Amintim că, în prezent, Primăria Cluj-Napoca şi Compania de Transport Public (CTP) se ocupă de modernizarea parcului auto al mijloacelor de transport în comun din oraş. Pe lângă 41 de autobuze electrice şi 50 de troleibuze, în 2019, la Cluj-Napoca vor ajunge şi 22 de tramvaie româneşti.

Astra Arad a fost declarată câştigătoarea licitaţiei organizate de Primăria Cluj-Napoca şi de Compania de Transport Public din Cluj. Preţul unui singur tramvai este de 1,95 milioane de euro, iar valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 40 de milioane de euro. Cea mai mare parte a banilor necesari pentru această achiziţie provin din fonduri europene nerambursabile. 

Tramvaie Imperio sub licenţă Siemens circulă în prezent la Arad. Cele 22 de tramvaie similare care vor circula pe străzile Clujului vor avea culorile violet-gri. 

Bani europeni pentru linia de tramvai şi trama stradală

Cluj-Napoca a fost primul oraş din România care a accesat fonduri europene nerambursabile pentru reabilitarea liniei de tramvai, pe o lungime de 26,6 km. Contractul de execuţie s-a semnat pe 15 iunie 2011.

Primul tronson reabilitat – Mănăştur – Gară, în lungime de 11,5 km, a fost dat în funcţiune în 6 iunie 2012. În 2013 a fost deschis circulaţiei transportului în comun cel de-al doilea tronson, în lungime de 15,1 km, Gară – B-dul Muncii. Investiţia s-a ridicat la 20 de milioane de euro.  

coral