Timișoara a limitat viteza mașinilor la cel mult 50 de kilometri pe oră pe toate străzile. Inclusiv la intrările sau ieșirile din localitate se va merge la fel.

Autoritățile spun că astfel vor avea un oraș mai sigur. În ultimii patru ani au avut loc aproximativ 1.700 de accidente aici, multe cauzate de graba șoferilor.

Măsura este menită să reducă și zgomotul și poluarea.

Până acum, pe arterele mari, dar și la intrările sau ieșirile din oraș sau chiar şi în zonele rezidenţiale, șoferii aveau voie să calce accelerația până la 70 de kilometri pe oră. Din 1 decembrie, însă, limita a scăzut la 50 de kilometri pe oră. Comisia de circulație din oraș a luat decizia în unanimitate, în speranța că Timișoara va deveni astfel un oraș mai sigur pentru pietoni și șoferi în egală măsură.

Ruben Lațcău, viceprimar Timișoara: ”Între blocuri, în zone cu treceri de pietoni nesemaforizate, în zone unde avem fluxuri pietonale de la școli la locuințe și atunci este efectiv o necesitate stringentă aceasta de a crea niște condiții de siguranță în spaţiul urban”.

Femeie: “E foarte ok și pentru copii și pentru siguranța noastră, a tuturor cetățenilor”.

Alți șoferi se tem că măsura va duce la aglomerarea traficului.

Persoană în vârstă: “Pe ieșiri e o prostie aici, se fac seara la 5-6, se fac niște ambuteiaje de stai”.

Alex Vior, instructor auto: “Aș vedea utilitatea ei pe străzile din oraș. Dar nu justificăm acest lucru pe ieșiri, pe arterele unde lumea ar trebui să iasă din oraş”.

Potrivit reprezentanților primăriei, în ultimii patru ani s-au produs aproximativ 1.700 de accidente în Timișoara, în urma cărora câteva sute de oameni fie au murit fie au fost răniți. Cele mai multe au fost cauzate de viteza excesivă.

Chiar săptămâna aceasta un bărbat a intrat cu viteză pe contrasens, a lovit o mașină și apoi a spulberat doi pietoni de pe trotuar.

Și autoritățile din Brașov analizează reducerea limitei de viteză în oraș, la 30 de kilometri pe oră în centrul orașului. De altfel, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a și recomandat această limitare în oraşe, pentru ca oamenii să se bucure de străzi mai sigure, mai liniştite şi de un aer mai puţin poluat.

În Paris, regula se aplică deja pe majoritatea străzilor. În Spania, este în vigoare pe toate drumurile urbane cu o singură bandă pe sens. Iar în Bruxelles – Belgia, limita a fost impusă pe toate străzile, mai puţin marile bulevarde.

O limitare a vitezei la 30 de kilometri pe oră este însă greu de pus în practică în orașe care nu au infrastructura necesară, precum benzi unice pentru transportul în comun, pasaje rutiere, centura pe care se poate circula fluent, spun specialiştii. coral