Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) dorește ca parlamentarii să revizuiască inițiativa legislativă care oferă oportunitatea operatorilor de ridesharing să circule cu vehicule 8+1, pe care firmele de taximetrie nu le pot folosi. Modificarea a fost introdusă pe listă specială, în regim de urgență, iar COTAR consideră că încalcă legea concurenței. Această măsură ar acorda noi drepturi firmelor de transport alternativ „în defavoarea taximetriștilor”.

„Vedem cum în continuare întârzie să apară o lege a transporturilor, dar se face lobby pentru introducerea unor noi prevederi care să elimine de pe piață firmele de taxi, pentru a le face loc celor de ridesharing.

Parlamentarii ar trebui să se gândească la bugetul statului și la siguranța călătorilor, înainte de a vota această modificare pentru că deja au votat două legi diferite pentru același tip de activitate, pentru a le facilita firmelor de ridesharing accesul pe piața din România”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, conform zcj.ro.

Cu toate că Primăria a aprobat creșterea tarifului de la 2,25 lei/km la 2,95 lei/km, iar tariful pe timp de noapte a crescut de la 3 lei/ km, la 3,25 de lei/km în decembrie 2019, taximetriștii consideră că introducerea acestei măsuri le-ar afecta în mod direct veniturile.

„Îi rugăm pe parlamentari să susțină firmele plătitoare de taxe și impozite. Luând în considerare faptul că legislația în vigoare nu permite circulația taxiurilor sau a autocarelor neautorizate și nelicențiate, dar se permite circulația în aceste condiții pentru firmele de ridesharing, cerem respectarea principiilor concurenței și garantarea egalității în fața legii, pentru toți cetățenii și pentru toate companiile care activează în România”, a adăugat COTAR.

coral