. Reprezentanții de la București transmit regrete dar nu și scuze.

Comunicat:
„Mega Image se implică activ în susținerea și respectarea drepturilor persoanelor cu dizabilități și cu deficiențe de auz și de vedere

Ca urmare a incidentului din data de 21 iulie 2020, în magazinul Shop&Go din Cluj-Napoca, în care unei persoane nevăzătoare nu i-a fost permis accesul cu câinele ghid în magazin, considerăm că este foarte important să explicăm întregul context, în detalii.

Noi, Mega Image, ne implicăm activ în susținerea comunităților din care facem parte, susținem și respectăm drepturile persoanelor cu dizabilități și cu deficiențe de auz și de vedere. Alături de Asociația Light Into Europe avem o colaborare pe termen lung, încă din 2017, prin care ne implicăm și în pregătirea câinilor ghizi pentru persoanele nevăzătoare astfel încât să fie bine instruiți pentru zonele publice, în conformitate cu legislația în vigoare. Programele de instruire a câinilor ghizi, care includ acomodarea cu spațiul, recunoașterea produselor și a amplasării acestora se realizează în magazinele Mega Image, cu întregul nostru suport.

Suntem astfel unul dintre primii retaileri care a implementat instruirea personalului și accesul în magazine pentru câinii ghid ai persoanelor cu deficiențe de vedere.

Mai mult, suntem parteneri activi în diverse programe specifice din comunități, precum: strângere de fonduri necesare programelor pentru dresaj câini ghid, dezvoltarea materialelor educative pentru tinerii cu dizabilități, alături de programe de voluntariat prin care angajații Mega Image se implică activ.

În Cluj, avem o comunitate de colegi hipoacuzici pe care i-am integrat în echipa noastră și îi susținem permanent.

În ceea ce privește incidentul recent, situația a fost o abatere punctuală a personalului din magazinul Shop&Go, care deși a avut instructajul necesar pentru drepturile pe care le au persoanele nevăzătoare și accesul permis cu câini însoțitori, din păcate nu le-au respectat. În toate magazinele noastre sunt respectate drepturile tuturor clienților noștri și nu au existat până acum astfel de situații.

Transmitem încă o dată regretul nostru persoanelor care au întâmpinat probleme în magazinul Shop&Go, le mulțumim pentru semnalare și implicare și le asigurăm că am luat deja măsuri să evitam altele similare prin reinformarea magazinelor din toată rețeaua noastră pentru a preveni astfel de abateri în viitor.

Continuăm să rămânem implicați și să fim alături de comunitățile din care fac parte persoane cu dizabilități și cu deficiențe de auz și de vedere”. coral