Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj, instituţie publică de interes judeţean care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, aduce la cunoștința publicului următoarele:

În conformitate cu prevederile legale în vigoare, „valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”.

În acest context, în vederea prevenirii răspândirii SARS-CoV-2, accesul în cadrul sediului DJEP Cluj de pe str. Aviator Bădescu, nr. 7-9, se va face cu respectarea următoarelor măsuri de protecţie:

– obligativitatea purtării măştilor de protecţie;

– dezinfectarea obligatorie a mâinilor la intrarea în sediu;

– respectarea distanţei minime de 2 metri între oricare două persoane;

– triaj epidemiologic constând în controlul temperaturii (nu se permite accesul persoanelor a căror temperatură corporală măsurată la intrarea în incintă depășește 37,3˚C);

– respectarea fluxurilor de intrare/ieșire stabilite la sediul DJEP Cluj.

Pentru a veni în sprijinul cetățenilor, pe perioada stării de alertă, activitatea de depunere a cererilor de eliberare a actului de identitate se va desfășura exclusiv prin programare prealabilă pe site-ul www.djepcluj.ro, secțiunea Programări online sau la numărul de telefon 0733504712. În situaţia în care cetăţeanul nu se poate prezenta la ora stabilită, acesta va putea solicita o reprogramare.

Depunerea actelor pentru obținerea cărții de identitate se va face în zilele de luni, miercuri și joi în intervalul orar 08:00-13:30, marți de la ora 08:00 la ora 13:30 și de la 14:00 la 17:00, iar vineri în intervalul orar 08:00-12:00.

Persoanele care sunt programate trebuie să se prezinte la ora de programare și să evite așteptarea suplimentară în spațiile destinate publicului. Astfel, va fi permis accesul în incintă, concomitent, pentru doar patru persoane, respectiv două persoane la ghișeu și încă două persoane în spațiul destinat publicului, cu menținerea distanței minime de 2 metri. Solicitantul actului de identitate va înlătura masca de protecție doar în și pentru momentul preluării imaginii.

Accesul în sediul instituției în vederea depunerii cererilor de eliberare a cărților de identitate va fi permis doar solicitanților și, după caz, proprietarului spaţiului de locuit, iar în situaţia minorului şi a părintelui sau reprezentantului legal, în baza programărilor online sau a celor telefonice și a documentului de identitate, în original.

Ridicarea cărților de identitate se va face în baza tichetului eliberat la depunerea cererii, accesul în sediul DJEP Cluj realizându-se urmare a programării comunicate la depunerea cererii, în zilele de luni, miercuri și joi în intervalul orar 14:00-15:30, marți de la ora 17:00 la ora 18:30, respectiv vineri în intervalul orar 12:00-13:00.

Plata taxelor speciale aferente serviciilor prestate de către DJEP Cluj se va face prin oficiile poștale sau prin băncile comerciale în contul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj RO57TREZ21621G335000XXXX, C.U.I. 17637157, Trezoreria Cluj-Napoca, cu excepția contravalorii cărții de identitate, 7 lei, care se achită numerar sau cu cardul la casieria instituției. coral